Selamlar herkese,
Bu konuda hız çalarak kazanmayı hdefleyen karmaların ne tür özellikleri olması gerektiğini anlatacağım...
Karmanızın başarılı bir şekilde hız çalabilmesi için gerekenler:
En Önemlisi: Rakiple ters yöne dönmek Çoğu Beyblade sağ dönüş olduğundan hız çalan karmalar sola dönüş oluyor.
Gravity Destroyer ve Spryzen Requiem gibi iki yöne de dönebilen parçalar oldukça değerli.
Rakibe temas eden bölgelerinde fazladan sürtünme oluşturacak birşey olması, mesela Meteo-Ldrago ve Drain Fafnir'deki gibi kauçuk.
Rakiple aynı yöne dönerken bu fazladan sürtünme çoğu zaman kendini yavaşlatmaktan başka işe yaramıyor, ters dönüşte ama daha etkili hız çalmanı sağlıyor.
Dengenin zor bozulması ve/veya devrildikten sonra uzun süre dönebilmen, Dengenin zor bozulmasının iki farklı yolu var:
BD145 + RDF'deki gibi ağırlık merkezinin dışa doğru bir yerde olması ve nispeten geniş/düz performans ucunun olması.
Bu özelliklerle bir karma çok yavaş dönerken bile dik durabilir, dik durduğu sürece de hız çalabilir. Ağırlık merkezini dışa doğru olması ayrıca dönüş süresini de uzatan bir özellik.
B: D, EWD veya Bearing(Burst) performans uçlarında olduğu gibi dengesini kaybetse de uzun süre yalpalayarak dönebilen parçalar. Bu parçaları kullanan karmalar dengelerini kaybetmiş gibi gözükse de çok yavaş dönerken bile devrilmeden yalpalıyabiliyorlar. Yalpalarken hız çalarak tekrar dik durmaya başlamaları da gayet olası.
Devrilince durmamak da önemli bir özellik:
Beyblade'in yere temas eden kısmının oldukca yuvarlak ve pürüssüz olması gerekli, böylece karmanız stadyumda yuvarlanarak daire çizer. Ters yön Beyblade'ler kapışırken genelde bir birbirlerine yakın zamanlarda devrilirler/dururlar, eğer sizin karmanız devrildikten sonra uzun süre yuvarlanırken rakip devrilince hemen durursa maç sizde.
Wolborg 2 Omugası + Wide Survivor Metali ve Burts'teki Cross çervesi Beyblade'in yuvarlanmasına yardım eden parçalardan.