Türkiye'de Satılan Burst Ürünlerinden Yapılabilecek En İyi Bey?

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
En Son 21 Mayıs'da Güncellendi:

(Hasbro parçalarıyla alakalı WBBO tartışması: https://worldbeyblade.org/Thread-Hasbro-s-Beyblade-Burst-Competitive-Combos-List-Public-Discussion-W-I-P  )
(Yine WBBO'dan yapılan testler ve sonuçlar: https://worldbeyblade.org/Thread-Hasbro-Beyblade-Burst-Testings )
(Hasbro'nun sitesine göre TR'de satılanlar:  https://www.hasbro.com/tr-tr/brands/beyblade/toys-games?limit=48 )
Bendeki eksikler: Luinor L2

Bendeki saha:
(Takara Tomy sahası da var bende ama TR'deki turnuvalarda bu boyda saha kullanılacağı için hasbro sahalarındaki en iyi karmaları yazacağım)


İlk sezon Burst ürünlerinde Savunma/Dayanıklılık karmaları güçlü.
Öne çıkan karmalar:

-Evipero Gravity Needle:

Denge türü. dönüş süresi gayet iyi ve zor patlıyor, nispeten harektli olduğu için rakibi dışarı atma ihtimali de var.

Evipero saldırı çemberi yerine Unicrest, Unicrest U2 veya Doomscizor D2 kullanılabilir. Unicrest Gravity Needle'ın dönüş süresi Evipero ile aynı ve daha zor patlıyor, ancak saldırı bakımından zayıf. U2 ve D2'nin dönüş süreleri biraz daha iyi ama daha kolay patlıyorlar ve yine saldırı bakımından daha zayıflar.

Needle hareketli olabilecek bir performans ucu (sliding shot yapmak bile mümkün); istediğinde ortada duracak şekilde, istediğinde hareketli olacak şekilde atabimek için Beyblade'e biraz alışmak gerek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Unicrest/Kerberus Gravity Survive

Savunma/Dayanıklılık türü. Saha dışına atılması veya patlaması oldukça zor. Karşınıza Revolve veya Orbit kullanan bir Beyblade gelmedikçe yenilmezsiniz.

Survive yerine Defense kullanılabilir, hemen hemen aynı işi yapıyorlar.
Revolve veya Orbit'de kullanılabilir. Dönüş süresi artıyor ama dışarı atılma ve patlama riski de artıyor.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yegdrion/Doomscizor D2 Knuckle  Revolve:

Dayanıklılık türü. Saha dışına zor atılıyor, biraz patlama riski var. En uzun dönüş süresi olan karmalardan biri.

Knuckle yerine Gravity/Spread/Ring kullanılabilir. Bu metaller dönüş süresini artırır ama patlama riskini de artırıyor.

Revolve yerine Orbit kullanılabilir. Saha dışına daha kolay atılıyor ama daha dengeli ve daha zor patlıyor. (Orbit kullanıyorsanız metal olarak Gravity seçmenizi tavsiye ederim).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Luinor L2 Gravity Hold

Saldırı türü. Biraz tuhaf bir karma, Hold fazla hareketli olduğu için yavaş fırlatmak lazım. Sola dönüş olduğu için hız çalabiliyor, yani yavaş atmak sorun olmuyor. Ayrıca ters dönüş beyblade'ler rakipten yavaşken nedense daha kolay patlatıyor onları. Hold'un ucunun bağımsız dönmesi hız çalmak için ideal bide. (Hasbro'nun sitesine güvenerek ekledim bunu buraya, henüz hiç bir mağazada karşıma çıkmadı).

Gravity yerine Yell/Heavy/Knuckle kullanılabilir. Bende L2 olmadığından çok kesin konuşmuyorum ama ağır bir metal kullanmak L2'nin işine geliyor.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Valtryek Yell Orbit

 Çok hareketli olmayan bir saldırı türü (denge türü deseniz daha doğru olabilir). Orbit biraz harektli olduğu için saldırı gücü olan bir saldırı çemberiyle kullanıldığında rakibi patlatma şansı oluyor. Dönüş süresi bakımından çoğu Savunma türünden üstün, Dayanıklılık türlerini de patlatabiliyor.

Vatryek yerine Roktavor veya Valtryek V2 kullanılabilir. Dönüş süresi daha az olur ama rakibi daha kolay dışarı atar/patlatır.

Yell yerine Gravity veya Knuckle kullanılabilir. Gravity'yle daha kolay patlar karma ama dönüş süresi daha iyi olur. Knuckle ile biraz saldırı gücü kaybeder ama dönüş süresi daha iyi olur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve "yok benim düzgün saldırı türü kullanmam lazım" diyenler için:

Roktavor Heavy Xtreme
Xcalius Heavy Xtreme
Valtryek V2 Triple Xtreme
Valtryek (1) Gravity Zephyr

Seçenekleriniz, bunların aslında yukarıdaki Beyblade'leri yenme şansları var, sadece bunun gerçekleşme olasılığı düşük. Turnuvalarda peş peşe yenilmeden kazanmanız gerekeceğini düşünürek daha istikrarlı Beyblade'leri bunlara tercih edin bence. Ayrıca bazı Wyvron W2 ve Kerberus K2 karmaları bu saldırı türlerine karşı galip gelebiliyor

Xtreme yerine Variable kullanabilirsiniz, tamamen kişisel tercihe kalmış. İki parçanın performansı çok benzer.

Heavy yerine Knuckle kullanabilirsiniz. Heavy ile rakip daha sık patlar, Knuckle ile sizin Beyblade daha nadir patlar.

V2, Roktavor, Xcalius arasında; Xcali rakibi en sık patlatan, Roktavor rakibi en sık dışarı atan, V2 ise kendi en nadir patlayan.

Zephyr ile Gravity yerine Knuckle ve ayrıca Valtryek (1) yerine Valtryek V2, Roktavor (1), Zeutron Z2 veya Spryzen S2 kullanabilirsiniz. Gravity'nin dönüş süresi, Knuckle'ın patlamaya direnci daha güçlü. Sadece V1 veya R1 yoksa kullanın diğer saldırı çemberlerini, çünkü V1 ve R1 genel üstün onlardan bu karma için.
V1 dönüş süresi bakımından, R1 saldırı gücü bakımından üstün.
  • 0
  • 0

kopur

  • **
  • Toplam İleti 80
  • BeyPuan 2
Ben de merak ediyorum ama kendimiz test etmeden net bir Karma yapamayabiliriz. En azından bizim için biraz daha zaman geçmeli diye düşünüyorum. -Bir şeyler buldukça iletilerimizi de güncelleştiririz-
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Solo dönüş sürelerini test ettim aşağıdaki parçalarla:



(Soldan sağa:
Kerberus K2, Doomscizor D2, Odax, Wyron W2, Unicrest.
Heavy, Ring , Armed, Central, Knuckle, Gravity.
Survive, Massive, Press, Defense, Revolve.)

En uzun solo dönüş süresi olan kombo Odax Knuckle Defense'di (3 atışta ortalama 1dk 27 saniye), yalnız defense'ın itildiğinde yere sürten kısımları var ve bu yüzden başka beylere karşıyken çabuk hız kaybediyor, gene hareketsiz beylere karşı iyi de, Survive'ı tercih ediyorum ben.
Odax Knuckle Survive ortalama 1dk 26sn dönüp başka beylere karşıyken de çabuk hız kaybetmiyor.

Odax Knuckle Survive'ın sorunu saldırı türlerine karşı kolayca saha dışına atılması (Survive, Defense'e göre daha iyi sahada kalan bi alt olsa da). 

(Odax Gravity Survive'ın ortalama dönme süresi 1dk 20sn, Odax Ring Survive'ın 1dk 22sn.
Odax için Knuckle>Ring>Gravity, dönüş süresi bakımından) Diğer çoğu üst için Gravity daha iyi şeçim, Odax niye Knuckle'la iyi hiç bilmiyorum.

Yani çukurları/açık duvarları olmayan bir sahadaysanız Odax Knuckle Survive bence en iyi seçim (kolay burstlemiyor da). Genelde turnuvalarda açık duvarlı/çukurlu saha olur ama ...


Konuyu açarken Wyron W2 Knuckle Revolve (Dönüş süresi 1dk 18sn), Unicrest Gravity Survive (1dk 15sn) ve Odax Ring Press'e (1dk 12sn) bendeki en iyi savuma/dayanıklılık komboları demiştim, fikrim mavi sahayı aldıktan sonra değişti, Revolve fazla kolay Burst'luyo ve Odax fazla kolay itiliyor sağ sola. Unicrest hala kral.

Unicrest ve Doomscizor D2'nin Gravity Survive'la dönüş süreleri aynıymış, ancak Unicrest daha zor burstluyor ve saha dışına atılması daha zor.

Armed burstlere karşı dayanıklı olsa da dönüş süresini fazla kısaltıyor bence, kullanmaya değmez.
Kerberus K2 Unicrest ve D2'ye kıyasla zayıf kalıyor (Defansif olarak D2 kadar iyi olsa da daha kısa dönüş süresi)
Massive'ın Dönüş süresi hemen hemen Press'le aynı, defansif olarak çok da eksiği yok. Fena parça değil ama Defense/Survive daha iyi.
Heavy nerdeyse Gravity kadar iyi, aralarında 1-2sn dönüş süresi farkı var sadece, bir kaç üst için Gravity'den üstün olması olası ayrıca. Spread'de Gravity yerine kullanılabilecek bi metal. 
Central Gravity'ye göre 4-5 saniye daha az dönüyor ve daha hafif olduğundan defansif olarak daha zayıf, yine de Gravity/Knuckle/Heavy/Spread/Ring yoksa kullanılabilir.
 
 
  • 0
  • 0

bladçi

  • *
  • Toplam İleti 4885
  • BeyPuan 1384
  • 3 2 1 hazırrrrrrrrrrrr ateş AnadoluBeybladeTakımı
Eline sağlık
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Unicrest Gravity Survive ve Zeutron Z2 İnfinity Weight karşılaştırması:

Birbirlerine karşı:
Unicrest 8/10 daha uzun döndü Zeutrondan, hiçbir burst veya saha dışına atılma olmadı.
(İki kişiydik,/supergrip launcherlar/birimiz 5 kez Unicrest'i, 5 kez Zeutronu kullandı)

Rocktavor Gravity Zephyr'e karşı :
Unicrest: 8/10 kazanıyor, 0 burst,sadece saha dışına atıldığında kaybediyor.
Zeutron: 2/10 kazanıyor, 1 kez Rocktavor Burstledi, 4 Kez Zeutron. Zeutron onun dışında dışarı atılarak kaybetti.

Valtryek V2 Knuckle Jaggy'ye karşı:
İkisi de aynı performansı gösterdi, 7/10 kazandılar.

Spryzen Force Accel'e karşı:
Yine aynı ikisi, 8/10 kazandılar.

(Unicrest ve Zeutron supergrip'le düz atıldı, saldırı türleri sıradan mavi atıcıyla sliding shot yapılarak atıldı)

     Survive, Weight'e göre biraz daha iyi defansif olarak (özellikle Zephyr'e karşı), Weight ortada kalmak yerine fazla hareket etmesine sebep oluyor bey'in, dışarı atılma riski daha fazla. Dönüş süreleri hemen hemen aynı, Unicrest + Gravity, Zeutron+ İnfinity'den iyi olduğu için daha uzun döndü Unicrest.
  • 0
  • 0

kopur

  • **
  • Toplam İleti 80
  • BeyPuan 2
Mavi saha sence nasıl bu arada ?
  • 0
  • 0


E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Yeni test sonuçları;


Şu savunma/dayanıklılık tür beylere karşı:

Doomscizor D2 Heavy Weight, Kerberus K2 Ring Defense, Zeutron Z2 Infinity Defense, Unicrest Gravity Survive
Bunların hepsi hemen hemen Unicrest G. S. kadar uzun dönebilen kombolar. (niye Unicrest'i baz aldığımı soran varsa yukardaki Unicrest vs Zeutron Z2 testine bakabilir,)

Şu saldırı tür beyleri kullandım:

Valtryek Magnum Accel*, Valtryek V2 Knuckle Jaggy, Spryzen S2 Force Variable, Rocktavor Heavy Zephyr, Valtryek Spread Survive (sonuncusu daha çok dayanıklılık/saldırı karması)

*Valtryek'deki Accel Doomscizor'la gelen Accel, niye bilmiyorum ama lacivert Accel'den daha hızlı hareket ediyor.

Elimd 2 Zephyr olsa Valtryek V2'de Jaggy yerine Zephyr kullanırdım.

Xcalius'um, X2'im, Tripple metal'im ve Xtreme altım yok. Tripple Valtryek'lere iyi oluyor diye okudum WBBO'da, orda Xcali1 ve Xtreme için de saldırı komboları için iyi diyorlar.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ve Sonuçlar:
-Testleri kendi başıma yaptım, ilk savunma bey'ini düz atıp sonra sliding shot'la saldırı türünü attım. Tüm atışlar Supergrip'le (geçen gün saldırı türlerinde mavi atıcıyı kullnıyorum demiştim Super'e alışamadım diye... Supergrip her türlü daha iyi, unutun dediğimi :D )
-Berabere biten maçlar sonuçlara yansıtmadım

Valtryek Magmun Accel:

Vs. D2 Heavy Weight: 6/10 kazandı. 2 burstletme, 3 dışarı atma, 1 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 3 dışarı atılma, 1 daha az dönme. 

Vs. K2 Ring Defense: 6/10 Kazandı. 1 burstletme, 1 dışarı atma, 4 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 2 dışarı atılma, 2 daha az dönme. 

Vs. Z2 Infinity Defense: 6/10 Kazandı. 4 burstletme, 1 dışarı atma, 1 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 1 burstleme, 2 dışarı atılma, 1 daha az dönme.

Vs. Unicrest Gravity Survive: 1/10 Kazandı. 0 burstletme, 1 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 0 burstleme, 4 dışarı atılma, 5 daha az dönme.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valtryek V2 Knuckle Jaggy:

Vs. D2 Heavy Weight: 3/10 kazandı. 2 burstletme, 1 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde, 1 dışarı atılma, 6 daha az dönme. 

Vs. K2 Ring Defense: 3/10 Kazandı. 1 burstletme, 2 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 3 dışarı atılma, 4 daha az dönme. 

Vs. Z2 Infinity Defense: 4/10 Kazandı. 1 burstletme, 3 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 0 burstleme, 2 dışarı atılma, 4 daha az dönme.

Vs. Unicrest Gravity Survive: 1/10 Kazandı. 1 burstletme, 0 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 0 burstleme, 2 dışarı atılma, 7 daha az dönme.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spryzen S2 Force Variable:

 Vs. D2 Heavy Weight: 6/10 kazandı. 1 burstletme, 5 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 3 dışarı atılma, 1 daha az dönme. 

Vs. K2 Ring Defense: 5/10 Kazandı. 0 burstletme, 5 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 2 dışarı atılma, 3 daha az dönme. 

Vs. Z2 Infinity Defense: 7/10 Kazandı. 2 burstletme, 5 dışarı atma,  daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 1 burstleme, 0 dışarı atılma, 1 daha az dönme.

Vs. Unicrest Gravity Survive: 2/10 Kazandı. 1 burstletme, 1 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 0 burstleme, 2 dışarı atılma, 6 daha az dönme. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Roktavor Heavy Zephyr:

Vs. D2 Heavy Weight: 6/10 kazandı. 5 burstletme, 1 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 1 dışarı atılma, 3 daha az dönme. 

Vs. K2 Ring Defense: 8/10 Kazandı. 2 burstletme, 2 dışarı atma, 4 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde12 dışarı atılma, 1 daha az dönme. 

Vs. Z2 Infinity Defense: 3/5 Kazandı (ikisi sürekli aynı anda burstluyodu, sıkılıp 5'de bıraktım) . 1 burstletme, 2 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 0 burstleme, 1 dışarı atılma, 1 daha az dönme.

Vs. Unicrest Gravity Survive: 3/10 Kazandı. 2 burstletme, 1 dışarı atma, 0 daha uzun dönme. Kaybettiklerinde 1 burstleme, 2 dışarı atılma, 4 daha az dönme.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valtryek Spread Survive:

Defense altı olanlardan uzun dönüyor 1v1'de. Unicrest ve D2'ye karşı küçük bi burstle kazanma şansı var, yoksa ilk Valtryek duruyor. Bendeki saldırı türlerine karşı kazanma oranı hep %40-60 arası.


Özet:
Unicrest Gravity Survive kral. Doomscizor D2+Heavy, Weight'in Roktavor/Zephyr zayıflığını biraz kurtarıyor.

Rocktavor Heavy Zephyr bendeki genel en iyi saldırı türü, Spryzen S2 Force Variabe rakibi dışarı atma konusunda en iyi saldırı türüm, Valtryek Magnum Accel fena değil, Valtryek Spread Survive kutudan çıktığı gibi turnuvalarda kullanılacak kadar iyi. (Bu testleri yaparken Xtreme yoktu bende, Roktavor Heavy Xtreme'ın saldırı gücü Zephyr'e göre daha fazla)
  • 0
  • 0

kopur

  • **
  • Toplam İleti 80
  • BeyPuan 2
İnanılmaz vaktini almış olmalı. Bu bilgiler yıl sonuna kadar yeter herhalde. :D Ben sonradan fark ettim ama sen biliyorsundur. Parçalar için sanırım kodlar da kullanılıyor. Mesela S2 için: S2 D02 TB02'miş yazmak için kolaylık olabilir ama sen bilirsin tabii ki.
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
İnanılmaz vaktini almış olmalı. Bu bilgiler yıl sonuna kadar yeter herhalde. :D Ben sonradan fark ettim ama sen biliyorsundur. Parçalar için sanırım kodlar da kullanılıyor. Mesela S2 için: S2 D02 TB02'miş yazmak için kolaylık olabilir ama sen bilirsin tabii ki.

Ezberimde değil ki kısaltma kodları :D
  • 0
  • 0

bladçi

  • *
  • Toplam İleti 4885
  • BeyPuan 1384
  • 3 2 1 hazırrrrrrrrrrrr ateş AnadoluBeybladeTakımı
İyi uğraştın ama :)
  • 0
  • 0

kopur

  • **
  • Toplam İleti 80
  • BeyPuan 2
Ezberimde değil ki kısaltma kodları :D

Nasıl kolayına geliyorsa o zaman.  ;)
  • 0
  • 0

Takao

  • *
  • Toplam İleti 4782
  • BeyPuan 9892
  • Foruma Hoş Geldiniz
    • Gereksiz Ekran
Yararlı bir konu olmuş.
  • 0
  • 0

kopur

  • **
  • Toplam İleti 80
  • BeyPuan 2
Ağırlık arttıkça genelde patlama sıklığı azalıyor, değil mi ?
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ağırlık arttıkça genelde patlama sıklığı azalıyor, değil mi ?

Genelde hafifleyince patlama sıklığı azalıyor (Spread veya Knuckle kullanan bey'ler Heavy ve Gravity kullananlara göre daha az patlıyor genelde mesela)

İstisnalar yok değil ama, örneğin Unicrest'de gayet ağır bi üst, Gravity'de en ağır metal TR'deki ama Unicrest Gravity Survive nadir patlıyor. Önceden 1 parçayla ilgili "bu kesin kolay/zor patlar" denebilir mi bilmiyorum, deneyip görmek gerek.






  • 0
  • 0