Beyblade X - En İyi Karmalar

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Beyblade X - En İyi Karmalar
« : Ağustos 03, 2023, 12:11:32 »
Beyblade'lerin performansı ile ilgili güzel kaynak bulursam yorum atıyorum konuya. Öğrendiklerimi bu ilk mesajda özetlemeye çalışacağım, zamanla güncellerim konuyu.

UX öncesi son durum:

Saldırı Çemberleri:

Phoenix Wing (Denge):
Yaklaşık 38gram ağırlığında, Cobalt Drake ile birlikte en ağır parça. Genelde saldırı türü karmalarda kullanılıyor ama her türlü karma için en iyi seçenekler arasında. Phoenix Wing karmalarında ağırlık merkezi yukarda olduğundan yavaşlayınca çabuk denge kaybedebiliyor. Yavaş dönerken fazla sağ sola eğilmeyen Bitler ile uyumlu. En sık 3/5/9-60 Ratchetları ve Rush/Point Bitleri ile birlikte kullanılıyor.

Cobalt Drake (Denge):
Phoenix'e kıyasla saldırı bakımından biraz daha zayıf, onun dışında benzer performansı var. Benzer karmalarda etkili.

Viper Tail (Saldırı):
Yukardaki iki saldırı çemberine benzerimsi performansı var. Onlar kadar ağır olmadığından savunma ve dayanıklılık bakımından eksiği var ama rakibin dengesini bozmaya uygun şekliyle biraz telafi ediyor bunu. Genelde Taper/Rush/HighTaper Bitleri ile birlikte kullanılıyor.

Hells Scythe (Dayanıklılık):
En iyi dönüş süreli saldırı çemberi. Rakibi aşağı ittirip denge bozmakta etkili şekli var ama aynı zamanda alttan saldırılar çok geri tepmesine sebep oluyor. En sık 3/9-60 Ratchetları ve Ball Biti ile birlikte kullanılıyor. Eğer maksimum dayanıklılık istiyorsanız 9-80 Ratchetı ve Ball biti en iyi seçenek, eğer biraz daha iyi savunma uğruna dayanıklılıktan az taviz vermeye oksanız Orb/HighNeedle Bitleri ve 3/9-60 Ratchetları en iyi seçenekler. Yalnız 9-80 de savunma için gayet iyi, saldırı çemberiyle temas kurmakta zorlanan karmalara karşı 60'lardan daha iyi.

Dran Sword ve Dran Dagger (Saldırı):
En sert vuran saldırı çemberlerinden. DranSword biraz daha ağır ve dayanıklılığı az daha iyi. Genelde 60 yüksekliğinde Ratchetla ve Flat/LowFlat/Gear/Flat/Rush Bitleri ile kullanılıyorlar ama Ball/Orb/GearNeedle/HighNeedle/Point da nispeten sık kullanılan ve hareketsiz saldırı türü karmalarında etkili Bitler.

Phoenix Feather (Saldırı):
Rakibi patlatmakta en etkili saldırı çemberi. Dışarı atma konusunda Shark Edge ve Dran Sword kadar iyi değil ama. Dran Sword ile benzer parçalarla kullanılıyor.

Shark Edge (Saldırı):
En sert vuran saldırı çemberi, özellikle alttan vuran karmalarda etkili. Dran Sword ile benzer parçalarla kullanılıyor.

Leon Claw (Saldırı):
Alttan vuran karmalarda etkili, Shark Edge kadar sert vurmuyor ama dönüş süresi az daha iyi. Taper ile kullanılıyor. Nispeten zayıf bir saldırı çemberi.

Rhino Horn (Saldırı):
Belki de en sert vuran saldırı çemberi ama dar şekli yüzünden düzgün temas kurmakta zorlanıyor. Solo dönüş süresi en kötü parçalardan ama darbelerde çok hız kaybetmiyor. Hareketli ve patlamaya dayanıklı her Bit ile uyunlu.

Knight Shield ve Knight Lance(Savunma):
Darbelere iyi dayanan ve kendi de sert vurabilen savunma türü saldırı çemberi. En sık 5-60/5-80 Ratchetları ve Ball/Taper/Orb/HighNeedle/Point/Rush Bitleri ile birlikte kullanılıyor. Aralarındaki fark Lance daha az geri tepiyor, Shield daha sert vuruyor.

Hells Chain (Savunma):
Knight'lara kıyasla savunma bakımından az daha zayıf ama dönüş süresi az daha iyi saldırı çember. KnightShield ile benzer parçalarla kullanılıyor.

Unicorn Sting (Savunma/Denge):
Hells Chain ile benzer performansı, özellikle Phoenix karmalarına karşı ekstra etkili. KnightShield ile benzer parçalarla kullanılıyor.
Knight'lar, Hells Chain ve Unicorn Sting dışında savunması Phoenix Wing Rush/Point karmalarına dayanmaya yetip dönüş süresi bakımından da PW'den üstün olan parça yok. PW'ye karşı Denge veya Saldırı türü kullanmayacaksanız bunlardan birini kullanın.

Wyvern Gale (Dayanıklılık):
Dönüş süresi bakımından Hells Scythe'a kafa tutuyor ama fazla hafif ve darbelerde çok hız kaybediyor. En sık 5-60 Ratchetı ve Ball/Orb/Point/GearBall Bitleri ile birlikte kullanılıyor.

Wizard Arrow (Savunma/Dayanıklılık):
Diğer savunma ve dayanıklılık parçalarına kıyasla daha iyi yaptığı pek bir şey yok. Şansa anormal ağır bir parçaya denk gelirseniz belki Hells Chain yerine bunu kullanabilirsiniz. 

Sphinx Cowl (Savunma/Saldırı):
PW'ye kafa tutamayan savunma türü. Knight Shield'a kıyasla biraz daha sert vuruyor ama savunma ve dönüş süresi bakımından daha zayıf. Genelde HighTaper ile kullanılıyor.

Dranzer S (Saldırı):
Fazla hafif olduğundan sadece saldırı türü karmalarda işlevi var. İyi bir parça değil  :(

Ratchetlar:
9: en zor patlar, Ratchet'a gelen darbelere karşı nispeten dayanıklı, devrilince yuvarlanmaya uygun şekli var.
5: en ağırı ve zor patlıyor.
4: istediğin yükseklikte başka Ratchet yoksa buna kaldın
3: devrilince yuvarlanmaya uygun şekli var.

Genelde 60 yüksekliği tercih ediliyor. 5-80 en ağır Ratchet, bazen savunma türü karmalarda kullanılıyor. 9-80 ve Ball birlikte karmanın devrilince nispeten uzun yuvarlanmasına sebep oluyor, dayanıklılık ve harketsiz saldırı türlerinde yeri var.

Bitler:

Flat ve Flat benzeri:
Flat, GearFlat, LowFlat (Saldırı):
Çok hareketli, az dönüş süreli. Sadece saldırı veya anti-saldırı türü karmalarda yeri var. LowFlat Flat'e kıyasla daha hızlı ama daha az dönüş süreli, alttan vurmak isteyen karmalar için ideal. GearFlat de az dönüş süreli ama Xtreme-Line'da daha iyi hız kazanıyor. 

Taper ve benzeri (Denge):
Taper, HighTaper, Rush
Hepsi benzer performanslı, Rush'ın dişli sayısı farklı olduğu için Xtreme-Line kullanırken nispeten az hız kaybediyor.

Point ve benzeri (Denge):
Point, GearPoint
Darbe almayıp düz dönerken Ball'a benzer performanslı, denge kaybedince hareketlenen parçalar. GearPoint'ın dönüş süresi az daha kötü. Zor patlayan Bitler arasında en iyi dönüş süreli olanlar bunlar.

------Yukardakiler zor patlayan Bitler, aşağıdakiler normal Bitler-------

Ball ve benzeri (Dayanıklılık):
Ball, Orb, GearBall:
En iyi dönüş süreli parçalar. Ball aralarında en iyi dönüş süreli, GearBall en hareketlisi, Orb savunma bakımından en iyisi.

Needle ve benzeri (Savunma):
Needle/HighNeedle/Spike/GearNeedle:
Ortada durmak isteyen karmalar için. Savunma veya hareketsiz saldırı türlerinde kullanılıyorlar. HighNeedle en iyi dönüş sürelileri. GearNeedle darbe aldıktan sonra Xtreme-Line'uı kullanarak kontra atma konusunda en iyileri.



Karma önerileri:

Max dönüş süresi:
Hells Scythe 9-80 Ball

Ağır = Güçlü:
Phoenix Wing/Cobalt Drake ?-60 Rush/Point
(aşağıdakilerin yaptığı herşeyi burdakiler az çok yapıyo)

Saldırı, Vahşet, Dehşet:
Shark Edge/Dran Sword/Rhino Horn/Viper Tail ?-60 Flat/LowFlat/GearFlat

Savunma:
Knight Shield 5-80 Rush/Taper (vur kaç)
Unicorn Sting 9-60 HighNeedle ve KnightShield 5-80/9-80 GearNeedle (kontra)

Uzun döneyim ama dışarı da uçmayayım:
Knight Shield/Unicorn Sting/Knight Lance/Hells Chain 5-60 Orb/Ball/HighNeedle

Sert vurayım ama uzunumsu da döneyim:
Viper Tail/DranSword/LeonClaw 3-60/9-60 Rush/Taper/Point

Olduğum yerden sert vurayım: (not: Phoenix Wing ve Cobalt Drake bu tür karmalarda en iyi seçenekler)
Viper Tail ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBall (denge boz)
Dran Sword ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (dışarı ittir)
Shark Edge ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (alttan vur havalandır)
Phoenix Feather ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (patlat)
  • 1
  • 0

Radek_Eren

  • *
  • Toplam İleti 1455
  • BeyPuan 17874
  • Selam.
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2023, 15:35:34 »
HellsScythe 3-60Ball. Single layer Deathsyther karmalarını andırıyor.
  • 1
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 662
  • BeyPuan 15047
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2023, 00:16:10 »
KnightShield ve Taper birlikte iyi gidiyor demişti Zankye.

Ama olsun bizim tarafımız belli, stok DranSword  8)
  • 2
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2024, 15:26:31 »
Parçaları değerlendiren kaynakları buraya topluyorum...

Needle vs Ball: https://worldbeyblade.org/Thread-Beyblade-X-competitive-discussion-Is-Needle-better-than-Ball
Özet: Ball daha iyi.

Üretim farklarından dolayı bazı Ratchetların bazı Saldırı Çemberleriyle kullanılınca zor patlaması:

Phoenix Wing ve 9-60:
Özet: En ağır saldırı çemberi. Dayanıklılık ve savunma için en iyi seçeneklerden, saldırıda ve denge türlerinde de gayet iyi. 9-60 en iyi Ratchetlardan biri. 

Wyvern Gale ve Gear Ball:
Özet: WG'nin performansı KnightShield'a çok benzer. Gear Ball dayanıklılık bakımından Ball'a benzer ama fazla hareketli olması Xtreme Line'ı kullamasına sebep oluyor ve denge/dayanıklılık ucu olduğu için zor patlayan bitlerden biri değil, patlama riski yüksek.

Ratchet 60 vs 80 / 3 vs 4:
Özet:
  • 4'ler genelde 3'ten daha kolay patlıyor. Dönüş süresi aynımsı.
  • 80'ler daha yüksek olduğu için Ratchet kısmına daha çok darbe alıyor, patlama riskini arttırıyor bu. Aynı zamanda 60'lara kıyasla daha sıkı olması patlama riskini azaltıyor.
  • Bu videoda WA vs WA kapışırken 80'in dönüş süresi az daha iyi gibi gözüktü ama hangi yüksekliğin daha uzun döndüğü kullanılan saldırı çemberlerine bağlı olabiliyor


Genel ürün yorumları https://beybase.com/beyblade-x-buyers-guide-best-combos/
(Uzun) Özet:
  • Genel olarak en çok tercih edilen Ratchet'lar 3-60, 9-60 ve 5-60. 4-80 ve 5-80 kolay patlayabiliyor. 3-80 bazen dayanıklılık karmalarında tercih ediliyor.
  • Dran Sword ve Shark Edge en güçlü saldırı parçaları ama kullanıldıkça aşınıyorlar ve saldırı güçleri azalıyor (DS'nin dönüş süresi > SE'ninki). Dran Dagger, Phoenix Feather ve Rhino Horn hemen hemen onlar kadar iyi, Viper Tail diğer seçeneklerden kötü ama iş görür saldırı türü. Phoenix Wing Dayanıklılık/Saldırı karmları için güçlü seçenek, Cobalt Drake ve KnightLance biraz daha güçsüz alternetif.
  • Flat, Rush ve LowFlat saldırı türü "Bit"ler. LowFlat en agresif ve en az dönüş sürelisi, Rush en iyi dönüş sürelisi. Güç bakımından denk-imsiler, hangisinin kullanılacağı kişisel tercih meselesi.
  • Knight Shield, Wyvern Gale, Hell Scythe, Hell Chain, Phoenix Wing ve Wizard Arrow genel savunma/dayanıklılık seçenekleri. HC her yönden WA'ya üstün diyorlar. HS solo dönüş süresi HC ve WA'dan az ama maçta onlardan uzun dönüyor. PW HS'den de az solo dönüş süreli ama iyi temas kurabildiği maçlarda en iyi dönüş süreli. KnightShield ve WyvernGale solo dönüş bakımından HC ve WA kadar iyi değil ama PW vs HS'ye daha iyi dayanıyor (yinede çoğunlukla kazanıyorlar diyemem), şimdilik PW, WG ve KS tek düzgün savunma seçeneklerimiz.
  • Sivri ve Top uçlarımız var: Needle, High Needle, Spike / Gear Ball, Ball, Orb. Sivri uçlar arasında HighNeedle en iyi dönüş süreli ama darbelerde Needle'dandaha çok hız kaybediyor. Spike ikisinin de zaafını birleştiriyor, hem HN kadar iyi dönüş süreli değil hem HN kadar darbelerde hız kaybediyor. Gear Ball, Ball ve Orb'un tek kayda değer farklı Orb daha kolay denge kaybedebiliyor, yani dönüş süresi az daha kötü ama aynı zamanda sağ sola itilmeme konusunda az daha iyi Ball'dan, Gear Ball'da olay tam tersi.
  • Taper, Point ve Rush hareketli saldırı/dayanıklılık karmaları için seçenekler. Point'a çok iyi diyor Beybase.
  • Needle veya Ball ile DranSword/PhoenixFeather/PhoenixWing kullanarak sahanın ortalarında durup, kendi dışarı uçma olasılığını azaltmayı amaçlayan saldırı türü karmalar da iyi. PF rakip patlatmak konusunda çok etkili, DS hem sert vuruyor hem benzer güçte vuran diğer saldırı çemberlerinden iyi dönüş süreli. PW zaten dayanıklılık/savunma karması olsun diye bu bitlerle kullanılıyor, sert vurabilmesi gayet güzel.
  • Phoenix Wing, Hell Chain ve Knight Shield özellikle azıcık dengesiz olacak şekilde tasarlanmış, bi kaç tane alıp elinizdeki parçalarla en az sallanan karmayı bulmaya çalışmak performansı arttırır.



  • 1
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 662
  • BeyPuan 15047
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #4 : Ocak 15, 2024, 01:57:53 »
Paylaşım için teşekkürler.

DranDagger blade de, Rush bit de bence saldırı için yetersiz görünüyor. Cidden full saldırı kombo yapılacaksa bence direk Flat iyidir. Low Flat'in de saldırı gücünü arttırırken kendi kendini dışarı atma riskini de arttırdığı belirtilmeli.

Ball ve Taper gibi bitlere ise sadece hareketsiz roller biçmek bence artık haksız olur. Moody üstadımızın performansını gördükten sonra yani. Adam sanki Pokemon gibi yön veriyor Beyblade'e. HellScythe 9-60 Ball kullanıyordu ve farklı teknikler yapıyor. Ball ile stall yapmayı öğrenerek maçın başında stadyumun belli bir kısmında durması sağlanabiliyor yani. Yetenek işi tabi. Ama Needle'ın böyle bir şey yapma potansiyeli çok daha az mesela

Ayrıca, X jenerasyonunu değerlendirirken kazanma oranını da puan getirisini de değerlendirmek gerek. Daha fazla raund kazanmak, maçı kazanmaya yetmeyecek her zaman
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #5 : Ocak 15, 2024, 14:52:29 »
Rush bit de bence saldırı için yetersiz görünüyor.

Metal Flat tarzı bi performans ucu olarak düşün Rush'ı. 
Şurda PW Rush vs HS Ball ve WA Orb maçları var: https://youtu.be/lmwU9TfvIRU?si=X-JSEf6LSungLRlq&t=3839
Sırf dışarı atarak yenmiyor, dönüş süresi de baya iyi.

Ayrıca, X jenerasyonunu değerlendirirken kazanma oranını da puan getirisini de değerlendirmek gerek. Daha fazla raund kazanmak, maçı kazanmaya yetmeyecek her zaman

Karmaların kazanma oranı + galibiyet başına aldığı puandan türetilen EPR (Endev'in Power Ranking'i) diye bişeye denk geldim bu yorumu okumadan bi 5dk önce  :D
SharkEdge öncesi karmaların maç sonuçlarına (Kendi test maçları, WBO finalleri, G2 ve G3 turnuvaları ve çeşitli youtuber maçlarının sonuçlarına) göre rankingini yapmış Endev dostumuz:



Daha güncel videosu varmış:
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2024, 15:39:11 »




UnicornSting en iyi saldırı çemberlerinden biri gibi duruyor. HellScythe kadar dayanıklılığı olmasa da WyvernGale/KnightShield gibi savunma türlerinden daha iyi dönüş süreli ve özellikle PhoenixWing karmalarına karşı HellsChain'den daha iyi.

  • 0
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 662
  • BeyPuan 15047
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2024, 18:16:50 »
UnicornSting en iyi saldırı çemberlerinden biri gibi duruyor. HellScythe kadar dayanıklılığı olmasa da WyvernGale/KnightShield gibi savunma türlerinden daha iyi dönüş süreli ve özellikle PhoenixWing karmalarına karşı HellsChain'den daha iyi.

Saldırı çemberi derken direk Blade demek istiyorsun di mi? Sadece saldırı türünden bahsetmiyorsun?
Unicornsting hiç dengeli olacak gibi durmuyordu ama baya iyi bir ürün gibi
  • 1
  • 0


Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 662
  • BeyPuan 15047
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #9 : Mart 26, 2024, 11:45:21 »
Çok güzel bir güncelleme olmuş.

Hells Scythe (Dayanıklılık):
En iyi dönüş süreli saldırı çemberi. Rakibi aşağı ittirip denge bozmakta etkili şekli var ama aynı zamanda alttan saldırılar çok geri tepmesine sebep oluyor. En sık 3/9-60 Ratchetları ve Ball Biti ile birlikte kullanılıyor. Eğer maksimum dayanıklılık istiyorsanız 9-80 Ratchetı ve Ball biti en iyi seçenek, eğer biraz daha iyi savunma uğruna dayanıklılıktan az taviz vermeye oksanız Orb/HighNeedle Bitleri ve 3/9-60 Ratchetları en iyi seçenekler. 

High Needle kullanınca dayanıklılıktan taviz verip, savunma mı kazanıyoruz?

Point ve benzeri (Denge):
Point, GearPoint
Darbe almayıp düz dönerken Ball'a benzer performanslı, denge kaybedince hareketlenen parçalar. GearPoint'ın dönüş süresi az daha kötü. Zor patlayan Bitler arasında en iyi dönüş süreli olanlar bunlar.

Bence Gear Pointlerin kalıplarında farklılıklar var. Paketten çıktığında ortasındaki çıkıntının ne kadar dışarlak olduğu farklılık gösterebiliyor. Çıkıntı daha belirginse bence dönüş süresi artacaktır.
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #10 : Mart 26, 2024, 14:06:25 »
Çok güzel bir güncelleme olmuş.

High Needle kullanınca dayanıklılıktan taviz verip, savunma mı kazanıyoruz?

Ball'a kıyasla evet


Bence Gear Pointlerin kalıplarında farklılıklar var. Paketten çıktığında ortasındaki çıkıntının ne kadar dışarlak olduğu farklılık gösterebiliyor. Çıkıntı daha belirginse bence dönüş süresi artacaktır.

İki farklı kalıp var deniyo evet
  • 1
  • 0


Radek_Eren

  • *
  • Toplam İleti 1455
  • BeyPuan 17874
  • Selam.
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #12 : Mart 30, 2024, 21:22:40 »


WizardRod dayanıklılığın yeni kralı
Deme öyle ya
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 600
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #13 : Mart 31, 2024, 16:38:59 »

Biri HellsHammer kılavuzundaki karmayı denemiş. HH karmasından çok kapıştırdığı diğer karmalar daha ilginç geldi; Hexa HighNeedle'ın yerini almış (UnicornSting karması), Hells Scythe 80 yüksekliği + DiskBall ile kullanılıyor, MFB'deki 230'ları andırıyor biraz (Boy farkı belki WizardRod karmalarının dengesini bozmasını sağlar.
HellsHammer güzel vuruyor ama Accel sanki Xtreme Line'ı pek iyi kullanamıyor. Bit'te fazladan dişli olması kötü bişeymiş gibi duruyor.     



Hem bu videoda hem öncekinde DranBuster 60 Taper/HighTaperla iyi gözüküyor   


  • 0
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 662
  • BeyPuan 15047
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #14 : Mart 31, 2024, 20:11:39 »
Belki de Accel, Xtreme Line'ı kullanmamak amacıyla işe yarayabilir :D Böylece dayanıklılığını daha iyi korur

Trans/HighTrans derken de kasıt Taper/HighTaper mıydı?
  • 1
  • 0