6. ve 7. Sezon Detaylı:Yeni Diskler:Alçak modla uyumlu olmak için sıradan disklere göre daha alçak bunlar. Xtend+, Orbit, Atomic, Universe gibi driverlar için fazla alçak kalıyorlar genelde.
Giga: Nispeten ağır bir disk. Destroy, Zone'+Z, Zeal, Jolt' gibi parçalarla uyumlu. Over'a kıyasla aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi çoğu driverla biraz daha az.
Tappered : Hafifimsi bir disk ama şekli sayesinde işe yarıyor. Bearing/Mobius/Zone'+Z gibi parçalarla uyumlu. Aynı yön rakiplere karşı Illegal/Fortress/Wing'/Spread'/Over'dan kötü ama ters yöne karşı onlar kadar iyi.
Nexus ve
Legacy: Ağırlığı da ağırlık dağılımı da kayda değer değil. Kötü parça değil ama diğer diskler varken kullanmak için pek sebep yok.
Nexus-S/-D: Nexus'un S-gear veya D-gear takılmış hali. Fazla geniş olduğundan yere sürtebiliyor; Mobius, Wave, Quatro gibi yüksek driverlar ile kullanmak gerek. En ağır disk ama ağırlık dağılımı çok iyi değil. Serbest dönen modda savunma için iyi disk. Sabit modunda saldırı türlerinde kullanıldığı oluyor.
Over: Nexus-S'ten sonra en ağır disk ve ağırlık dağılımı çok iyi. Illegal ile birlikte en iyi dönüş süreli disk.
Illegal: Over daha hafif ama daha iyi ağırlık dağılımlısı. İki diskin performansı benzer.
Spread',
Fortress ve
Wing': Illegal ve Over'a alternatif. Fortress ve Wing' az daha dar olduklarından daha az sürtme sorunları var; Wing Zone' ile, Fortress ise Giga'nın uyumlu olduğu tüm parçalarla uyumlu.
Karma: En hafif Db diski ama en az yere sürtme sorunu olanı. Jolt/Xt+ gibi parçalarla alçak mod DB beyleri kullanmak isterseniz iyi seçenek.
Xanthus ve Moon: Dışı plastik diskler. Ağırlıkları yetersiz ve ağırlık dağılımları kötü. Bu sezon çıkan çiplerle daha zor patlamaları için çıkıntıları var ama sezonda genel bi patlama sorunu olmadığından pek işe yaramıyor. High Wave' ve
Mobius ile fena değil Moon.
Yeni Performans Uçları: Never: DB diskleri ile uyumlu dayanıklılık performans ucu. Bearing ve High Xtend+'ya benzer performansı. Ucu aşınınca biraz daha iyi dönüş süreli ama daha hareketli.
Moment: İki yönde de sağlam dönüş süreli parça. Moment' ve kırmızı renkli Moment'ler daha iyi (uçları daha serbest dönüyor).
Kick: Savunması ve ters dönüşe karşı dayanıklılığı fena değil ama Drift/Zone'+Z/Mobius gibi parçalar varken bunu kullanmaya çok sebep yok.
Venture: İyi dönüş süreli ve hareketli performans ucu. V-Gear eklentisi (Saviour Valkryie'den çıkan) ile dönüş süresi daha da iyi oluyor ve dash performans ucu kadar zor patlıyor. Hareket şekli tam saf saldırı türlerinde kullanılacak kadar hızlı ve kontrollü değil bence ama saldırı/dayanıklılık karmalarında Destroy'/Xceed'+Z yerine kullanılabilir.
Adventure: V-gear takılı değilken iyi değil. Vgear ile Venture'un daha iyi dönüş sürelisi. Az aşınınca Saldırı/Dayanıklılık karmalarında en iyi seçeneklerden.
High Charge': Aşınınca ters dönüşe karşı dönüş süresi en iyilerden. Çok hareketli ve dışarı fırlama riski oluyor hızlı fırlatılınca. Adventure saldırı parçaları arasında aynı yöne karşı en iyi dönüş süreli, High Charge' ters dönüşe karşı.
Xplosion ve Xplosion': Kauçuk üçlü Destroy ama kauçuğu çok sert. Ters dönüşte Ds'e rakip ama fazla kontrolsüz ve aynı yöne karşı dönüş süresi kötü.
Zeal: Dönüş süresi iki yönde de en iyilerin bi tık gerisinde. İyi savunma parçası.
Shot: Eğlenceli bi performans ucu ama ciddi maçlarda kullanmak için pek sebep yok. Hızlı fırlatınca bir süre sonra zıplıyor, sözde rakibi dışarı atmasına yarıyor bu, çok etkili değil ama. Nedense ters dönüş rakiplere karşı dayanıklılığı kötü değil.
Quatro ve Quatro': Dash olmayanın yayı çok güçlü değil, kolay patlıyabiliyor. 4 modu var ama savunma ve saldırı tek işe yarar modlar. Saldırı modu Xtreme gibi, zor patlayan saldırı çemberleriyle iş yapabilir. Savunma modu Orbit Metal'a benziyor, bu modda DB diskleriyle uyumlu parçalar arasında aynı yön rakibe karşı en iyi dönüş süreli olma adayı.
High Xtend+':
DB diskleri ile uyumlu ve zor patlayan Xtend+. Aynı yön dönüşte Bearing'den az daha iyi, ters yönde az daha kötü. (Çok benzer performansları ama)
Bearing':
Bu sıradan bir dash driver değil, normalde Bearing zayıf yaylı, Bearing' ondan güçlü yaylı yine ama normal dash olmayan driver yayı kadar güçlü.
Bearing'/High Xtend+'/Never arasında Br' ters dönüşe karşı en iyisi, HXt+' aynı yön rakibe karşı.
Wave': Aynı yön rakiplere karşı en iyi dönüş süreli olma adayı ve zor patlıyor.
Almight:Mod değiştirince ters dönüşe karşı en iyi parçalardan biri ama mod değiştirmesi için hızlı fırlatılması gerek, hızlı fırlatılınca saha dışına çıkma riski yüksek. Standart sahada pek iyi değil.
Charge Metal': Dönüş süresi kötü değil ve hareketli. Çok iyi değil ama saldırı türüne yakın denge türlerinde kullanılabilir.
Yard': Dönüş süresi yetersiz olan dayanıklılık/savunma parçası.
High Eternal: Bearing ve High Xtend'in her yönden bi tık kötüsü.
Sword': Kauçuk uçlara kıyasla çok geri tepen ve kontrolsüz olan saldırı parçası. Dönüş süresi iyi denemez.
Bounce: Kötü dönüş süreli dayanıklılık parçası.
Bearing Drift: İki yönde de en iyi dönüş süreli olmaya aday! Sezonun en iyi dayanıklılık parçası.
Bearing Mobius: Bearing Drift'in az daha yüksek hali. Dönüş süresi devrilmediğinde daha iyi ama devrilince erken durabiliyor.
Saldırı Çemberleri:Tabanlar:Saviour: Sağ dönüş saldırı türleri için en iyi parça adayı. En büyük sorumu kolay patladığından zor patlayan çipe ve dash driver'a muhtaç olması.
Wind: Sağ dönüş dayanıklılık için en iyi parça. Sol dönüşlere karşı Prominence/Gattling/Barrier kadar iyi değil ama yinede çoğunlukla kazanıyor.
Dynamite: F-Gear (Vanish Fafnir'den çıkan) ile en 2. en iyi sağ dönüş savunma/dayanıklılık parçası.
Devil hemen hemen aynısı bunun.
Vanish: Roar ve sol Astral ile benzer dönüş süreli ama bunun savunması daha iyi. Sol dönüşler arasında en iyi savunma/dayanıklılık parçası.
Roar: Vanish ile birlikte sol dönüş için en iyi dayanıklılık/savunma parçası. Rakibi geri teptirmek konusunda Vanish'ten iyi.
Cyclone: Gayet iyi parça ama Dynamite'a göre daha kolay dengesi bozuluyor. Dayanıklılık ve savunma bakımından biraz daha kötü o yüzden.
Prominence: Taban 2 parçadan oluşuyor. Revive/Dead/Perfect Phoenix'teki gibi sert darbe yiyince düşebilen bir eklentisi var. Eklentiyi takamnın iki yolu var, daha kolay/zor düşmesini sağlıyor mod değiştirmek. Eklenti takılıyken ters dönüş dayanıklılık açısından en iyi parça olma aday. Savunma bakımından da çok sağlam, eklenti düşerse saldırı türü rakibi hareketini bozabiliyor üstelik. Aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi zayıf.
Barrier: Sol dönüşe karşı etkili savunma parçası, Prominence'a alternatif.
Gattling: Saldırı çemberinin oynaşan kısımları var ama çok bir işe yaramıyorlar. Prominence'ın daha çok geri tepen ama rakibi daha çok geri teptiren alternatifi.
Greatest Raphael: Yüksek modu var sadece. Savunması zayıf, aynı yöne karşı dönüş süresi zayıf ama ters yöne karşı en iyi dönüş süreli olma adayı.
Chain: Doğru çiple kullanılınca dışında yaylanan bi kısım var, sözde darbe emmeye yarıyor. Savunma ve dönüş süresi bakımından en iyilerin az gerisinde.
Astral: İki yöne de dönebiliyor. Sol modda dönüş süresi Vanish'e, sağ dönüşte Dynamite+F'e denk. Savunma bakımından biraz daha zayıf. Saldırı gücü iyi.
Burst: Astral'ın biraz daha iyi dönüş sürelisi.
Dangerous:
F-gear ile kullanılınca ters dönüşe karşı dönüş süresi gayet iyi. Onun dışında pek bir işe yaramıyor. Saldırı gücü ve aynı yön rakibe karşı dönüş süresi yetersiz.
Divine: Yüksek modda A-gear ile saldırı için fena değil, H-gear da kullanılabilir. Diğer sağ dönüş saldırı türlerine göre zayıf.
Super ve King: Kauçuk ve metal yarıları var. İkişer tane alıp iki tarafı da kauçuklu/metalli olacak şekilde birleştirebiliyoruz. Yarı King yarı Super birleştirmek mümkün ama havalı gözükmesi dışında faydası yok. Tüm birleşimler hem sağ hem sola dönebiliyor. King sola dönüşte savunma/dayanıklılık parçası, sağ dönüşte saldırı. Super tam tersi. Saldırı türü olarak gayet iyiler, savunma/dayanıklılık türü olarak en fena değiller ama en iyilere kafa tutamıyorlar.
Ultimate: Savior ve Xiphoid ile birlikte en iyi sağ dönüş saldırı parçası adayı. Savior'un aksine o kadar da kolay patlamıyor. Savior biraz daha sert vuruyor yinede.
Xiphoid: Patlama sıkıntısı olmadan neredeyse Savior kadar sert vuruyor ama kolay aşınıyor ve aşınınca saldırı gücü azalıyor.
Çipler:Perseus En ağır çip, ağırlık dağılımı iyi, dönüş süresi iyi. Dişleri Belial ile aynı. Dönüş süresi bakımından en iyi sağ dönüş çip adayı.
Bahamut Diş yerine kauçuk var, zor patlar. Dönüş süresi iyi.
Longinus en iyi sol dönüş çip adayı. Dash driverlar ile zor patlar. En ağır sol dönüş disk.
Belial sağlam sağ dönüş çip,
Fafnir sol. Ortalama üstü uzunlukta 4 dişleri var.
Ragnaruk dişleri Belial'la aynı ama 1 tane eksik. Bi tarafta 3, bi tarafta 4 dişi var (Belial'da her tarafta 4 diş). Performans farkı yok gibi.
Spriggan/Hello Kitty yön değiştirebiliyor ama dişleri kısa, Fafnir ve Belial'dan biraz daha ağır. Az farkla en kolay patlayan çip.
Phoenix Belial'a benzer, ilk 2 dişi daha uzun, diğer 2 dişi daha kısa. Diğer çiplere göre metal driverlarla kullanılınca daha yavaş eskiyor.
Belial2 Zor patlayan sağ dönüş çip, burst stopper'ı var. Dönüş süresi iyi. Divine Belial ile birlikte gelen BU diskleriyle uyumlu, Burst stopperı daha zor aktive oluyor ama daha zor patlıyor.
Valkryie'da yaylı bir sistem var, saldırı çemberi darbe aldığında yay darbenin bir kısmını emiyor. Belial ve Ragnaruk' tan daha ağır. Teoride yay sayesinde zor patlaması lazım ama sadece 2 kısa dişi var. Dash driverlarla zor patlıyor, diğer sıradan driverlar ile fark edilir bi değişiklik yok. Dönüş süresi iyi.
Belial 3: Belial 2 ile hemen hemen aynı performans, biraz daha zor patlıyor. BU diskleriyle uyumlu.
Kerbeus: Bahamutun sağ dönüş hali. İyi.
Dragon: Valkryie'nin upgrade'i. En iyi dönüş süreli adayı.
Valkryie 2: Dash driver ile zor patlar, saldırı türlerinde yeri var.
Helios/Hyperion: Biri sol biri sağ dönüşlü, en iyi dönüş süreli olma adayları
Achilles/Spriggan 2 İki yöne de dönebilen parçalar, en iyi dönüş süreli adayları.
Lucifer: Hem zor patlar hem en iyi dönüş süreli adayı.
Zırhlar:2,6,10,0,9,3 benzer ağırlıkta. 0, 9 ve 2 az daha ağır, diğer ikisinin ağırlık dağılımı az daha iyi. Performans bakımıdan neredeyse aynılar. Karmanızın dengesi hangisiyle daha iyise onun kullanın.
8 Hafif
1 Hafif ve dengesiz ama galiba Xiphoid ile uyumlu.
7 Dengesiz ve ağırlığı ortalama altı.
L-Gear sırf Dynamite ile yüksek modda uyumlu. En ağır zırh.
--------------------------------------------------------------------
Karma Öneriler:Saldırı Türleri: Guilty ve Xiphoid en iyi seçenekler.
Savior ve Ultimate da hemen hemen onlar kadar iyi.
Rage, King ve Super biraz daha zayıf ama yinede sağlam seçenekler.
Judgement, Zwei ve Astral kullanılabilir ama diğer seçenekler daha iyi.
Sol dönüşler için:
Longinus en ağır ve zor patlayan seçenek, Achilles, Spriggan 2, Helios ve Bahamut da kullanılabilir. (Ben şahsen Helios 2'yi tercih ediyorum ağırlık dağılımı ve sağlam dişleri için)
Driver olarak En iyi seçenekler Xtreme', Quick ve Jolt' ama herhangi düz kauçuk uçlu kullanılabilir..
Disk seçenekleri: Herhangi disk kullanılabilir ama:
Nexus-S/-D en ağır ve en sert vuran, yere sürtme sorunu olabiliyor.
Over ve Spread' yere sürtme sorunu olmadan en ağırları.
Illegal ve Wing' daha hafif ve ağırlık dağılımları daha iyi, daha hızlı hareket için iyi seçenek.
Fortress ve Giga hiç yere sürtme sorunu olmadan daha eğimli atabileceğiniz parçalar. Jolt' sadece bu ikisi + Karma'yla yere sürtmez.
Zırh 2 veya 0/10/6 kullanın. Rage ile 3A şasisi lazım. GT tabanları ile Dragon2/Longinus/Valkryie çipleri ve Metsu veya Goku kullanın.
Savunma Türleri :
Zor patlayan ve iyi dönüş süreli istediğiniz çip ile
Vanish ile 9/3/6, Prominence/Barrier/Gattling ile 0/4/10 zırhları kullanın.
Nexus-S/-D ile Mobius, Wing'/Giga/Fortress ile Zone'+Z, Over/Giga/Fortress ile Zeal tercih edilir.
Mobius ters dönüş rakiplere karşı etkili, sadece ucu iyi serbest dönüyorsa aynı yönlere dayanabiliyor.
Zone'+Z benzer şekilde ters yöne karşı etkili, darbe yediğinde sahayı turlamaya başlamıyorsa aynı yöne karşı dayanabiliyor.
Zeal iki yöne karşı da iyi ama ters dönüşe karşı daha etkili.
Dayanıklılık Wind/Burst/Vanish en iyi dönüş süreliler. Burst'ün savunması az daha zayıf diğer ikisinden. Dynamite+F, Devil+F, Astral ve Roar hemen hemen bunlar kadar iyi. Dynamite ve Devil denge ayarı düzgğn yapıldığında BDr ile kulanılınca Wind'den az daha iyi, öbür durumlarda Wind daha iyi.
Driver + Disk seçenekleri:
Bearing Drift/Bearing Mobius/Bearing/: Over/İllegal en iyi seçenekler. İki dönüş yönüne karşı da en iyi adayları hepsi.
Zone'+Z: Fortress/Wing' Hasbronun Z eklentisiyle aynı yön rakibe karşı en iyi adayı, TT eklentisi ile ters yöne.
Mobius: Nexus-S/-D/Over Ters yöne karşı en iyi adayı. Ucu iyi serbest dönüyorsa aynı yöne karşı da en iyi adayı.
Aynı yöne karşı en iyi adaylar: (High) Wave'/Quattro/High Xtend'+ ile Over/İllegal
Ters yöne karşı: Drift hemen hemen her disk ile, Rise Nexus-S/-D veya Over ile, High Charge' Fortress/Giga ile.
İki yöne karşı da en iyilerin az gerisinde: Zeal ile Fortress/Giga, Never ile Over/İllegal, Adventure+V ile Over İllegal.
Aynı iki parça arasında küçük performans farkları olabiliyor ve en iyi adayı olarak yazdığım parçaların performansı birbirine yakın olduğundan "kesin bu parça şu parçayı yener" diyemiyorum. Yinede Bearing Drift'in dayanıklılığı genelde diğer seçeneklerden az daha iyi.
Denge Türleri:Astral veya Burst ile High Charge', Adventure+V veya Destroy' kullanarak hem dönüş süresi iyi hem de rakibi dışarı atan veya dengesini bozup yere sürttüren karmalar yapabiliriz.
Destroy ile Giga veya Fortress kullanırsanız ters dönüşe karşı daha iyi olur.
Gattling'i Almight ile kullanarak da benzer karma yapılabilir.