En İyi Karmalar - Burst

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
En İyi Karmalar - Burst
« : Ağustos 07, 2018, 04:18:16 »
Bu konuda karmaların Standard Stadium B-33 ve B-09 sahalarındaki performansını göz önünde bulunduruyorum! farklı sahalarda farklı karmalar güçlü, eğer farklı bir sahada hangi karma güçlü merak ediyorsanız yorumlarda sorabilirsiniz!!

Takara+Hasbro karışık oluyor turnuvalarda, sırf Hasbro'yla durum merak eden varsa yine yorumlarda yazacağım onu.
Takara ve Hasbro Beyblade'ler aynı turnuvada kullanılabilir ama disk+çerçeve dışında takara karmaya hasbro parça veya hasbro karmaya takara parça takılamaz.

Disklerle ilgili not: Üetim farklarından ağırlık dağılımı ve dönüş süresi farklı olabiliyor iki tane aynı çeşit disk arasında. Normalde 0 mesela 7'den iyi dönüş süresine sahip ama bazı 7'ler bazı 0'lardan uzun dönebiliyor. Elinizdeki parçaları test etmeniz gerek emin olmak için (saha + kronometreniz varsa zor iş değil).

Hasbro'da saldırı çemberini performans ucuna bağlayan yokuşlu bir sistem var, Takara'da dişli bir sistem. İki sistem de benzer işliyor. Dik yokuş/uzun diş var ise Beyblade zor patlar. Performans ucundaki yay güçlyse de Beyblade zor patlar.

Her sezonla ilgili kısa kısa bilgi verip sonra yorumlarda daha detaylı anlatacağım...

(Not: eğer bir parçanın Takara hali bi sezon çıkmış ama Hasbro hali sonraki sezonlarda çıktıysa karmalara dahil edeceğim bu parçayı. Eğer hiç çıkmadıysa parçanın Hasbro hali, Hasbro karmalarında bu parçadan bahsetmeyeceğim).

1. Sezon Single/Dual Layer

Beyblade 3 parçadan oluşuyor: Saldırı çemberi, Disk, Performans Ucu (Driver). Xcalius öncesi çıkmış olan Takara'larda dişlerin kolay aşınma sorunu var.

Güç bakımından iki marka hemen hemen eşit. Hasbro bazı parçaları çıkarmadığı için Takara'da daha çok güçlü parça seçeneği var. 

Dark Deathscyther banlanacak kadar güçlüydü, şuan WBO'nun "Classic Format"ında izin veriliyor kullanılmasına ama o formatta ilk sezondan sonra çıkmış performans uçlarına izin var. Sadece ilk sezon parçalarının olduğu bir turnuvada banlı olmalı bu parça bence.

Luinor L2/Lost Longinus ikinci sezon Beyblade'i gücündeler. İlk sezon turnuvalarında kesinlikle banlı olmalılar!

Odin ve Deathscyther başlarda banlanmıştı ama sezon sonu geldiğinde banlı kalacak kadar güçlü değiller.

Genel olarak savunma/dayanıklılık karmaları güçlü, saldırı türleri nişe durumlarda kullanılıyor.

2. Sezon Evolution/God

İki marka neredeyse eşit güçte. Bearing'in yayının Hasbro'da daha güçlü olması ve Garuda G3/Balkesh B3'un daha dik yokuşlarının olması sayesinde bu sezon Hasbro az daha güçlü.

Beyblade yapısı hemen hemen aynı geçen sezonla.
Saldırı çemberlerinin ortasında "God Çip" denilen bir parça var (Sadece Takara'da). Bu çipleri saldırı çemberleri arasında değiştirmek mümkün, karmanın patlama direncine etki ediyorlar. Metal çip diye özel çipler var, bunlar karmaya ağırlık ekliyor.
Disklerde ufak bir yenilik var, "sayılı diskler" (isimlerinde harf değil de sayı olan diskler) var bu sezon. Disklere çerçeve denen yeni parçalar eklenebiliyor.

Spryzen Requiem S3, Garuda G3, Balkesh B3, Bearing(Hasbro) ve Spriggan Requiem bu sezonun turnuvalarında banlı olması gereken parçalar! SrS3, G3 ve Sr zaten banlanmıştı WBO turnuvalarında.

Maximum Garuda bir ara banlıydı ama sezon sonunda onu yenebilecek yeterince parça var. Çipini sadece kendi çipi veya metal çiplerle değiştirmeye izin var ama.

Hala Savunma/Dayanıklılık karmaları kral.

3. Sezon Cho-Z/SwitchStrike

Hasbro bu sezon metal kullanmadı saldırı çemberlerinde, çok daha zayıflar. Kerbeus K4, Cho-Z Achilles/Spryzen/Valtryek A4/S4/V3 dışında iyi parçaları yok! Takara'da olmayan bazı güzel performans uçları üretildi ama saldırı çemberleri fazla hafif kaldığından pek bir işe yaramadı bu.

Geçen sezondan farklı en önemli şey artık "Level-Çip" denen bir olay var. Neredeyse tüm saldırı çemberlerinin bir tarafında delik var ve bu yüzden dengesizler (rezalet), bu dengsizliği çözmek için Level-Çip denen parça lazım. Yalnız bu küçük plastik parça uzun süre sadece WBBA turnuvalarında ilk 3'e girenlere verildi ve aşırı uçuk fiyatlara satıldı(rezalet +1). Sezon sonuna doğru CoroCoro dergisiyle birlikte bu parçadan geliyordu, hala çoğu Beyblade'den pahalı ama bu küçük çip.

Yeni mod değiştirebilen çerçeveler var; diskten çıkarıp, baş aşağı çevirip geri takabiliyorsun.

Savunma/Dayanıklılık karmaları daha da güçlendi, saldırı türlerini kurtaran yeni parçalar var ama: Dash-Driver'lar yani güçlü yaylı performans uçları. Saldırı türlerinde sıkça kullanılan uçların isminin sonunda " ' " olan yeni uçlar; Xtreme', Destroy' vb. Yinede Perfect Phoenix/Archer Hercules/Cho-Z Spriggan ve Hell Salamander kullanan dayanıklılık/savunma karmalarını yenmek zor.

4. Sezon Gatinko/Hyper Sphere

Hasbro 2. sezon güç seviyesinde devam ediyor  :'( Performans uçları ilginç ama diğer parçalar fazla hafif. Turnuvalarda Hasbro karma kullanmayın!

Beyblade'lerin yapısı değişti!!
Saldırı çemberleri artık 3 parça: Taban (rakiple temas kuran kısım), Ağırlık ve Çip (Dişler çipte, MFB'deki facebolt tarzı birşey). Sağ dönüş tabanlara sağ dönüş çipler, sol dönüş tabanlara sol dönüş çipler sığıyor. Çift yönlü tabanlara hepsi sığıyor, çift yönlü çipler de sağ/sol dönüş arasında mod değiştirebiliyorlar, her tabana uyuyorlar. Beyblade'in dişleri artık çiplerde.

Sayılı diskler hala var, çerçeveler de var. Daha çok normal disk çıktı bu sezon ama.

Yeni Dash-Driverlar var, güçlü saldırı türü tabanlar da var. İlk kez bu sezon saldırı/savunma/dayanıklılık/denge türleri arasında güç dengesi mevcut!!!

5. Sezon Sparking/SpeedStorm

...Hasbro...  :'(

Beyblade yapısı yine değişti:

Şasi denen yeni bir parça var, 2 tür şasi var: Çift Şasi ve Tekli Şasi. Çift olan kalın, disk takılamıyor buna. Tekli olan daha ince ve şuana kadar çıkmış olan tüm disk+çerçeveler ile uyumlu.

Saldırı çemberi + Disk yerine; Taban + Çip + Şasi (+ Disk) var. Yeni tabanlar şasi olmadan driver'a takılamıyor.
Dişler şasilerde artık, karmanın ne kadar kolay patladığı şasinize bağlı! Çift şasilerin hepsi neredeyse hiç patlamıyor.

3 Beyblade'e özel Limit-Break sistemi diye başka bir olay da var. Saldırı çemberleri Çip+Taban'dan oluşuyor ve şasiler ile uyumlu değil. Saldırı çemberleri patlamaya yaklaştıkça mod değiştiriyor. Bu saldırı çemberlerine özel 3 disk var; Cho, Ou ve Kou. Sağ dönüş beyblade'ler Cho ile daha kolay, Kou ile daha zor mod değiştiriyor. Sola dönüşler için tam tersi.

Bu sezon rakiple ters yönde dönerken iyi ama aynı yön dönüştekilere karşı kötü bolca parça var.

Savunma/Dayanıklılık türleri daha güçlü, saf saldırı türleri biraz daha güçsüz ama yeni  çıkan Saldırı+Dayanıklılık karmaları güçlendi. Türler arası güç dengesi yine mevcut bence.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Sezon: Dynamite Battle:
Beyblade'ler yine 3 ana kısımdan oluşuyor; saldırı çemberi, disk ve performans ucu. GT sezonundaki gibi saldırı çemberi 3 parçadan oluşuyor; taban, DB çipi ve zırh. Ayrıca tüm saldırı çemberleri, bu sezonki disklerle kullanılınca, mod değiştirebiliyor. Yüksek modda tüm diğer disklerle uyumlular, alçak modda sadece DB diskleri ile. DB diski + yüksek mod (veya eski sezon saldırı çemberi) kullanınca disk ve saldırı çemberi arası boşluk oluyor.

Yeni çıkan parçalar ağır ve saldırı/savunma bakımından daha güçlü geçen sezona göre. Yeni alçak modla uyumlu diskler her driverla iyi gitmiyor, hala belli karmalarda geçen sezon ki saldırı çemberlerine yer var.



  • 4
  • 1

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #1 : Eylül 22, 2020, 12:29:46 »
1. Sezon (Detaylı):

Not: Bence Dark Deathscyther banlanmalı ilk sezon turnuvalarında.
Not 2: Bakuten Shoot Remake'lerden S ve F serisi + Wolborg'u buraya dahil ediyorum! (hepsi bu sezon çıkmadı ama havalılar ve bu sezonun güç seviyesindeler)

Savunma/Dayanıklılık türleri güçlü, ilk onlardan bahsedeyim:

Dönüş süresi en iyi saldırı çemberleri: (Parantez içindekiler fazla kolay patlıyor)
Takara: Deathscyther, Odin ve Acid Anubis, (Chaos, Ygdrasil, Unicorn)
Hasbro: Kerbeus, Anubion A2, Doomscizor D2, Yegdrion, Dranzer F, (Caynox, Doomscizor)

Dönüş süresi iyi ve savunması sağlam: (Parantez içinin dönüş süresi daha zayıf)
Takara: Odin, Neptune, Wyvern, Driger S (Wolborg, Beast Behemoth, Giant Gaia, Evil-Eye)
Hasbro: Jormuntor J2, Unicrest, Driger S (Wolborg, Kerbeus K2, Yegdrion Y2, Gaianon G2, Evipero, Betremoth B2)

En İyi Diskler:

Gravity, Heavy: Bu ikisi en ağır diskler, savunma ve dayanıklılık için ideal. Gravity'nin dönüş süresi biraz daha iyi ama daha kolay patıyor.
Knuckle, Spread, (Ring ,Infinity): Dönüş süresi yukarıya rakip ama daha hafif. Parantez içi genelde daha kötü dönüş süreli.
Down, (Vertical): Zor dengesi bozuluyor, denge bozan karmalara karşı yukardakilere rakip dönüş şüreli.
Yell: En zor sağ sola itilen parça ama dönüş süresi fark edilir biçimde az yukardakilerden.

En İyi Driverlar: Parantez içi sadece Takara'da var

Orbit: Yayı güçlü (sadece Takara, Hasbro'da yayı ortalama) ve çok kolay saha dışına atılmıyor. Sivri/koni uçlu driverların dengesini bozmakta iyi.
Defense: Orbit'e karşı kazanma şansı en yüksek olan driver (Diyorlar WBO'da, bence Revolve daha iyi kafa tutuyor Orbit'e). Koni uçlulara karşı Orbit kadar güçlü değil.
Revolve: Koni uçlu driverlar arasında en iyi dönüş süreli. Yayı güçlü (sadece Takara, Hasbro'da yayı zayıf) ve zor dışarı atılıyor. Asteroid Zeutron'dan çıkan sarı Revolve'u var Hasbro'nun, onun yayı güçlü.
(Yielding)/Survive/Gyro/Claw: Yukardakileren sonra en iyi dönüş süreli parçalar.
Unite/Needle/Liner/Claw/(Bite): Dönüş süresi çok iyi değil ama savunma bakımından güçlü parçalar. Orbit ve Revolve saldırı türlerine karşı iyi dayandığı için çok gerek yok bunlara.

Örnek Savunma/Dayanıklılık Karmaları:
Odin - Gravity - Defense,
Deathscyther - Heavy - Orbit,
Joruntor J2 Down Revolve.


Saldırı:

Rakibi Yok Etmek İsteyen Saldırı Çemberleri: (Takara ismi ve Hasbro ismi ayrı, biri eksikse o markanınkini önermiyorum demek)

Victory Valkryie/Valtryek V2: Takara'nın V2'si daha sert vuruyor ve daha zor patlıyor. Hasbro'nunki de fena değil ama. Sağlam saldırı parçaları.

Roktavor: Rakibi patlakmak için en iyi parça.

Spryzen S2 ve Odax: Rakibi dışarı atmak için en iyi parçalar, dönüş süreleri fena değil.

Xcalius/Xcalibur: Dengesiz ama genel olarak güçlü.

(Valkryie)/Valtryek: Takara olan kolay eskiyor. Genel güçlü parça, iyi dönüş süreli.

(Xeno Xcalibur, Minoboros(TT), Spriggan, Zillion Zeus, Inferno Ifrit, Spryzen, Xcalius X2, Minoboros(H), Zeutron Z2, Ifritor I2): Kullanılabilir ama yukardakiler daha iyi. TT Minoboros Dark Deathscyther patlatmakta çok iyi.

Diskler:
Heavy, Gravity: Ağırlık ve Güç!
Knuckle/Spread: İyi ağırlık dağılımı, hız!
Down: patlama direnci!
Limited(R,S2), Triple (V,V2,X): Parantez içi hangi saldırı çemberiyle uyumlu olduğu. Çemberin şekline uyan, zor patlayan ve karmayı çok yavaşlatmayan parçalar.

Quarter(X) dengesiz, Xcalius/Xcalibur ile kullanılıyor ya ekstra dengesizlik için ya da dengesizliği azaltmak için. (Quarter'ın ağır tarafı X'in kılıcının olmadığı tarafta ise daha dengeli).

Driverlar:
Xtreme: Saf saldırı için en iyi parça, kauçuk uçlu, hızlı ve kontrollü. Dönüş süresi kötü.
Variable: Aşınınca Xtreme'den daha hızlı ama kontrolsüz. Hasbrodaki kauçuk çok iyi değil, aşınınca fazla kontrölsüz.
Assault (Sadece Takara): Hızlı, kontrollü ve dönüş süresi fena değil. Xtreme ve Variable kadar güçlü değil ama.
Accel: Assaut ama daha yavaş, dönüş süresi biraz daha iyi.
Zephyr: Accel dönüş süreli, Assault'tan yavaş, Accel'den hızlı.
Trans: Saldırı modunda Zephyr gibi, mod değiştirince Survive gibi. Saldırı modunda tornado ridge'e sürtmek hız kaybettiriyor ve dayanıklılık modu biraz dengesiz ama.

Denge:

Hareketli Dayanıklılık Türü:
İyi dönüş süreli bir saldırı çemberi + Knuckle/Spread/Down tarzı uzun süre sahanın dış kısmına yakın turlamasını sağlayacak hafif ama iyi ağırlık dağlımlı disk + Accel/Zephyr/Blow gibi hareketli ve iyi dönüş süreli driver:

Maksat rakiple temas kurmayarak patlama riskinden kaçmak. Dönüş süresi Orbit/Defense/Revolve ile ortada duran dayanıklılık türleri kadar yok ama saldırı türlerinden kaçabilen ve savunma odaklı karmalardan uzun dönebilen bir karma bu. ayrıca Blow gibi kolay dengesi bozulan bir parça rakiple temas etmeyince çok daha uzun dönüyor.


Hız Çalma Karması:
Dragoon S/F - Down/Vertical/Polish - Hold:
Dragoon'lar sezonun tek sola dönüş parçaları, Down ve Vertical karma yavaş dönerken dik durmak için, Polish daha iyi hız çalmak için. Yavaş fırlatıp Hold'un serbest dönen ucu ile rakipten hız çalarak hayatta kalmak amaç. Hızlı fırlatırsanız Hold saha dışına uçabilir.


Hareketsiz Saldırı Türü:
İyi dönüş süreli ve rakibi patlamak isteyen bir karma.
İyi dönüş süreli saldırı türü saldırı çemberi (Valtryek/Spryzen S2/Zillion Zeus/Zeutron Z2) veya rakibi patlatmakta iyi saldırı çemberl (Roktavor/Xcalius/Xcalibur)
+ İyi dönüş süreli ama kolay patlamayan disk (Heavy/Knuckle) veya rakibin dengesini bozmaya yardım eden disk (Down)
+ İyi dönüş süreli ve sağlam yaylı driver (Orbit/Revovle(sadeceTakara)/Survive(sadece Hasbro) veya biraz harekli driver (Needle/Weight) veya mod değiştirebilen Trans.
  • 2
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #2 : Eylül 22, 2020, 14:05:50 »
2. Sezon (Detaylı):

Not: Bence Balkesh B3 ve Hasbro Bearing 2. sezon turnuvalarında banlanmalı. Garuda G3/Spryzen/Spriggan Requiem kesinlikle banlı olmalı.

Bu sezonki yenilikler:
Yeni saldırı çemberleri ve diskler geçen sezona göre daha ağır ve güçlü, bazı performans uçları hariç geçen sezonki iyi parçaların hiç biri bu sezon iyi değil.

1-: Sayılı Diskler: 0'dan 8'e kadar her sayı bir diskin ismi;
  • 0 En ağır ve en uzun dönüş süreli sayılı disk
  • 7 neredeyse 0 kadar ağır ve dönüş süresi ona çok yakın, genelde daha zor patlar.
  • 2,4,5 0 ve 7'ye alternatifler. Daha hafifler ve dönüş süreleri tam yukardaki ikili kadar yok ama daha zor patlarlar.
  • 8 Kolay patlıyor ama dönüş süresi 2,4,5'ten genelde daha iyi.
(Kalan sayılı diskler kötü).
Not: Bu sezon 1 tane normal disk çıktı: Outer. En iyi dönüş süreli disk!

2- Çerçeveler:
https://forum.beybladetr.com/karma-onerisi/en-iyi-cerceve-burst/ Şurada bahsediyorum çerçevelerden ama o konuda sonraki sezonlarda çıkan parçalar da var...

Çoğu çerçeve belli bir saldırı çemberi veya performans ucuyla iş yapabiliyor!
Çerçevelerin genel amacı karmaya biraz ağırlık eklemek.
Rakiple aynı yöne dönüyorken en güvenlisi çerçeve kullanmamak veya Outer kullanmak. 7 ve 5 disklerinin alt tarafı yeterince yuvarlak/düz, yere temas etmeleri sorun olmuyor, çerçeve ekleyince yere sürtme riski oluşabiliyor. Kullandığınız performans ucuna ve karmanızın dengesine göre dönüş süresine olumsuz etki etmeyecek çerçeveler var yine, sadece naptığınızı çok iyi bilmiyorsanız yardımdan çok zararı olabiliyor çerçevelerin.


3- Yeni Driverlar:
En etkili driverlar: Atomic ve Bearing: Atomic rakiple aynı yöne dönerken, Bearing rakiple ters yöne dönerken en iyi dönüş süreli parça. Full hız fırlatınca Atomic bazen saha dışına çıkıyor yalnız, Orbit daha güvenli bir seçenek.
Kayda değer driverlar:
Destroy:: Ters yön rakiplere karşı iyi dönüş süreli saldırı parçası.
Octa: En ağır driver, dönüş süresi iyi sayılır.
Hunter ve Ultimate Reboot: Xtreme'e alternatif.
Iron: hareketli dayanıklılık türleri için Zephyr/Accel'den daha iyi.
Flugel daha ağır bir Survive

Dönüş Süreleri:
Rakiple ters yönde dönerken: Bearing >> Destroy/Atomic/Octa/Hold> Orbit > Revolve/Defense 
Aynı yönde dönerken: Atomic/Orbit > Bearing > Revolve/Defense >= Flugel/Gyro/Yielding/Octa>=Unite


Vee.. Dayanıklılık Türleri

Hız Çalan Karma: Drain Fafnir/Fafnir F3/Arc Bahamut - Outer/0/7 + Glaive/Cross/Flow - Bearing/Atomic:

Fafnir Burst serisindeki ilk doğru düzgün hız çalabilen parça. Bearing ile kullanılınca diğer tüm sağ dönüş karmalardan iyi dönüş süreli. Atomic ile yine çoğu sağ dönüşü yeniyor, ayrıca Atomic kullanmayan diğer sola dönüşlere karşı avantajlı.

Arc Bahamut daha nadir parça ama hem dayanıklılık hem savunma bakımından genelde daha iyi Fafnir'lerden. Her aB'de olan bi "anti-patlama sistemi" var, yalnız tüm ürünlerde aynı ölçüde etkili değil, bazı aB'ler kolay patlıyor.

Anti-Hız Çalma Karmaları:
Maximum Garuda/Guardian Kerbeus/Screw Trident/Blast Jinnius/Jinnius J3/Tide Treptune T3 - Outer/0/7 + Bump/Cross - Orbit/Atomic:

Maximum Garuda, Guardian Kerbeus ve Tide Treptune T3 yuvarlak ve çıkıntısız oldukları için rakip bunlara karşı çok iyi hız çalamıyor. Blast Jinnius'un dışı aşağı yukarı oynadığı için hız çalan rakiplere karşı iyi.

Twin Nemesis/Deep Chaos - Outer/0/7 - Bearing:
Yukardakilerin aksine sağlam dişleri var, Bearing ile bile çok da kolay patlamıyor.

Drain Fafnir/Arc Bahamut/Fafnir F3 - Outer/0/7 + Flow/Bump - Orbit:
Tek amacı diğer sola dönüş karmaları yenmek. Orbit ile Atomic/Bearing'e kıyasla daha zor patlıyor ve Atomic'e kıyasla daha az harektli ful hız fırlatılınca. Hız çalan karmalar bunu yenmek için ful güçte fırlatmak zorunda ama öyle fırlatınca da büyük ihtimal patlıyorlar veya saha dışına çıkıyorlar.

Normal Dayanıklılık Türleri:(Parantez içi kolay patlar)

Deep Chaos/Twin Nemesis/Maximum Garuda/(Screw Trident/Guardian Kerbeus)/Caynox C3/Noctemis N3(Tide Treptune T3) - Outer/0/7 - Orbit/Atomic/Revolve/(Bearing)

Deep Chaos/Caynox C3 Revovle ile kullanılınca Atomic/Orbit'in denge bozma olayını engelliyor ve o driverları kullanan karmaları yenebiliyor. Savunma bakımından sağlam.

Twin Nemesis/Noctemis N3 rakibin dengesini bozmakta iyi ve dişleri/yokuşları sağlam. Orbit'de hem zor patlar hem takibin dengesini bozar, ikisi birlikte iyi.

mG sol dönüş rakiplere sıkıntı, sağ dönüşler arasında en iyi dönüş sürelilere rakip ayrıca.   

Savunma Türleri:

Not: Hız çalma karmaları aynı zamanda sağ dönüş saldırı türlerine karşı güçlü, savunma türü de sayılabilir onlar.

3 driver seçeneğiniz var: Unite, Octa veya Orbit.
Unite: En zor dışarı atılan (biraz aşındıktan sonra), Octa'dan zor patlıyor.
Octa: Ters yöndeki rakiplere karşı en iyi dönüş süreli, Atomic'lere kafa tutuyor. Zor dışarı atılıyor.
Orbit: En zor patlayan ve en iyi dönüş süreli.

Savunma Türü:
Alter Chronos/Maximum Garuda/Blast Jinnius/Galaxy Zeus/Jinnius J3/Asteroid Zeutron Z3 - 0/7/4/5/2 + Bump - Octa/Unite/Orbit 

İstediğinizi seçin birleştirin.
aC genel olarak sağlam, mG kolay patlasa da en iyi dönüş süreli, Jinnius'lar ters dönüşe karşı iyi, Zeus/Zeutron rakibi patlatmakta daha iyi.

0/7 dönüş süresi ve ağırlık için, 5, 2 ve 4 patlama direnci için. Bump ekstra ağırlık.


Saldırı Türleri:

Saf Saldırı Türleri:
Xtreme, Variable, Assault, Hunter veya Ultimate Reboot kullanılıyor.

Xtreme: hala genel olarak en güçlüleri
Variable (aşınmış): Sadece Takara hali iyi, daha hızlı ama kontrolsüz bir Xtreme gibi.
Variable (Tamamen aşınmış): Aşırı hızlı ama kontrolsüz, ters dönüşteki karmalara karşı iyi dönüş süreli.
Assault: Rakiple aynı yönde dönüyorsa en iyi dönüş süreli olan, gayet hızlı ve kontrollü.
Hunter: Biraz daha yavaş ama daha kontrollü Xtreme.
Ultimate Reboot: İlk fırlatıldığında diğer saldırı driverları kadar hareketli değil, dönüş hızı yavaşlayınca hareket hızı artıyor. Saldırı türü kullanırken çok fazla dışarı atıyorsanız bu nispeten daha kolay kullanılan br driver.


0/7/5/4/2 kullanılan diskler.
Çerçeve ise saldırı çemberinin şekline uyan herhangi bir tane olur. Hiç kafa yormadan ağırlar diye Bump/Meteor kullanmak hata olmaz.

Luinor L3/Nightmare Longinus: Sola dönüşe karşı en iyi saldırı türü. Ters dönüşe karşı fena değil. Bump/Star/Meteor ile kullanılıyor genelde. En ağır saldırı çemberi, yavaş kalmaması için Xtreme öneririm ben. Luinor L2/Lost Longinus iyi alternatif buna.

Sieg Xcalibur/Xcalius X3: Biraz dengesiz ama baya güçlü. Bence bu sezonki en iyi sağ dönüş saldırı türü. Sol dönüşe karşı çok iyi değil.

Legend Spriggan/Legend Spryzen S3: Dönüş yönünü değiştirebiliyor ama sağ dönüşte sX/X3'ten, sol dönüşte nL/L3'ten bi tık zayıf.

Twin Nemesis/Noctemis N3: Hem dönüş süresi iyi hem sağlam vuruyor.

Hız Çalan Saldırı Türleri:

Outer veya 0/7 + Under ile Destroy/Hold kullanarak Bearing kullanmayan tüm ters dönüş karmalara karşı daha uzun dönerek kazanabilen saldırı türleri yapabiliyoruz. Saldırı çemberleir yukardakiyle aynı ama tN/N3 ve nL/L3 biraz daha iyi diğerlerinden.

Denge Türleri:

Hareketsiz Saldırı Türü:
Octa/Orbit ile Sieg Xcalibur/Xcalius X3. sX/X3 durduğu yerden gayet sert vurabiliyor ve dönüş süresi fena değil, Octa/Orbit ile rakibe uzunca bi süre vurabiliyor. Ağır disk/çerçeveleri terch edin.

Anti Hız Çalma:
Hold veya Destroy ile iyi dönüş süreli her hangi bi saldırı çemberi. Maksat Bearing kullanmayan ters dönüş rakipten uzun süre dönmek. Outer/0/7/8 + Under tercih edin.

Hareketli Dayanıklılık Türü:
Iron/Accel/Zephyr/Reboot ile iyi dönüş süreli saldırı çemberi. Outer veya  5/4 + Cross/Star tercih edin.

Anti-Saldırı:
Khlazar K3/Beat Kukulcan - 0/7 + Bump/Meteor - Octa/Unite
bK/K3 zor patlıyor ama diğer saldırı türleri kadar sert vuramıyor ama saldırı türü rakiple çarpışırsa iyi geri teptiriyor. Octa/Unite ile kendi çok geri tepmez. Ağır disk+Çerçeve yine az geri tepmek için. 
  • 3
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2020, 16:42:54 »
3. Sezon (Detaylı)

Not: Bu sezon diğer parçalara kıyasla aşırı güçlü parça yok gibi. Perfect Phoenix ve Cho-Z Spriggan baya güçlü ama banlanacak kadar değil bence.
Not: Bu sezon çoğu parça Level-Çip ile daha iyi!! Karmalarda LÇ yazarak belirtcem bu parçaları.

Yeni Diskler:
00, 10 ve 8' kayda değer olanlar. 00 ve 10 0'dan ağır yeni diskler, dönüş süreleri genelde daha iyi.
Outer, 00 ,10, 0 ve 7 varken başka disk kullnamaya pek sebep yok. Baktınız elinizde nadir güçlü bi 4/5/8' var o zaman belki.

Yeni Çerçeveler:
Proof: En iyi dayanıklılık çerçevelerinden biri. Sağ dönüşte Cross'a, sol dönüşte Glaive'e rakip. Atomic/Xtend+/Absorb ile iyi gider.
Expand: Geniş ve ağır bir çerçeve. Destroy ve Destroy' ile kullanılınca ters dönüş rakiplere karşı daha etkili olmasını sağlıyor. (Aynı zamanda Wall ve Lift'e iyi alternatif)
Wall: En ağır çerçeve. Bearing ile kullanıldığında ters dönüşün kralı, tek rakibi Cross/Glaive/Proff kullanan Xtend+.
Lift: İki modu var, alçak modunda Wall'a benzer işlevli. Yüksek modunda ayn yönde dönen rakiplere karşı daha etkili.
Angle ve Dagger: Saldırı türleri için çerçeve seçenekleri. Angle Cho-Z Valkryie ile uyumlu ve nedense Luinor L3 ile kullanıldığında karma neredeyse hiç patlamıyor. Dagger Bloody Longinus ile uyumlu.

Yeni Driverlar:
Xtend+: Ters dönüş rakiplere karşı Bearing'e denk ve Takara Bearing'in aksine kolay patlamıyor. Ayrıca hem terş dönüş hem aynı yön rakiplere karşı 00/10 + Cross/Glaive ile etkili, yani Bearing kullanan karmaların aksine rakibin dönüş yönüne göre farklı parçalarla etkili olmuyor.

Absorb ters dönüşte Atomic'ten iyi, ful hız atılınca çok hareketli olduğu için aynı yön rakiplere karşı riskli.
Eternal hem ters dönüşte Atomic'ten iyi, hem aynı yön dönüşte Revolve'a rakip. Nispeten kısa bir driver.
Destroy', yani Destroy-Dash normal Destroy'un daha güçlü yaylı hali, daha zor patlar. Expand Çerçevesi ile Xtend+/Bearing'den sonra ters dönüşte en iyi parça. Saldırı türleri için hala iyi.
Volcanic': Farklı Volcanic''ler arası çok performans farkı oluyor. "İyi" bir Volcanic'iniz varsa ve düzgün aşınırsa dönüş süresi hem ters yön hem aynı yönde dönen Bearing/Xtend+'ya rakip. Sorun şu ki aşınması uzun sürüyor ve sizdeki Volcanic iyi mi değil mi anca aşındıktan sonra anlaşılıyor. (Taze hali tornado ridge'i turlarken düzgün aşınmış hali sahanın iç 1/3'lük kısmında kalıyor. Şu video iyi örnek uyanmış hali için:
Spoiler
). "İyi" Volcanic'e denk gelmek çok şans işi olduğu için sınırlı bütçesi olanlara önereceğim bir parça değil.
Blow', Zephyr' ve Accel' Hareketli dayanıklılık türleri için zor patlayan seçenekler.
Yard: Orbit'e iyi alternatif. Aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi gayet iyi.
Xtreme' ve Hunter': Geçen sezonkilerden daha zor patlayan saldırı driverları.
Jolt': Diğer saldırı driverlarından daha kısa, alttan vurmak isteyen karmalar için ideal. Kauçuk uçlu zor patlayan saldırı driverı, Xtreme'e iyi alternatif.
Evolution: Dash driver değil ama Variable gibi aşınınca/uyanınca hızlanıyor. Zor patlayan bir saldırı çemberi ile saldırı türü vs saldırı türü kapışmalarında etkili.
Anchor: Saldırı driverı, kauçuk uçlular kadar kontrollü değil. Başka saldırı driverınız yoksa kullanılabilir.
Dimension-S(Hasbro): Ters dönüşte Bearing'e rakip.
Hunter-S/Jolt-S(Hasbro): Xtreme'e daha hızlı alternatifler.

Dönüş Süreleri:
Aynı Yön: Atomic/Orbit>Xtend+/Bearing*/Volcanic*>Yard/Revolve/Eternal/Defense>Octa
Ters Yön: Xtend+/Bearing**/Volcanic'*/Dimension-S>=Destroy'*>Octa/Absorb/Eternal
Bearing*: Outer diski ile, **:00/10/0+Wall ile
Volcanic'*: "İyi" bir Volcanic ise.
Destroy*: 00/10/0+Expand ile.

Savunma/Dayanıklılık:

Büyük 3'lü: Archer Hercules, Perfect Phoenix, Hell Salamander
aH ve pP sağ dönüş saldırı çemberleri arasında, hS sola dönüşler arasında en iyi dönüş süreli olanlar. Defansif olarak da fena değil hepsi. (pP'nin dönüş süresi genelde az daha iyi aH'den, aH sola dönüş saldırı türlerine karşı daha dayanıklı).


Genel Dayanıklılık Türleri:
LÇ Archer Hercules/LÇ Perfect Phoenix/LÇ Hell Salamander/Cho-Z Spriggan 00/10/0 Cross/Glaive/Proof Xtend+
Hem sağ hem sol dönüş rakiplere karşı etkili, karşısına çıkan karmaların hemen hemen hepsinden uzun dönen karmalar. En büyük sıkıntıları kendileriyle ayı yönde dönen Atomic karmaları.
Not: Eğer "iyi" Volcanic'e sahipseniz burada Outer/00/10/0+Expand - Volcanic' kullanabilirsiniz disk+driver olarak.

Hız Çalanlar:
Büyük 3'lü/Cho-Z Spriggan/Turbo Spryzen S4/Spriggan Requiem/Spryzen Requiem S3/Balkesh B3 - 00/10/0 + Wall/Lift/Expand - Bearing
Yukarıdaki karmaların daha çok ters yön rakipleri yenmeye yönelik olanı.
Cho-Z Spriggan ve Turbo Spryzen savunma bakımından en sağlam olanları, "burst stopper"ları sayesinde nadiren patlıyorlar.
Requiemler kauçuklu oldukları için hız çalmakta iyiler. Yalnız Takara olan biraz kolay patlıyor (Bearing'in yayı yüzünden, Hasbro'da bu sorun yok).
Balkesh B3 sol dönüş vs sol dönüşte hS'den sonra en iyi parça ve Level-Çip'e ihtiyacı yok. Ayrıca baya zor patlıyor.

Denge Bozucular:
Büyük 3'lü/Cho-Z Valkryie/LÇ Dead Hades/LÇ Orb Egis/ LÇ Emperor Forneus - Outer/00/10/0 + Cross/Proof/Glaive - Atomic

Maksat aynı yönde dönen Bearing/Xtend+ karmalarını yenmek.
Cho-Z Valkryie ağır, iyi dönüş süreli, zor patlıyor ve sert vuruyor.
Dead Hades ve Orb Egis'in temas noktaları rakibin dengesini bozmak için iyi. Dar/kompakt oldukları için çok geri tepmiyorlar.
Emperor Forneus: aH ve pP çıkmadan en iyi sağ dönüş savunma parçasıydı. Dönüş süresi diğer ikisi kadar yok ama hala savunması gayet iyi. Şekli de denge bozmak için iyi. 

Daha Savunma Odaklı Karmalar:
Büyük 3'lü/LÇ Emperor Forneus Outer/00/10/0 + Bump/Proof - Octa/Unite/Orbit
Büyük 3'lü ile Xtend+ yeterince sağlam savunma bakımından, bunlara bu yüzden çok gerek yok. Yinede karşınızda saldırı türlerini çok iyi kullanan biri varsa daha güvenli bir seçenek bu. 

Saldırı Türleri:


Saf Saldırı:(ilk parantez içi daha zayıf. İkinci paratez içi dash-driver değil, kolay patlar)
Sağ Dönüş: Cho Z Valkryie/Cho-Z Achilles/(LÇ Buster Xcalibur/LÇ Winning Valkryie/LÇ Dead Hades/LÇ Orb Egis) - 00/10/0 + Angle/Dagger - Xtreme'/Jolt'/Hunter'/(Xtreme/Variable/Hunter/Ultimate Reboot/Assault/Evolution)

Vakryie'ler ile Angle, diğerleri ile Dagger kullanın.
Cho-Z'ler ağır, uzun dişli ve "burst stopper"ları var. Dash-driver kullanmasalarda zor patlıyorlar.
Orb Egis alttan vurmakta iyi, Jolt' ile iyi gider.

Sol Dönüş:
LÇ Bloody Longinus - 00/10/0 + Dagger/Under - Jolt' : Alttan vurmakta iyi, sola dönüş karmalara karşı en etkili saldırı türü.

Luinor L3 + Angle - Xtreme/Hunter-S/Jolt-S : Dash-driver kullanamamasına rağmen Angle çerçevesi ile Takara nL'den zor patlıyor. Hunter-S/Jolt-S'in hız artışından patlamadan yararlanabilen tek parça. Sola dönüş rakiplere karşı bL kadar iyi değil (ama yinede diğer sağ dönüş saldırı türlerinden iyi). Sağ dönüş rakiplere karşı bL'den iyi, diğer saldırı türlerinden kötü.

Hız Çalan Saldırı Türleri:
Cho-Z Valkryie/Cho-Z Achilles/Twin Nemesis/LÇ Bloody Longinus - 00/10/0 + Expand - Destroy'
Destroy'un hem saldırı gücünden hem de ters yöndeki rakiplere karşı dönüş süresinden yararlanmak amaç.


Denge Türleri:

Hareketsiz Saldırı Türleri:
Cho-Z Achilles ve Cho-Z Valkryie iyi dönüş süreli, sert vuruyor ve zor patlıyorlar. Atomic/Octa/Orbit ile iyi giderler.

Hareketli Dayanıklılık Türleri:
Destroy'/Iron/Zephyr'/Accel'/Blow' ile savunma/dayanıklılık kısmında yazan saldırı çemberlerinden biri iyi olabilirdi, ama bu sezon savunma/dayanıklılık türleri baya sağlam olduğu için bu tür karmalara çok gerek kalmıyor.
  • 2
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #4 : Eylül 23, 2020, 03:45:09 »
4. Sezon (Detaylı)

Çipler:
Dişler bu sezon çipte, iyi çipler ile karmanız çok daha az patlar!
İki çeşit "iyi" çip var;
  • Normal veya zayıf yaylı Driver'la uyumlu olanlar: Achilles, Odin, Spriggan, Dragon2 ve Diabolos1
  • Dash-Driver'larla uyumlu: Valkryie, Longinus, Dragon2

Dragon1 ve Fafnir iyi çiplerden yoksa iyi alternatifler.

Ağırlıklar:
Lord, Master, Imperial ve Mugen-Lock saldırı çemberleri dışındakilere ağırlık takılabiliyor.
Dengeli ağırlıklar: Goku > Diabolos1 (çip kendi ağırlığı ile bitişik) > Metsu > Sen/Zan
Dengesiz ağırlık: Go
Burst Stopper: Gen
Goku+herhangi bir çip hemen hemen Diabolos1'le aynı ağırlıkta ama Goku'nun ağırlık dağılımı daha iyi.
Metsu özellikle Judgement ve Zwei ile uyumlu, yinede Diabolos1 ve Goku daha iyi seçenekler.
Go Metsu'dan ağır ama dengesiz. Hareketsiz saldırı türlerinde kullanıldığı oluyor.
Gen en hafif ağırlık (metal değil kauçuk). Karmanın patlamasını baya zorlaştırıyor.


Diskler:
Çeşitli güçlü diskler çıktı bu sezon!
Sting En ağır disklerden biri ve en iyi dönüş süreli olmaya aday! Her türlü karmada kullanılıyor.
Blitz Bu da en ağırlardan/en uzun dönenlerden biri. Üçgenimsi şekli ve hızlı dönerken açılan/genişleyen köşeleri var. Her türlü karmada yeri var, özellikle saldırı türleri ve denge bozmak isteyen Atomic karmalarında kullanılıyor.
Around: Yukarıdakiler kadar ağır değil ama ağırlık dağılımı çok iyi, en iyi dönüş süreli olmaya aday. Her türlü karmada yeri var.
Vanguard: Bearing karmalarında 00Wall'a alternatif. Ters dönüşte hemen hemen aynılar, aynı yön dönüşte bu biraz daha iyi. WBBA kurallarına göre legal bi uyanmış hali var, üst tarafındaki plastik kısmın ucunu aşağı ittirip bükerek uyandırılıyor. Uyanmış hali patlamaya karşı en dirençli disk!
Paradox: Rise driver'ı ile birlikte en iyi terş dönüş driver+disk kombusu oluyor. Geniş ve hafif olduğu için saldırı türlerinde kullanıldığı da oluyor. Naked tabanına özel yüksek modu var, bu modda aynı yön rakiplere karşı daha etkili. Yüksek modunda bile aynı yön rakiplere karşı çok da iyi değil yalnız.
Convert: Dengeli/Dengesiz modları var, en ağır disklerden biri. Yere sürtme sorunu olmasa dönüş süresi fena değil.
Hurricane: Nispeten hafif bir disk. Xtend+ karmalarında 00Cross yokluğunda kullanılıyor.
Ratchet ve Drake: Diğer parçalar varken bunları kullanmak için çok sebep yok.

Driverlar:
Yeni saldırı türü dash-driverlar: Assault', Hold', Quick', Reboot', Ultimate Reboot', Variable':
Assault' ve Reboot' aynı yön rakiplere karşı iyi dönüş süreli, Hold' ve aşınmış Variable' ters yöne karşı.
Ultimate Reboot' ve Quick' Xtreme''e güzel alternatifler.
Charge diğer saldırı türü dash-driverler kadar patlamaya dirençli değil ama hareketli ve aşınınca ters yöne karşı dönüş süresi en iyilere rakip.
Hybrid ve Ignition': Motorlu driverlar! Pille çalışıyorlar. Karmanız ne yöne dönüyor ise ona göre motoru sağ/sol moduna değiştirebiliyorsunuz, motorları kapamak da bi şeçenek. Motor beyblade yavaşlayınca aktive oluyor genelde ve biraz dönüş süresi kazandırıyor (Not: Ignition ile karmanızın dönüş yönünün tersine ayarların motoru). İkisinin de aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi baya iyi, aşınınca ters yöne karşı da çok iyiler. Hybrid'in dönüş süresi biraz daha iyi, Ignition' daha zor patlar.
Unite' ve Keep': Zor patlayan ve zor sağ sola itilen savunma driverları!
Rise: Paradox ile kullanıldığında ters dönüş rakiplere karşı en iyi olma adayı.
Orbit Metal: Orbit gibi ama ucundaki top metal. Performans bakımından neredeyse aynı Orbit ile.


Saldırı Türleri:

Judgement, Imperial, Zwei ve Lightning L-Drago tabanları çok güçlü!

Judgement 10/00 dışında bir disk kullandığı sürece zor patlıyor. Ana temas noktaları kauçuklu, ekstra sürtünmeye sebep oluyor. Hem hareketli hem hareketsiz karmalarda rakipleri patlatmak ve dışarı atmakta çok iyi. Judgement'ın yokluğunda Flare de çok sert vuran bir saldırı çemberi. Yalnız kolay patladığı için uyanmış Vanguard'a ihtiyacı var.

Imperial en ağır tabanlardan biri, dönüş süresi iyi. Saldırı vs Saldırı maçlarında çoğu durumda avantajlı. İlk çıkan beyaz Imperial kolay patlıyor, RB24'dan çıkan siyah Imperial ve Hasbro Pro serisinin Imperial'ı daha zor patlıyor.

Zwei ağır ve alttan vurmakta çok iyi, her türlü rakibi dışarı fırlatabiliyor.

Lightning L-Dragon Zwei kadar sert vurmuyor ama nedense rakibi çok rahat dışarı itiyor. Kolay patladığı için uyanmış Vanguard diskiyle çok daha iyi.

Judgement Karmaları:
Judgement + Goku/Diabolos/Metsu - Blitz/Sting/Around - Xtreme'/Quick'/Ultimate Reboot'
Sezonun en güçlü (sağ dönüş) saf saldırı türü.

Judgement + Goku/Go/Diabolos - Blitz/Sting/Around - Atomic/Octa/Charge/Keep'
Hareketsiz saldırı türü, yukardaki kadar sık rakibi dışarı atmıyor ama neredyse her karmayı patlatabiliyor. Dönüş süresi de fena değil.

Imperial Karmaları:
Imperial  - 00/10Expand - Destroy'/Hold'/Volcanic'
Imperial'ın patlama riskini azaltıp iyi dönüş süresinden yararlanmak amaç. Özellikle sol dönüşe karşı dönüş süresi iyi, sağ dönüş karmalardan saldırılarına dayanabilen çok yok.



Zwei Karmaları:
Zwei + Goku/Metsu/Diabolos1 - Sting/Around/Blitz/00Dagger - Jolt'/Variable'(aşınmış)/Xtreme'/Quick'
Hızlı hareket eden alçak driverlar tercih ediliyor. Sert ve sağlam vuruyor. Variable' aşınınca kontrolsüz olsa da ters dönüş rakiplere karşı dönüş süresi fena değil.

Zwei + Goku/Metsu/Diabolos1 - 00/10/0 + Expand  - Destroy'/Variable'(aşınmış)
Yeterince sert vuruyor ve ters yön rakibe karşı iyi dönüş süresi var. 

Lord/Cho-Z Achilles/Cho-Z Valkryie/Knockout/Prime Apocalypse/Regalia Genesis de fena saldırı türleri değil ama yukardaki 3'lü daha iyi.

Dayanıklılık:
Sağ dönüşte Perfect Phoenix ve Archer Hercules hala iyi. PP Judgement'a karşı, aH Zwei'a karşı daha iyi. Heaven(goku ağırlığı ile) ikisine iyi alternatif, Dragon2 veya Achilles çipleri + tabandaki anti patlama sistemi sayesinde çok kolay patlamaz, ancak yinede savunma bakımından aH ve pP daha iyi. PP Master'a karşı kullanılabilecek en iyi parçalardan biri, daha sık kullanılıyor diğer ikisinden.

Sol dönüşün yeni kralı Master (sağ dönüş modu da var ama o çok da iyi değil), savunma bakımından da çok iyi. Paradox ve Around diskleri Master'ın alt tarafına sürttükleri için ektra zor patlıyorlar.
Naked sol vs sol sönüşte Master kadar iyi değil ama daha iyi hız çalıyor sağ dönüşlere karşı.
Tact savunma bakımından en sağlam sol dönüş taban ve Judgemebt'a karşı en iyi seçenek. Dönüş süresi aynı yönde Master, Ters yönde Naked kadar iyi değil ama.
Wizard ve Dread iyi alternatifler ama ilk çıkan turuncu Wizard kolay patlıyor.

Lord'da burst-stopperlar var; neredeyse hiç patlamıyor (Not: Burst-stopper'lar 10 ve 00 ile uyumlu değil!). Temas noktalarının büyük kısmı kauçuk; hız çalmakta iyi ve aynı yön rakipleri patlatmakta iyi. Hem sağ hem sola dönebiliyor. Tek zaafı diğer dayanıklılık parçalarına göre daha fazla geri tepmesi.

Genel Dayanıklılık Türleri: (hem aynı hem ters yön rakiplere karşı iyi)
Master | Lord  | LÇ Perfect Phoenix | LÇ Archer Hercules | LÇ Hell Salamander | Heaven |(Poison/Cosmo/Tact/Naked)
00/10/0 + Cross/Glaive/Proof | -
Xtend+ | Hybrid/Ignition'

Master'la Spriggan kullanınca daha zor patlıyor, Lord her çiple zor patladığı için nerdeyse hepsi uyuyor.
Xtend+ için en iyi disk+çerçeve hala 10/00/0Cross/Glaive/Proof. Lord'un burst-stopperları 10 ve 00'la çalışmıyor, 0 lazım.
Hybrid ve Ignition' kullanınca disk kullanılmıyor.
(aH ve hS Xtend+ ve Ignition'/Hybrid ile bu seneki çoğu tabandan daha uyumlu, eğer Lord/Master/PP yoksa bu ikisi iyi alternatif.)

Hız Çalma Karmaları:
Master/Naked/Wizard/Dread/Tact/Lord/Heaven   
Vanguard/00/10/0 + Wall/Lift | Vanguard/Paradox/00/10/0 + Wall/Lift/Expand | Outer/Around/00/10 + Expand/Proof
Bearing                                  | Rise                                                                   | Charge/Volcanic'

Master'la Spriggan kullanınca daha zor patlıyor, Lord her çiple zor patladığı için nerdeyse hepsi uyuyor.
Heaven ve Dread'in anti burst sistemi var, kendi çipleriyle kullanılınca daha iyi yaralanıyorlar bu sistemden (Heaven için Pegasus, Dread için Bahamut). Ancak Spriggan/Diabolos1/Dragon2 gibi çiple direk daha zor patlıyorlar anti burst sistemini çok kullanamamalarına rağmen.
 
Aralarında sağ dönüşte iyi olan sadece Lord ve Heaven, Tact ve Master defansif olarak en iyileri. (Naked/Dread/Tact ve Wizard ile Goku kullanın!, sizde Goku yoksa Diabolos1 iyi alternatif. Ekstra patlama direnci için Gen de olur).

Bearing en zor saha dışına atılan aralarında. Master+Spriggan, Lord veya uyanmış Vanguard kullanmıyorken patlama şansı biraz yüksek, Gen ile telafi edebilisiniz olayı.

Rise biraz aşınınca daha iyi oluyor.Fırlatma tekniğinize göre tornado ridge'de hızlıca turlayabilyor.

Charge aralarında en hareketlisi. Ters yön rakipleri yenebilmesi için önce aşınması lazım! Ucu kutudan çıktığı halinin aşağı yukarı yarı uzunluğunda olmalı.

Volcanic' de düzgün uyandırılmış olmalı. aralarında aynı yön rakiplere karşı en iyisi ve en zor patlayan.

Aynı Yön Rakiplere Karşı Etkili Dayanıklılık Türleri:
Master/Lord/Cho-Z Valkryie/LÇ Dead Hades/Heaven/Poison/Cosmo
Blitz/Sting/Around/Outer/10/00/0 + Proof/Cross/Glaive
Atomic/Orbit/Orbit Metal/Hybrid/Ignition'

Mümkünse Goku kullanın, Goku yoksa Diabolos1, Sen, Zan veya Metsu.

Savunma Türleri:

Master/Tact/Lord/LÇ Archer Hercules/Perfect Phoenix - Sting/Around/Outer/00/10/0 + Expand/Proof - Unite'/Keep'
Zor patlar, zor sağ sola itilir. Master ve Tact Judgement'a karşı, Archer Hercules Zwei'a karşı etkili. Lord ile patlamanız neredeyse imkansız.
Sting ve Around'la dönüş süreleri yakın, Sting daha ağır olduğu için daha zor saha dışına atılıyor. Around ve Sting yoksa Outer kullanılabilir. 10/00 Sting'e alternatif.

Denge:
Zwei Longinus Goku - Paradox - Volcanic'/Hold' : hız çalablen saldırı türü
Imperial Dragon2 - Sting/Around - Keep'/Unite' : hareketsiz, zor patlayan saldırı türü.
Lord ile ne kullanırsanız kullanın iyi bişey oluyor  :D 00Expand + Destroy' ile hız çalan saldırı türü, Blitz/Sting/Aroud + Atomic/Octa/Orbit ile aynı yön rakiplerden ya uzun dönen ya da onları patlatan bir karma...

  • 2
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #5 : Nisan 16, 2021, 13:51:26 »
5. Sezon (Detaylı):

Yeni Disk:
Wheel: En ağır disk, ağırlık dağılımı baya dışa doğru. En iyi dönüş süreli disk ama bazı karmalarda kolay patlıyor.
Bu sezon Wheel kullanan Xtend+ karmaları Vanguard/00Wall kullanan Bearing karmalarını ters dönüşte de yeniyor.
Şasiler:
Tekli şasiler 1S, 1D ve 4A.

1S: Dönüş süresi iyi, ağır ama dişleri kısa. Bazı karmalarda fazla kolay patlıyor.
1D: 1S'e kıyasla hem daha hafif hem ağırlık dağılımı daha merkeze yakın. Dönüş süresi kötü. Dişleri gayet iyi ama patlamayan şasi istiyorsanız çift şasiler çok daha iyi.
4A: Dengesiz ama en ağır şasi ve dişleri sağlam. Lucifer2 çipiyle ve düzgün denge ayarı ile birlikte daha dengeli olabiliyor. Dengeliyken dönüş süresi 1S'e rakip.( bknz. denge ayarı: )

Çift şasiler: 1A, 1B, 2A, 2B, 2D, 2S, 3A: Hepsi zor patlıyor!
1A: Sağ dönüş saldırı türlerinde kullanılıyor, çoğu zaman Super veya Infinite tabanı ile. Sadece sağ dönüşte kullanılabiliyor.
3A: Sol dönüş saldırı türlerinde kullanılıyor, çoğu zaman Rage tabanı ile. Alttan vurmakta iyi. Sadece sol dönüşte kullanılabiliyor.
1B: Daha hafif ve güçsüz bir 2B. Başka çift şasiniz yoksa ve karmanın zor patlamasını isterseniz kullanabilirsiniz. Hem sağ hem sol dönüş karmalarda kullanılabiliyor.
2A: Ya Brave ile saldırı türlerinde ya da Drift/Xtend+'lı dayanıklılık türlerinde, zor patlayan 1S+Wheel alternatifi olarak, kullanılıyor. Sadece sağ dönüşte kullanılabiliyor.
2B: Sabit ve serbest dönen modları var. World, Jet, Infinite(Shield), Mirage ile sadece serbest modu kullanılabiliyor. Geniş ve ağır bi parça. Mobius veya Drift'li dayanıklılık türlerinde, zor patlayan 1S+Wheel alternatifi olarak, kullanılıyor. Hem sağ hem sol dönüş karmalarda kullanılabiliyor.
2D: Alçak bi şasi. Bearing, Mobius, Rise, Zone'+Z gibi yavaşlayınca denge kaybetmemek isteyen driverlar ile iyi (geçen sezonlardaki 00Wall gibi). Kullanıldıkça kauçuk kısımları kopuyor, tüm kauçuk kısımları koptuğunda "uyanmış" oluyor. Uyanık halinin dönüş süresi ve saldırı gücü daha iyi ama biraz daha kötü hız çalıyor. Hız çalan saldırı türlerinde sıkça kullanılıyor. Hem sağ hem sol dönüş karmalarda kullanılabiliyor.
2S: Üçgen şeklinde şasi. Dönüş süresi iyi ama diğer şasilerden çok geri tepiyor. Genelde dayanıklılık türlerinde kullanılıyor. Hem sağ hem sol dönüş karmalarda kullanılabiliyor. Super ile salfırı türlerinde de kullanılıyor.


Çipler:
Bazı çipler'in ortasını/çekirdeğini çıkarıp diğer çiplerinkiyle değiştirebiliyoruz, veya metal çekirdek takabiliyoruz. Metal çekirdekle 0.7-0.8g eklemiş oluyorsunuz.

Achilles, Dragon, Wyvern, Fafnir, Helios, Helios 2, Hyperion, Hyperion 2, Longinus, Ragnaruk, Satan, Solomon, Uranus, Valkyrie çekirdeği çıkan parçalar.

Fafnir, Longinus ve Helios'lar sola dönüşte kullanılıyor,
Spriggan ve Diabolos iki yönde de kullanılabiliyor.

Ağırlık bakımından:
plastik çekirdekli çipler < Diabolos, Spriggan ve metal çekirdekli çipler < Helios 2 ve Hyperion 2 < Lucifer ve metal çekirdekli Helios 2/Hyperion 2 < Lucifer 2 ve Solomon < metal çekirdekli Solomon.


Lucifer 2 şimdilik en ağır 2. parça ve çekirdeğinde aşağıya uzanan kauçuk var, karmanın patlamasını zorlaştırıyor. Yalnız biraz dengesiz. Hollow/4A'lı karmalarda denge sağlamak için kullanılıyor genelde. Ayrıca Burn için en iyi çip.

Solomon En ağır parça, sağ dönüş karmalar için ideal.

Lucifer ve Hyperion 2 sağ dönüş için diğer ağır seçenekler.

Helios 2 sola dönüş için en ağır seçenek, Diabolos iyi bir alternatif.


Driverlar:

Drift: Ters dönüşün yeni kralı, zor dışarı atılır.
Zone'+Z: Ters dönüşte en iyilerden, az hareket eder ve zor patlıyor.
Mobius: Ters dönüşte iyi ve zor dışarı atılıyor.
Xceed'+Z Destroy'dan daha hızlı ve ters dönüşte daha iyi dönüş süreli ama daha kontrolsüz.
Wave İri ve yüksek bi parça, ters dönüş rakiplere karşı dönüş süresi fena değil.
Charge' Zor patalayan Charge. Aşınınca Drift'ten sonra ters dönüşte en iyi parça.
Evolution' Variable' gibi ama daha iyi. Xtreme''e iyi alternatif.

Saldırı Çemberi Tabanları:
Tempest dönüş süresi ve savunma bakımından en iyi sağ dönüş parça. Geçen sezonki Heaven da dönüş süresi bakımından Tempest kadar var.

Rage aşırı güçlü bir saldırı parçası. Bence bu sezon çıkan en iyi parça. Kauçuk saldırı diverlarıyla veya ters dönüşe karşı iyi dönüş süreli hareketli driverlarla kullanılıyor. Şekli 3A ile uyumlu, alttan vurmada baya iyi. Hem ağır parça hem ağırlık dağılımı dışa doğru, saldırı türü için iyi dönüş süreli.

Hollow en ağır taban ama dengesiz. 4A/Lucifer2 çipi/denge ayarıyla dengeli hale gelebilirse dönüş süresi Tempest'e denk, saldırı gücü daha iyi.

Master hala dönüş süresi ve savunma bakımından en iyi sola dönüş parça, aşağı eğilimli olması Rage'e karşı işe yarıyor; alttan vurmasını zorlaştırıyor.

World dönüş süresi bakımından Tempest ve Master'a çok yakın, defansif olarak daha kötü ama.

Brave iyi dönüş süreli saldırı parçası. 2A ile kullanıldığında iki modu var; 2A'nın kauçuğu Brave'in kanatlarının hemen altında olan modu (bu saldırı için iyi), ve de kauçuğun kanatların arasındaki boşluğun hizasında olduğu mod (savuma için daha iyi). 2A ve Atomic ile rakibin dengesini bozmakta iyi, 2A ve Xtend+'yla ise Xtend+'nın mod değiştirme özelliğinden faydalanıyor. (Daha iyi dönüş süreli rakibe karşı hem Brave'i hem Xtend+'yı saldırı moduna alıp şansınızı deneyebilirsiniz)

Super/First şekli 1A ile uyumlu saldırı parçası. Judgement'tan zor patlar ama onun kadar sert vurmaz. Judgement bu sezon da en sert vuran sağ dönüş saldırı parçası.

Infinite(Sword/Shield) Sword eklentisi ile şekli 1A ile uyumlu ama eklentideki plastik biraz daha esnek bi maddeden, çok sert vurmuyor, savunma için gayet iyi parça ama. Shield eklentisi ile savunma bakımından en güçlü parçalardan biri, dönüş süresi Tempest kadar yok ama. Eklentisiz hali 1A'nın ana temas noktalarını açıkta bırakıyor, bence 1A ile en uyumlu parça.

Jet iyi hız çalıyor ama çok geri tepiyor. Aynı yön dönüşteki rakiplere karşı iyi değil.

Mirage dışı kauçuklu, hız çalmakta iyi ama sol dönüş rakiplere karşı kolay patlıyor eğer çift şasi kullanmazsa. Bence bunu kullanmak yerine Lord kullanmak daha mantıklı.

Volcano: Hız çalmakta fena değil ama Master/World/Naked varken bunu kullanmaya çok gerek yok. Özellikle Naked her açıdan iyi bundan.

Burn: Sert vuruyor ama kolay patlıyor. Mod değiştirmemesini ve zor patlamasını sağlayacak parçalarla kullanmak gerek. Judgement her türlü üstün bundan.

Glide: İyi dönüş süreli ama kolay patlar. Tempest/Hollow/Brave/Perfect Phoenix/Heaven varken gerek yok buna.

Abyss: Biraz geri tepen sola dönüş parça. Hız çalmada fena değil, Master/World vs. savunma bakımından daha sağlam ama.

The End: Serbest dönen modu Rise/Bearing/Mobius tarzı yavaşken dengede kalmak isteyen parçalar ile uyumlu. Sağ dönüş rakiplere karşı çok iyi değil ve Rage'ı karşı çok iyi dayanmıyor .

Drift'li karmalar:
Drift hem hareketli, hem dönüş süresi iyi hem de zor dışarı atılıyor. Her çeşit karmada etkili olabiliyor. Eğer zor patlamak isterseniz Drift yerine iyi aşınmış Charge' kullanılabilir, hareketi daha kontrollü olur ama aynı yön rakibe karşı dönüş süresi daha kötü.

Rage Helios2 3A/2S Drift bu sezonun en iyi karması olabilir. Sola dönen bazı dayanıklılık/savunma karmaları ve diğer Drift karmaları dışında çoğu rakibe karşı iyi kazanma şansı var.

Heaven Dragon2 Goku Wheel Drift: Sağ dönüş Drift karmaları arasında en iyi dönüş süreli.
World/Tempest/Infinite(Shield)+Solomon ve Hollow+Lucifer2 ile 2B/2A dönüş süresi bakımından buna kafa tutabilen ve defansif olarak daha iyi parçalar.

Master Spriggan Wheel/Around Drift/Charge': Sola dönüş Drift karmaları arasında en iyi dönüş süreli, Master Around ile kullanılınca zor patlıyor, Wheel'ın döüş süresi daha iyi. (World 1S+Wheel benzer dönüş süreli ama kolay patlar). World ile 2B/2S daha defansif bi seçenek. Charge' aynı yön dönüşte Xtend+'i yenebiliyor ama ful hız atıldığında dışarı fırlama riski var.


2D Karmaları:
Her hangi taban+çiple iş görür bu karmalar ama genelde Abyss veya Jet ile Spriggan/Diabolos kullanılıyor.
Uyanmış 2D lazım.

Jet/Abyss Diabolos 2D Rise/Mobius/Destroy'/Hold' kullanarak başta hızlıca sahayı turlayan, turlarken rakibi dışarı atabilen, ters dönüşte de baya iyi dönüş süreli olan bir karma. Rise aralarında tornado ridge'i en hızlı turlayan ve kendini az dışarı atan bir parça. Destroy ile dönüş süresi çok iyi değil ama kendini dışarı atmaz. 


Genel hız çalma karmaları:
(yukardakilerin hepsi)

Hollow Lucifer2 4A Paradox/00/10+Expand Rise/Mobius: Hareketli ve rakibi dışarı atabilir. Hollow'u dengeli yapıp Wheel kullanmadan iyi karma yapmak isterseniz iyi seçenek.

The End Solomon Ou Bearing: Aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi iyi değil, Rage dışındaki saldırı türlerine iyi dayanır.

Master Spriggan/Naked Diabolos1 Wheel/Vanguard/Around/00/10+Expand Zone'+Z Zor patlar, Wheel ile aynı yönde dönen Drift karmalarını yener. Master ile Vanguard, Naked ile Wheel benim tercih edeceğim kombinasyonlar.

World/Tempest Solomon/Mirage Helios2+1S/Hollow Lucifer2+4A Wheel Zone'+Z: Yukarıdakinin şasili hali.


Genel Dayanıklılık Türleri:

Wheel, 1S ve Xtend+ ile kolay patlamayan parçalar:
Master/Lord Spriggan, Tempest Solomon 1S, Hollow Lucifer2 4A.

Wheel ve 1S ile kolay patladığı için çift şasi veya 4A kullananlar:
(not sadece sağ dönüş olanlar Lucifer2 + Wheel + 4A kullanabilir)
World Diabolos/Mirage/Abyss Helios2 + 2S, Brave/Glide/Jet Solomon+2A
4A'nın ağır kısmı ile Lucifer2'nin ağır kısmı birbirlerine ters yönde bakmalı.

(Not: elinizde iyi bir Volcanic' varsa Xtend+ yerine kullanılabilir)


Genel dayanıklılık türlerindekiler ile Xtend+ yerine Atomic/Orbit kullanın, aynı yön rakiplere karşı daha iyi olur.

Hybrid/Ignition'lı Dayanıklılık Türleri:
World/Tempest+1S, LÇ Perfect Pheonix, Master/Lord Spriggan genel iyi seçenekler.
Tempest ile Solomon ve 1S yerine 4A ve Lucifer 2 de kullanılabilir.

Savunma Türler:
Master Spriggan Around Unite'/Keep'
Wolrd Diabolos 2B Unite'/Keep'
Tempest/Infinite(shield) Solomon 2B/2A Unite/Keep'

Aynı yön Drift ve Zone'+Z karmalarını ve çoğu saldırı türünü yener.

Saldırı Türleri:

Rage Helios2 3A Jolt'/Xtreme'/Quick'/Ultimate Reboot'/Evolution'
Sıradan saldırı türü. Sezonun en güçlüsü. Jolt' ile alttan vurup rakibi havalandırmakta baya iyi, Unite'/Keep' gibi kauçuk uçlu parçalara karşı zorlanmıyor.
Rage Helios 3A/2S Drift/Charge'/Destroy'/Xceed'+Z
ters dönüşe karşı daha iyi dönüş süreliler.

Benim önereceğim Rage karmaları:
- Rage Helios2 (Metal Çekirdek) 3A Evolution' (tamamen aşınmış). Rage ağır olduğı için aşınkış Ev' kendini çok dışarı atmıyor, en hızlı hareket eden ve sert vuran driver o.
-Rage Helios2 (Metal Çekirdek) 2S Drift. Yeterince sert vurur ve ters dönüşe karşı çok iyi dönüş süreli.

Judgement Valkryie/Dragon2 Sting/Blitz/Around Xtreme'/Quick'/Ultimate Reboot'/Evolution'/Jolt'
En iyi sağ dönüş saldırı türü. Wheel kullanan sağ dönüş karmaları patlatmakta iyi.
Judgement Valkryie/Dragon2 Sting/Around Drift/Charge'/Destroy'/Xceed'+Z
ters dönüşe karşı daha iyi dönüş süreliler.

Super Solomon 2S/1A / Infinite (eklentisiz) Solomon 1A / Brave Solomon 2A/2B/2S Xtreme'/Quick'/Ultimate Reboot'/Evolution'/Jolt'
İyi alternatifler. Judgement kadar sert vurmuyorlar ama daha yavaş eskiyorlar ve daha zor patlıyorlar.
Super Solomon 2S/1A / Infinite Solomon 1A / Brave Solomon 2A/2B Charge'/Destroy'/Xceed'+Z
ters dönüşe karşı daha iyi dönüş süreliler.

Burn Lucifer2 Ou/Kou Xtreme'/Quick'/Ultimate Reboot'/Evolution'
Burn baya sert vuran ama kolay patlayan bi parça. Kou, Lucifer2 ve Dash-Driver ile daha zor patlar. Ou ile daha sert vurur ama daha kolay mod değiştirir ve daha kolay patlar, mod değiştirince saldırı gücü baya azalıyor.

Hareketsiz Saldırı Türleri:

Rage Helios2 - 2B/3A - Octa/Atomic/Orbit/Nothing/Zone'+Z/Keep'/Unite'


Brave/Super Solomon - 2S/2A/1A/2B - Octa/Atomic/Orbit/Nothing/Zone'+Z/Keep'/Unite'


Judgement Achilles/Dragon2/Valkryie - Blitz/Sting/Around - Octa/Atomic/Orbit/Nothing/Zone'+Z/Keep'/Unite'


Hepsi az hareket etmesin rağmen rakibi dışarı atabilen, dönüş süresi fena olmayan ve rakibi patlatmakta iyi karmalar. Daha iyi dönüş süreli çift şasili karmalara karşı zorlanırlar.

  • 2
  • 0

Takao

  • *
  • Toplam İleti 4662
  • BeyPuan 9028
  • Foruma Hoş Geldiniz
    • Gereksiz Ekran
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #6 : Nisan 16, 2021, 15:13:45 »
Bilgiler için teşekkürler. 10 BeyPuan verdim.
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 544
  • BeyPuan 2847
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2022, 00:44:45 »
6. Sezon Detaylı:


Yeni Diskler:
Alçak modla uyumlu olmak için sıradan disklere göre daha alçak bunlar. Xtend+, Orbit, Atomic, Universe, Jolt' gibi driverlar için fazla alçak kalıyorlar genelde.

Giga: Üçüncü en ağır disk. Drift, Destroy, Zone'+Z, Never, Charge' gibi parçalarla uyumlu. Over'a kıyasla aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi çoğu driverla biraz daha az.

Tappered : Hafifimsi bir disk ama şekli sayesinde işe yarıyor. Bearing/Mobius/Zone'+Z gibi parçalarla uyumlu. Aynı yön rakiplere karşı Over'dan kötü ama ters yöne karşı Over kadar iyi.

Nexus ve Legacy: Ağırlığı da ağırlık dağılımı da kayda değer değil. Kötü parça değil ama Ov/Gg/Tp varken kullanmak için pek sebep yok.

Nexus-S: Nexus'un S-gear takılmış hali. Fazla geniş olduğundan yere sürtebiliyor; Mobius, Wave, Quatro gibi yüksek driverlar ile kullanmak gerek. En ağır disk ama ağırlık dağılımı çok iyi değil. Serbest dönen modda savunma için iyi disk. Sabit modunda saldırı türlerinde kullanıldığı oluyor (Ben şahsen Ov veya Gg tercih ediyorum saldırı türleri için).

Over: Nexus-S'ten sonra en ağır disk ve ağırlık dağılımı çok iyi. En iyi dönüş süreli disk.

Karma: En hafif Db diski ama en az yere sürtme sorunu olanı. Jolt/Xt+ gibi parçalarla alçak mod DB beyleri kullanmak isterseniz iyi seçenek.

Yeni Performans Uçları:

Never: DB diskleri ile uyumlu dayanıklılık performans ucu. Bearing ve Xtend+'ya benzer performansı. Ucu aşındınca biraz daha iyi dönüş süreli ama daha hareketli.

Moment: Aynı yön rakiplere karşı fena değil ama çok da iyi değil.

Kick: Savunması ve ters dönüşe karşı dayanıklılığı fena değil ama Drift/Zone'+Z/Mobius gibi parçalar varken bunu kullanmaya çok sebep yok.

Venture: İyi dönüş süreli ve hareketli performans ucu. V-Gear eklentisi (Saviour Valkryie'den çıkan) ile dönüş süresi daha da iyi oluyor ve dash performans ucu kadar zor patlıyor. Hareket şekli tam saf saldırı türlerinde kullanılacak kadar hızlı ve kontrollü değil bence ama saldırı/dayanıklılık karmalarında Destroy'/Xceed'+Z yerine kullanılabilir.

Shot: Eğlenceli bi performans ucu ama ciddi maçlarda kullanmak için pek sebep yok. Hızlı fırlatınca bir süre sonra zıplıyor, sözde rakibi dışarı atmasına yarıyor bu, çok etkili değil ama. Nedense ters dönüş rakiplere karşı dayanıklılığı kötü değil.

Quatro: Yayı çok güçlü değil, kolay patlıyabiliyor. 4 modu var ama savunma ve saldırı tek işe yarar modlar. Saldırı modu Xtreme gibi, zor patlayan saldırı çemberleriyle iş yapabilir. Savunma modu Orbit Metal'a benziyor, bu modda DB diskleriyle uyumlu parçalar arasında aynı yön rakibe karşı en iyi dönüş süreli olma adayı.

High Xtend+':
DB diskleri ile uyumlu ve zor patlayan Xtend+. Aynı yön dönüşte Bearing'den az daha iyi, ters yönde az daha kötü. (Çok benzer performansları ama)

Bearing':
Bu sıradan bir dash driver değil, normalde Bearing zayıf yaylı, Bearing' ondan güçlü yaylı yine ama normal dash olmayan driver yayı kadar güçlü.

Bearing'/High Xtend+'/Never arasında Br' ters dönüşe karşı en iyisi, HXt+' aynı yön rakibe karşı.

Wave': Aynı yön rakiplere karşı en iyi dönüş süreli olma adayı ve zor patlıyor.

Almight:
Mod değiştirince ters dönüşe karşı en iyi parçalardan biri ama mod değiştirmesi için hızlı fırlatılması gerek, hızlı fırlatılınca saha dışına çıkma riski yüksek. Standart sahada pek iyi değil.
 

Saldırı Çemberleri:
Tabanlar:

Saviour: Sağ dönüş saldırı türleri için en iyi parça adayı. En büyük sorumu kolay patladığından Belial2 çipine ve dash driver'a muhtaç olması.

Dynamite: F-Gear (Vanish Fafnir'den çıkan) ile en iyi sağ dönüş savunma/dayanıklılık parçası. Devil hemen hemen aynısı bunun.

Vanish: Roar ve sol Astral ile benzer dönüş süreli ama bunun savunması daha iyi.

Roar: Vanish ile birlikte sol dönüş için en iyi dayanıklılık/savunma parçası. Rakibi geri teptirmek konusunda Vanish'ten iyi.

Cyclone: Gayet iyi parça ama Dynamite'a göre daha kolay dengesi bozuluyor. Dayanıklılık ve savunma bakımından biraz daha kötü o yüzden.

Prominence: Taban 2 parçadan oluşuyor. Revive/Dead/Perfect Phoenix'teki gibi sert darbe yiyince düşebilen bir eklentisi var. Eklentiyi takamnın iki yolu var, daha kolay/zor düşmesini sağlıyor mod değiştirmek. Eklenti takılıyken ters dönüş dayanıklılık açısından en iyi parça olma aday. Savunma bakımından da çok sağlam, eklenti düşerse saldırı türü rakibi hareketini bozabiliyor üstelik. Aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi zayıf.

Greatest Raphael: Yüksek modu var sadece. Savunması zayıf, aynı yöne karşı dönüş süresi zayıf ama ters yöne karşı en iyi dönüş süreli olma adayı.

Astral: İki yöne de dönebiliyor. Sol modda dönüş süresi Vanish/Roar'a, sağ dönüşte Dynamite+F'e denk. Savunma bakımından biraz daha zayıf. Saldırı gücü baya iyi.

Dangerous:
F-gear ile kullanılınca ters dönüşe karşı dönüş süresi gayet iyi. Onun dışında pek bir işe yaramıyor. Saldırı gücü ve aynı yön rakibe karşı dönüş süresi yetersiz.

Ultimate: Savior ile birlikte en iyi sağ dönüş saldırı parçası adayı. Savior'un aksine o kadar da kolay patlamıyor. Savior biraz daha sert vuruyor yinede.

Çipler:

Perseus En ağır çip, ağırlık dağılımı iyi, dönüş süresi iyi. Dişleri Belial ile aynı. Dönüş süresi bakımından en iyi sağ dönüş çip adayı.

Bahamut en iyi sol dönüş çip adayı. Diş yerine kauçuk var, zor patlar. Fafnir'den daha ağır.

Longinus en iyi sol dönüş çip adayı. Dash driverlar ile zor patlar. En ağır sol dönüş disk.

Belial sağlam sağ dönüş çip, Fafnir sol. Ortalama üstü uzunlukta 4 dişleri var.

Ragnaruk dişleri Belial'la aynı ama 1 tane eksik. Bi tarafta 3, bi tarafta 4 dişi var (Belial'da her tarafta 4 diş). Daha kolay patlıyor.

Spriggan yön değiştirebiliyor ama dişleri kısa, Fafnir ve Belial'dan biraz daha ağır. Az farkla en kolay patlayan çip.

Phoenix Belial'a benzer, ilk 2 dişi daha uzun, diğer 2 dişi daha kısa. Diğer çiplere göre metal driverlarla kullanılınca daha yavaş eskiyor.

Belial2 En zor patlayan sağ dönüş çip, burst stopper'ı var. Dönüş süresi bakımından en iyi sağ dönüş çip adayı.

Valkryie'da yaylı bir sistem var, saldırı çemberi darbe aldığında yay darbenin bir kısmını emiyor. Belial ve Ragnaruk' tan daha ağır. Teoride yay sayesinde zor patlaması lazım ama sadece 2 kısa dişi var. Dash driverlarla zor patlıyor, diğer sıradan driverlar ile fark edilir bi değişiklik yok. Dönüş süresi bakımından en iyi sağ dönüş çip adayı.


Zırhlar:

2,6,10,0,9 benzer ağırlıkta. 0, 9 ve 2 az daha ağır, diğer ikisinin ağırlık dağılımı az daha iyi. Performans bakımıdan neredeyse aynılar. Karmanızın dengesi hangisiyle daha iyise onun kullanın.

3 Bu da hemen hemen yukardakilerle aynı işlevli. Tam simetrik değil, hafif dengesiz o yüzden (ağırlık merkezi iki sticker olan tarafa az daha yakın). Dynamite-F ile kullanılıyor genelde, F-Gear'ın kauçuk kısımlarından biri daha kalın olabiliyor, bu kalın tarafı zırhtaki tek stickerlı tarafa denk getirmek lazım.

7 Dengesiz ve ağırlığı ortalama altı.

L-Gear sırf Dynamite ile yüksek modda uyumlu. En ağır zırh.

--------------------------------------------------------------------

Ters Dönüş Dayanıklılık Karmaları:

Drift ile Giga/Over/Wheel
Mobius ile Nexus-S/Over/Tapered/Wheel
Bearing' ile Over/Tapered
High Xtend'+ ile Over/Giga
Never ile Over/Giga/Tapered
Zone'+Z ile Over/Giga/Tapered/Nexus/Wheel
Rise ile Over/Nexus-S/Tapered/Giga
Xtend+ ile Wheel/Karma

iyi giden disk+driver komboları.
Diskleri soldan sağ driver ile ne kadar uyumlu olduklarına göre yazdım.
-Drift dengesini koruduğu sürece aynı yön rakipleri yenmekte gayet iyi, Giga ile daha zor denge kaybediyor.
-Mobius'da Nexus-S savuma bakımından en iyi seçenek, Over'ın aynı yön rakiplere karşı dönüş süresi biraz daha iyi. 4 Disk de ters dönüş rakiplere karşı benzer performans gösteriyor. Bu driverlar arasında en iyi savunmaya sahip parça.
-Bearing geniş ve alçak disk seviyor, Over'la aynı yön rakiplere karşı daha iyi.
-High Xtend'+'nın olayı buradaki driverlar arasında aynı yön rakiplere karşı en iyi olması, Over veya Giga olmadan aynı yön rakiplere karşı o kadar da etkili değil.
-Never tam Bearing kadar iyi olmasa da Giga ile daha uyumlu.
-Zone'+Z dönüş süresi bakımından Bearing'in az gerisinde ama savunması daha sağlam ve daha çok çeşit disk ile uyumlu.
-Rise'ın ucu iyice aşınmışsa ters dönüşte buradaki diğer driverlar kadar iyi. Bu driverlar arasında en hareketlisi ama Drift/Mobius'a kıyasla sahayı turlarken dışarı uçma riski daha az. Dönüş süresi için Over, biraz ekstra saldırı gücü için Nexus-S iyi diskler.

Wheel kullanıyorsanız sol dönüşte Tact/Master/Yüksek mod Roar, sağ dönüşte Belial-F-L/Devil-F-L/Tempest/Greatest Raphael iyi parçalar. 


Ters dönüşte buradaki driverların hepsi birbirini yenebiliyor (genelde berabere kalıyorlar) ama Drift yenilmeme konusunda en iyisi.
Mobius ve Zone'+Z savunmada daha iyi.
High Xtend'+ hem aynı yön rakibe karşı iyi, hem mod değiştirebiliyor. Mod değişimleri nadiren işe yarasa da seçeneğin varolması güzel.
Rise rakibi dışarı atarak kazanmak isteyenler için en iyi seçenek. (Astral'la iyi gider)

Aynı Yön Dönüş Dayanıklılık Karmaları:

Alçak mod: Quattro/Wave' ile Over kullanan karmalar. Eğer karşınızdaki karma Over kullanmıyorsa Giga ve Nexus-S de iyi seçenekler.

Yüksek Mod:
Dynamite/Devil-F-L | Perseus | Wheel | Atomic'/Orbit
Atomic + Yüksek mod DB saldırı çemberi kullanınca genelde karmanın ağırlık merkezi fazla yukarıda kalıyor, Perseus'da çipin altına doğru uzanan metal parçalar önemli! Wheel DB disklerine dönüş süresi bakımından kafa tutabilen tek disk. Atomic ve Orbit DB diskleriyle uyumlu olmamalarına rağmen aynı yön rakiplere karşı en iyi dönüş süreli parçalar hala. L-gear'ın karmaya kattığı ağırlık da önemli, Wheel'ın hafifliğini telafi ediyor. 

Roar/Guilty Bahamut/Longinus | 0/2/10/6 | Ignition'/Hybrid
Sol dönüş parçalarda Wheel ile uyumlu olanlar Tact ve Master, onlar da Atomic/Orbit için hafif kalıyor.
Ig' ve Hy ile yüksek mod Roar/Guilty kullanınca rakibe üstten vurup denge kaybetiren bir karma oluyor. Solo dönüş süresi  kötü bu karmanın ama rakibin dengesini bozduğu için işe yarıyor.


Saldırı Karmaları:

Guilty/(Astral)              | Savior/Ultimate/(Astral)
Longinus/Bahamut        | Belail2/Valtrek2/Perseus/(Phoenix)
2/0                              | 9/3
Over/Nexus-S/Giga/veya herhangi bir disk
Xtreme'/Quick'

Jolt, Evolution', Variable' tarzı parçalar özellikle aşınınca alçak kalıyor DB diskleri için, o yüzden Xtreme' ve Quick' öneriyorum sadece (Metal Xtreme de olur).

Disk seçimi kişisel tercihe bağlı. Ov/Nx-S/Gg çeşitli karmalarda etkili olan diskler, destenizde başka karmalarda kullanmanız gerekebilir, saldırı türlerinin dönüş süresi pek önemli olmadığından burada herhangi bir disk kullanılabilir. Ağır disk ile saldırılarınız az daha güçlü olur ama.
Ben Nexus-S ile istediğim kadar eğik atamadığımdan Over veya Giga tercih ediyorum.


Denge Karmaları:

Astral Belial2/Bahamut/Phoenix/Longinus 0/10/6/2
ile
Giga Destroy'/Metal Destroy
veya
Nx-S/Over (aşınmış)Rise

Guilty Bahamut 2/0/10/6 Giga Drift/Metal Drift

Hollow Lucifer2 4A Wheel/Giga (aşınmış)Charge'


Hem ters dönüşe karşı iyi, hem rakibi dışarı atabilen karmalar! 
  • 1
  • 0