En İyi Karmalar - Burst

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 306
  • BeyPuan 1000
  • .
En İyi Karmalar - Burst
« : Ağustos 07, 2018, 04:18:16 »
Hasbro henüz tüm Evolution ürünlerini üretmedi, yeni iyi parçalar gelirse güncellerim konuyu.
TT ve Hasbro'lar birbiriyle uyumlu olmadığından ikisini ayrı değerlendireceğim...

(TT hakkında çok bilgili olmadığım için WBO'da yazanlara dayalı yazdığım hemen hemen herşey)

Hasbro:

Saldırı Türleri:

2. sezon çıkan Legend Spryzen S3, Luinor L3 ve Xcalius X3 ilk sezonki parçalara göre çok üstün. (Noctemis N3 iyi olma ihtimali olan ama yeni çıktığından hakkında çok birşey bilmediğim bir parça, TT haline benzerse hem saldırı hem de denge/dayanıklılık türlerinde yer bulabilir. Henüz çıkmayan ama çıkması beklenen parçalar arasında Kerberus K3 ve Zeutron Z3 var, iki parçanın da iyi savunma/dayanıklılık türü olma ihtimali var)

LS3 | 0/7/2/4/5 (Star/Meteor) | Hunter/Xtreme/Variable:

LS3 hem sağ hem sola dönebilen bir parça. Sola dönüş rakiplere karşı sola dönüşte, sağ dönüş rakiplere karşı sağ dönüşte kullanın.
0 ve 7 bu sezonun en iyi metalleri saldırı ve savunma türleri için, bu parçalar yoksa 2,4 ve 5 de iş görür. 
Star ve Meteor en ağır destek parçaları, başka herhangi destek parçası iş görür ama bu ikisi en ideali.
LS3 kauçuk performans ucuyla çok daha etkili, Zephyr/Iron/Trans ile kullanılabilir ama X3 daha etkili o performans uçlarıyla.

2. sezon parçalarına sahip değilseniz Roktavor(1)/Xcalius(1) + Heavy/Knuckle kullanabilirsiniz.

Xcalius X3 | 0/7/4/5/2 (Star/Meteor/Cross) | Hunter/Xtreme/Variable/Zephyr/Iron/Trans/Destroy:

Kauçuk uçlarla Fafnir'e karşı LS3 kadar etkili değil ama yinede en iyi saldırı türlerinden.
0/7 yine tercih edilen metaller.
Star/Meteor tercih edilen destek parçaları, eğer Destroy kullanıyorsanız Cross tercih edin.
Hemen hemen tüm saldırı türü performans uçlarıyla kullanılabilir. Kauçuklar'ın saldırı gücü daha fazla, Zephyr ve Iron'ın dönüş süresi iyi ve Trans mod değiştirebiliyor.
**X3 7Cross Destroy:**
Destroy veya Hold kullanırsanız Fafnir F3 karmalarından daha üzün dönen (1 saniyeyle falan, Hold ve Destroy'un yalpalayarak döndüğü süre Atomic'ten fazla), çoğu diğer savunma/dayanıklılık karmasını da dışarı atabilen bir Beyblade'iniz olur. 7'nin dönüş süresi 0'dan az daha iyi ve Cross yalpalayarak dönme sürenizi artırıyor. 


Yine 2. sezon burstleriniz yoksa Roktavor(1)/Xcalius(1) + Heavy/Knuckle veya Valtryek(1)/Valtryek V2 + Triple kullanabilirsiniz. (Hold'lu karmayı unutun X3 yoksa)

Luinor L3 | (Star/Meteor/Cross) | Hunter/Xtreme/Variable/Destroy:

L3 hem saldırı çemberi hem de metalden oluştuğu için ayrı metal takacak yer yok.
Sola dönüş saldırı türü. Saf saldırı türü olarak kullanılabilir ama hız çalmaya yönelik karmalarda daha etkili.

L3 Cross Destroy:
Yukarıdaki X3 karmasının sola dönüş hali. Fafnir'e karşı LS3 kadar etkili değil ama nerdeyse tüm sağ dönüşleri yeniyor

L2 L3 yerine kullanılabilir eğer L3 yoksa.


Sabit Saldırı Türleri:

X3/L3 | 0/7/4/5/2 (Glaive/Cross/Meteor)| Atmonic/Needle/Weight/Orbit

X3 sola dönüşe karşı zayıf, L3 sağ dönüşe karşı. Eğer diğer saldırı türleriyle saha dışına çıkmaktan korkuyorsanız bunlar da gayet etkili karmalar.


Savunma Türleri:

Fafnir F3 | 7/4/8/5/2/0 (Cross/Glaive) | Atomic/Bearing/Orbit:

Yukardaki saldırı türlerine doğru düzgün dayanabilen tek parça F3.
8 dönüş süresi en iyi olan ama kolay patlıyor.
0'ın dönüş süresi nispeten az ama en zor patlayan.
Çoğu durumda 7 en iyi seçenek aralarında.
Cross sağ dönüşe karşı, Glaive sola dönüşe karşı daha iyi.
Bearing aralarında en zor patlayan performans ucu, Atomic sağ dönüşe karşı daha iyi, Orbit sol dönüşe karşı tercih edilebilir.   


Dayanıklılık Türleri:

(Fafnir'den uzun dönebilen karmalar)

Caynox C3 | 7 | Bearing:
Şimdilik dayanıklılık için en iyi seçenek.

Unicrest/Kerberus/Jormuntor J2/Cognite C3/Doomscizor D2/Anubion A2 kullanabileceğiniz diğer saldırı çemberleri:
Unicrest ve J2 savunma bakımından en sağlamları, K ve A2 Fafnir'e karşı oldukca etkili, Cognite C3 ve D2 nispeten kolay patlayan parçalar. Caynox C3'ünüz yoksa en iyi dönüş süresi Cognite C3'te.
0/8/4/2/5/7 iyi metaller.
Cross/Glaive destek parçası seçenekleriniz.
Orbit/Atomic kullanılabilir Bearing yoksa.


Denge:
(Noctemis N3 ve Roktavor R3'ü Iron'la denemek lazım, potensiyelleri var.)

Jormuntor J2/Cognite C3/Fafnir F3 | 0/7/4/2/5 (Cross/Glaive) | Hold/Destroy:

Amaç Hold/Destroy'un hız çalma kabiliyeti + hareketliliğiyle çoğu karmadan uzun dönmek, daha uzun dönenleri dışarı atmak.

Takara Tomy:

İki firmanın ürünleri arasındaki önemli farklardan biri, Takara'nın Revolve'u Hasbro'nunkinden çok daha üstün. Daha zor dengesi bozuluyor ve daha zor patlıyor. Orbit/Bearing/Atomic dönüş süresi bakımından daha iyi olsa da Revolve savuma türleri için en iyi seçeneklerden. Takara'nın Bearing'i yalnız Hasbro'nunkinden çok daha kolay patladığından sadece daynıklılık türlerinde ve hız çalma amaçlayan karmalarda kullanılıyor

Spryzen Requiem ve Maximum Garuda Banlanacak kadar güçlüydü. Sr 7 Bearing sola dönüşte sola dönüş saldırı türleri dışında her karmayı yeniyordu. Sağ dönüşte kullanılınca sola dönüş saldırı türlerinin şansı yok gibi Sr'a karşı.

maximum Garuda, belli Guardian Kerberus karmaları ve Sr dışında  herşeyi yeniyordu. Garuda ve Sr banlanınca gKerberus kullanılmamaya başladı fazla kolay patladığı için.

mG ve Sr banlıyken en iyi karmalar:

Saldırı Türleri:
Sieg Xcalibur/Legend Spriggan/Twin Nemesis/Nightmare Longinus | 0/7 (Meteor/Bump) | Hunter/Xtreme/Variable:

Hasbro'nun saldırı türleriyle hemen hemen aynı liste. LS'nin iki yöne dönebilmesi çok işine yarıyor, sX aralarında en zor patlayan olabilir, tN dönüş süresi bakımından en iyileri ve o da zor patlıyor, nL Sola dönüş saldırı için en iyi seçenek.


Sabit Saldırı Türleri:

Sieg Xcalibur/Twin Nemesis | 1/7/0/4/5 (Meteor/Bump/Cross/Glaive) | Orbit/Trans/Atomic:

1 sırf X3 ile kullanılıyor. Az riskli saldırı türleri. Dayanıklılık/Denge türlerine karşı daha istikrarlılar ama savunma türlerine karşı daha zayıflar.


Savunma Türleri:

Alter Chronos/Galaxy Zeus | 7/0/4/2/5 (Cross/Glaive/Bump/Star) | Revovle/Orbit/Atomic:

Hasbro'nun Cognite C3'ünün aksine aC savunma türü olarak etkili zor patladığı için. Çoğu durumda aC'nın zor patlıyor olması yeterli olduğu için Revolve yerine daha iyi dönüş süresi olan parçalar tercih ediliyor. gZ'nin dayanıklılığı, aC'nin savunması üstün.


Dayanıklılık Türleri:

Deep Chaos/Screw Trident | 7/8 (Cross/Glaive) | Revolve/Atomic/Orbit:

8 dönüş süresi için daha iyi, 7 daha zor patlıyor. Bearing'in dönüş süresi iyi olsa da kolay patladığı için tercih edilmiyor, yinede işe yarayacağı durumlar yok değil.

Drain Fafnir | 4/5/7/0(Glaive/Cross/Star/Bump) | Atomic/Destroy/Bearing:

Hız çalmayı amaçlayan bir karma. Bearing kullanıyorken diğer sola dönüş karmalara karşı zayıf, sağ dönüşe karşı en etkili parça Bearing ama.


Denge Türleri:

Galaxy Zeus/Alter Chronos/Screw Trident/Deep Chaos | 0/4/5/7/8(Star/Cross/Glaive) | Destroy:

Destroy hareketli ve en iyi hız çalan performans ucu.
Savunma/Dayanıklılık türü saldırı çemberleriyle Destroy kullanarak; Fafnir'e karşı yenilmemeyi, saldırı türlerinden kaçmayı ve dayanıklılık türlerini dışarı atmayı hedefleyen karmalar bunlar.

Destroy ile sX, nL veya tN tarzı daha saldırıya yönelik parçalar kullanmak da mümkün.

Twin Nemesis | 7/8/4/5 (Glaive) | Iron/Zephyr/Accel/Trans:

tN'nin dönüş süresinden yaralanan saldırı/dayanıklılık karması.

Takao

  • *
  • Toplam İleti 3463
  • BeyPuan 2486
  • Foruma Hoş Geldiniz
    • Gereksiz Ekran
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2018, 04:39:08 »
Bilgiler için teşekkürler. 10 BeyPuan verdim.

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 306
  • BeyPuan 1000
  • .
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2018, 21:52:29 »
Sıradaki forum turnuvası single/dual layer Burst Beyblade'leri ile olacak...

Evolution/God serisini yok sayarsak en iyi karmalar bence şunlar:


Saldırı:

Roktavor| Heavy/Knuckle/Limited | Xtreme

Genel olarak sağlam saldırı türü. Heavy veya Knuckle ile daha ağır ve rakibi daha sık patlatır, Limited ile daha hareketli ve kendi daha az patlar.

Valtryek V2 | Triple | Xtreme


Xcali ve Roktavor'a kıyasla daha nadir patlar ama saldırı gücü az farkla daha zayıf.

Xcalius | Triple/Heavy/Knuckle/Quarter | Xtreme/Variable

Yıpranmış variable'ı en iyi kullanan parça Xcalius bence. Rakibi en sık patlatan saldırı türü.

Zephyr kullanan saldırı türleri:
Kauçuk uç yerine daha uzun dönüş süresi olan bir parça tercih ederseniz Zephyr en iyi seçenek. Jaggy/Blow/Accel her açıdan zayıf Zephyr'e kıyasla. Roktavor/Valtryek/Spryzen S2 ve
Heavy/Gravity/Knuckle/Spread saldırı çemberi ve metal seçenekleriniz.


Hareketsiz saldırı türleri:

*Roktavor/Xcalius/Luinor L2/Valtyek | Heavy/Gravity/Knuckle/Spread | Weight/Needle/Orbit/Survive

Sliding Shot yapma derdi yok, savunma türlerine karşı dönerek kazanma şansı olan karmalar


Savunma:

*Evipero/Unicrest/Jormuntor J2 | Gravity/Knuckle/Heavy/Spread/Ring | Orbit/Survive/Defense/Needle

J2 ve Unicrest'in dönüş süresi çoğu dayanıklılık türüne yakın, Evipero'nun dönüş süresi daha az olsa da saldırı gücü daha fazla U ve J2'den.

Orbit yukardaki 4 performans ucu arasında dönüş süresi en iyi olan ama en kolay dışarı atılan.
Survive ve Defense'in performans hemen hemen aynı, zor dışarı atlıyorlar ve dönüş süreleri Needle'dan iyi.
Needle aralarındaki en hareketlisi, özellikle Evipero ile kullanıldığında bazı dayanıklılık türlerini patlatabiliyor/dışarı atabiliyor.

Driger S, Gaianon G2 ve Yegdrion Y2 de savuna bakımından güçlü parçalar.


Dayanıklılık:

*Doomscizor D2/Kerberus/Anubion A2/Yegdrion/(Jormuntor J2/Unicrest/Kerberus K2) | Gravity/Knuckle/Spread | Revolve/Orbit

D2, Kerberus, A2 ve Yegdrion dönüş süresi bakımından birbirlerine çok yakın parçalar, hepsi nispeten kolay patlıyor ama. Hangisini kullanmak isterseniz onu kullanabilirsiniz.

J2, Unicrest ve K2 çok da kolay patlamayan ama dönüş süresi bakımından  az farkla daha zayıf parçalar.

Revolve kolay patlıyor ama zor saha dışına atılıyor, Orbit daha zor patlıyor ama daha kolay saha dışına atılıyor. Dönüş süreleri nerdeyse aynı.

Denge:

(Hareketsiz saldırı türlerini buraya yazsam daha iyiydi aslında...)

*Luinor L2 | Heavy/Knuckle/Gravity/Spread | Hold/Orbit

Ya rakibi dışarı atarak yada hız çalarak kazanan bir karma. Hold kullanıyordanız full hız atmanızı tavsiye etmem. L2 Gravity Orbit çoğu saldırı/savunma/denge türünü rahatlıkla yeniyor.

Diğer:

*Roktavor/Xcalius X2 | Heavy/Down | Hold:

Kendini duvardan duvara vurup sanşlıysanız dışarı fırlamdan rakibe çarpıp patlatan/dışarı atan bir karma. Fazla sanşa bağlı olduğu için tavsiye etmem ama bu yorumda yazdığım her karmayı yenebilir.

Takao

  • *
  • Toplam İleti 3463
  • BeyPuan 2486
  • Foruma Hoş Geldiniz
    • Gereksiz Ekran
Ynt: En İyi Karmalar - Burst
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2018, 23:03:11 »
Bilgiler için teşekkürler.