Beyblade'lerin performansı ile ilgili güzel kaynak bulursam yorum atıyorum konuya. Öğrendiklerimi bu ilk mesajda özetlemeye çalışacağım, zamanla güncellerim konuyu.
UX öncesi son durum:
Saldırı Çemberleri:Phoenix Wing (Denge):Yaklaşık 38gram ağırlığında, Cobalt Drake ile birlikte en ağır parça. Genelde saldırı türü karmalarda kullanılıyor ama her türlü karma için en iyi seçenekler arasında. Phoenix Wing karmalarında ağırlık merkezi yukarda olduğundan yavaşlayınca çabuk denge kaybedebiliyor. Yavaş dönerken fazla sağ sola eğilmeyen Bitler ile uyumlu. En sık 3/5/9-60 Ratchetları ve Rush/Point Bitleri ile birlikte kullanılıyor.
Cobalt Drake (Denge):Phoenix'e kıyasla saldırı bakımından biraz daha zayıf, onun dışında benzer performansı var. Benzer karmalarda etkili.
Viper Tail (Saldırı):Yukardaki iki saldırı çemberine benzerimsi performansı var. Onlar kadar ağır olmadığından savunma ve dayanıklılık bakımından eksiği var ama rakibin dengesini bozmaya uygun şekliyle biraz telafi ediyor bunu. Genelde Taper/Rush/HighTaper Bitleri ile birlikte kullanılıyor.
Hells Scythe (Dayanıklılık):En iyi dönüş süreli saldırı çemberi. Rakibi aşağı ittirip denge bozmakta etkili şekli var ama aynı zamanda alttan saldırılar çok geri tepmesine sebep oluyor. En sık 3/9-60 Ratchetları ve Ball Biti ile birlikte kullanılıyor. Eğer maksimum dayanıklılık istiyorsanız 9-80 Ratchetı ve Ball biti en iyi seçenek, eğer biraz daha iyi savunma uğruna dayanıklılıktan az taviz vermeye oksanız Orb/HighNeedle Bitleri ve 3/9-60 Ratchetları en iyi seçenekler. Yalnız 9-80 de savunma için gayet iyi, saldırı çemberiyle temas kurmakta zorlanan karmalara karşı 60'lardan daha iyi.
Dran Sword ve Dran Dagger (Saldırı):En sert vuran saldırı çemberlerinden. DranSword biraz daha ağır ve dayanıklılığı az daha iyi. Genelde 60 yüksekliğinde Ratchetla ve Flat/LowFlat/Gear/Flat/Rush Bitleri ile kullanılıyorlar ama Ball/Orb/GearNeedle/HighNeedle/Point da nispeten sık kullanılan ve hareketsiz saldırı türü karmalarında etkili Bitler.
Phoenix Feather (Saldırı):Rakibi patlatmakta en etkili saldırı çemberi. Dışarı atma konusunda Shark Edge ve Dran Sword kadar iyi değil ama. Dran Sword ile benzer parçalarla kullanılıyor.
Shark Edge (Saldırı):En sert vuran saldırı çemberi, özellikle alttan vuran karmalarda etkili. Dran Sword ile benzer parçalarla kullanılıyor.
Leon Claw (Saldırı): Alttan vuran karmalarda etkili, Shark Edge kadar sert vurmuyor ama dönüş süresi az daha iyi. Taper ile kullanılıyor. Nispeten zayıf bir saldırı çemberi.
Rhino Horn (Saldırı):Belki de en sert vuran saldırı çemberi ama dar şekli yüzünden düzgün temas kurmakta zorlanıyor. Solo dönüş süresi en kötü parçalardan ama darbelerde çok hız kaybetmiyor. Hareketli ve patlamaya dayanıklı her Bit ile uyunlu.
Knight Shield ve Knight Lance(Savunma):Darbelere iyi dayanan ve kendi de sert vurabilen savunma türü saldırı çemberi. En sık 5-60/5-80 Ratchetları ve Ball/Taper/Orb/HighNeedle/Point/Rush Bitleri ile birlikte kullanılıyor. Aralarındaki fark Lance daha az geri tepiyor, Shield daha sert vuruyor.
Hells Chain (Savunma):Knight'lara kıyasla savunma bakımından az daha zayıf ama dönüş süresi az daha iyi saldırı çember. KnightShield ile benzer parçalarla kullanılıyor.
Unicorn Sting (Savunma/Denge):Hells Chain ile benzer performansı, özellikle Phoenix karmalarına karşı ekstra etkili. KnightShield ile benzer parçalarla kullanılıyor.
Knight'lar, Hells Chain ve Unicorn Sting dışında savunması Phoenix Wing Rush/Point karmalarına dayanmaya yetip dönüş süresi bakımından da PW'den üstün olan parça yok. PW'ye karşı Denge veya Saldırı türü kullanmayacaksanız bunlardan birini kullanın.
Wyvern Gale (Dayanıklılık):Dönüş süresi bakımından Hells Scythe'a kafa tutuyor ama fazla hafif ve darbelerde çok hız kaybediyor. En sık 5-60 Ratchetı ve Ball/Orb/Point/GearBall Bitleri ile birlikte kullanılıyor.
Wizard Arrow (Savunma/Dayanıklılık):Diğer savunma ve dayanıklılık parçalarına kıyasla daha iyi yaptığı pek bir şey yok. Şansa anormal ağır bir parçaya denk gelirseniz belki Hells Chain yerine bunu kullanabilirsiniz.
Sphinx Cowl (Savunma/Saldırı):PW'ye kafa tutamayan savunma türü. Knight Shield'a kıyasla biraz daha sert vuruyor ama savunma ve dönüş süresi bakımından daha zayıf. Genelde HighTaper ile kullanılıyor.
Dranzer S (Saldırı):Fazla hafif olduğundan sadece saldırı türü karmalarda işlevi var. İyi bir parça değil
Ratchetlar:9: en zor patlar, Ratchet'a gelen darbelere karşı nispeten dayanıklı, devrilince yuvarlanmaya uygun şekli var.
5: en ağırı ve zor patlıyor.
4: istediğin yükseklikte başka Ratchet yoksa buna kaldın
3: devrilince yuvarlanmaya uygun şekli var.
Genelde 60 yüksekliği tercih ediliyor. 5-80 en ağır Ratchet, bazen savunma türü karmalarda kullanılıyor. 9-80 ve Ball birlikte karmanın devrilince nispeten uzun yuvarlanmasına sebep oluyor, dayanıklılık ve harketsiz saldırı türlerinde yeri var.
Bitler:Flat ve Flat benzeri:Flat, GearFlat, LowFlat (Saldırı):Çok hareketli, az dönüş süreli. Sadece saldırı veya anti-saldırı türü karmalarda yeri var. LowFlat Flat'e kıyasla daha hızlı ama daha az dönüş süreli, alttan vurmak isteyen karmalar için ideal. GearFlat de az dönüş süreli ama Xtreme-Line'da daha iyi hız kazanıyor.
Taper ve benzeri (Denge):Taper, HighTaper, RushHepsi benzer performanslı, Rush'ın dişli sayısı farklı olduğu için Xtreme-Line kullanırken nispeten az hız kaybediyor.
Point ve benzeri (Denge):Point, GearPointDarbe almayıp düz dönerken Ball'a benzer performanslı, denge kaybedince hareketlenen parçalar. GearPoint'ın dönüş süresi az daha kötü. Zor patlayan Bitler arasında en iyi dönüş süreli olanlar bunlar.
------Yukardakiler zor patlayan Bitler, aşağıdakiler normal Bitler-------
Ball ve benzeri (Dayanıklılık): Ball, Orb, GearBall:En iyi dönüş süreli parçalar. Ball aralarında en iyi dönüş süreli, GearBall en hareketlisi, Orb savunma bakımından en iyisi.
Needle ve benzeri (Savunma):Needle/HighNeedle/Spike/GearNeedle:Ortada durmak isteyen karmalar için. Savunma veya hareketsiz saldırı türlerinde kullanılıyorlar. HighNeedle en iyi dönüş sürelileri. GearNeedle darbe aldıktan sonra Xtreme-Line'uı kullanarak kontra atma konusunda en iyileri.
Karma önerileri:Max dönüş süresi:Hells Scythe 9-80 BallAğır = Güçlü: Phoenix Wing/Cobalt Drake ?-60 Rush/Point(aşağıdakilerin yaptığı herşeyi burdakiler az çok yapıyo)
Saldırı, Vahşet, Dehşet:Shark Edge/Dran Sword/Rhino Horn/Viper Tail ?-60 Flat/LowFlat/GearFlat Savunma:Knight Shield 5-80 Rush/Taper (vur kaç)
Unicorn Sting 9-60 HighNeedle ve KnightShield 5-80/9-80 GearNeedle (kontra)
Uzun döneyim ama dışarı da uçmayayım:Knight Shield/Unicorn Sting/Knight Lance/Hells Chain 5-60 Orb/Ball/HighNeedleSert vurayım ama uzunumsu da döneyim:Viper Tail/DranSword/LeonClaw 3-60/9-60 Rush/Taper/PointOlduğum yerden sert vurayım: (not: Phoenix Wing ve Cobalt Drake bu tür karmalarda en iyi seçenekler)
Viper Tail ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBall (denge boz)
Dran Sword ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (dışarı ittir)
Shark Edge ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (alttan vur havalandır)
Phoenix Feather ?-60 HighNeedle/GearNeedle/Ball/Orb/GearBal (patlat)