Beyblade X - En İyi Karmalar

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 604
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #15 : Mart 31, 2024, 22:36:58 »
Belki de Accel, Xtreme Line'ı kullanmamak amacıyla işe yarayabilir :D Böylece dayanıklılığını daha iyi korur

Trans/HighTrans derken de kasıt Taper/HighTaper mıydı?

Xtreme Line'a gelince hızlanıp savruluyo yine, sadece diğer bitler gibi düzgün savrulmyo. Belki Hexa'nın işine gelir ama Accel zaten fazla hareketli, bide üstüne kontrolsüz savrulma fazla oluyo gibi.


Burstte Dranzer S Transle geliyodu ordan karıştı  :D
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 604
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #16 : Mayıs 09, 2024, 12:05:40 »
UX Sonrası Durum:

?-70 Ratchet'ları ve 1-60 Ratchet'ı çıktı.

70 yüksekliği kullanuldığı karmaya göre 60'dan iyi olabiliyor. 4-70 pek bi işe yaramıyor ama 3-70 ve 5-70 Wizard Arrow ve Phoenix Wing karmalarında oldukça etkili.

1-60'da dengesiz saldırı çemberlerini dengelemeye yarıyor. Bazı Knight Shield'larda 1-60'ın çıkıntısı tam Knight Shield'ın ekstra ağırlığının karşısında kalıyor (ama her Knight Shield'da ek ağırlık aynı yerde değil, 3 farklı yerde olabiliyor:
Spoiler
Mor daireler olabileceği yerler. Eğer kırmızı dairedeyse 1-60'la uyumlu.) 

Unicorn Sting ile de uyumlu:

Hexa, Accel, Disk Ball ve Quake yeni Bit'ler.
Hexa ve Accel'in fazladan dişlisi var, Xtreme-Line'da daha hızlı hareket ediyorlar.

Hexa en iyi savunma biti, dönüş süresi iyi ve zor patlıyor. Wizard Rod ile kullanılınca dönüş süresi bakımından sadece Ball ve Orb'a yeniliyor. Gear Needle gibi Xtreme-Line'dan faydalanabiliyor, High Needle kadar dayanıklılığı var ve üstüne zor da patlıyor.

Accel Flat'e alternatif. 

Quake napacağı belli olmayan bir parça. Dönüş süresi şaşırtıcı bir şekilde berbat değil, saldırı türlerinde kullanılıyor.

Disk Ball Ball'ın daha kolay patlayan ve daha yüksek hali. Dönüş süresi bakımından denk gibi Ball'a.

Wizard Rod en iyi dayanıklılık ve savunma parçası. Ağır, ağırlık dağlımı iyi ve az geri tepiyor.
Ball/Orb/Hexa ve bazen Rush kullanılan Bit'ler.
Hexa 5-70/3-70 ile kullanılıyor ve savunma açısından en iyi Bit
Ball ile 5-70/3-70 dayanıklılık için ideal, 9-60 biraz fazladan patlama direnci için kullanılıyor. Dayanıklılık için en iyi seçenek bu.
Orb 60 yüksekliğinde daha iyi, Hexa kadar patlamaya dirençli değil ama daha zor dışarı atılıyor.
Rush 60 yüksekliğinde kullanılıyor, amaç saldırı türlerinden kaçarak kazanmak.

Dran Buster en güçlü saldırı parçası. Çabuk hız kaybediyor ama.
Genelde 1-60/5-60 ve Low Flat ile kullanılıyor. Ben Taper ve Gear Flat tercih ediyorum.

Hells Hammer saldırı karmalarında fena değil ama Dran Sword, Viper Tail ve Shark Edge kadar iyi değil. Point ve Gear Point ile kullanıldığını görüyorum arada.

Tyranno Beat ağır bir parça. Phoenix Wing'e alternatif.
  • 1
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 673
  • BeyPuan 15048
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #17 : Mayıs 09, 2024, 14:52:47 »
Güzel güncelleme dostum. Sanırım Disk Ball'u kullanmayı hiç önermiyorsun.

WizardRod ve Hexa'yı 60 uzunluğunda kullanmak kötü mü? 70'in amacı patlama direncinden feda ederek dayanıklılık kazanmak mı? Buna değer gibi gelmiyor.

TyrannoBeat'in de PhoenixWing'e alternatif olabileceği bağlam saldırıdır muhtemelen değil mi? Yoksa saldırı dışında kullanılabilecek şekilde dengeli mi dönüyor, PW gibi?
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 604
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #18 : Mayıs 09, 2024, 16:17:45 »
Güzel güncelleme dostum. Sanırım Disk Ball'u kullanmayı hiç önermiyorsun.

Hells Scythe gibi 80 yüksekliğinde iyi olan bi parça çıkarsa WR'yi yenebilen 60 + Disk Ball iyi seçenek olurdu. Şu adamın kanalında Shark Edge 1-60 Disk Ball kullanan biri var ve iyi iş yapıyo:

 

WizardRod ve Hexa'yı 60 uzunluğunda kullanmak kötü mü? 70'in amacı patlama direncinden feda ederek dayanıklılık kazanmak mı? Buna değer gibi gelmiyor.

60 da 70 de gayet iyi seçenekler WR için.
70'in avatajları; 3/5-70 Ball vs 9-60 Ball olunca 70 daha sık kazanıyor, saldırı türlerine karşı tam aynı yükseklikte olmamak az daha iyi darbelere dayanmasına sebep oluyor ve saldırı türleri genelde 60 yüksekliğinde oluyorlar, 5-70 en ağır Ratchet'lardan ve 5-60'in aksine yere sürtme sorunu yok.
9-60 Orb kullanırken yavaşlayınca daha az yalpalamak ve Ball kullanırken daha zor patlamak için tercih ediliyor. Hexa zaten zor patladığı için genelde 60'a ihtiyaç duymuyor. 

TyrannoBeat'in de PhoenixWing'e alternatif olabileceği bağlam saldırıdır muhtemelen değil mi? Yoksa saldırı dışında kullanılabilecek şekilde dengeli mi dönüyor, PW gibi?

Point/Taper/Rush/Hexa'yla kullanmalık alternatif.
Point'la Dran Buster'a iyi dayanıp Wizard Rod Ball'u yeniyor mesela. (ama WR Hexa'ya yeniliyor)
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 604
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #19 : Mayıs 16, 2024, 18:26:03 »
Yeni kural bazı turnuvalar için:

Resimdeki parçalardan birini veya bir kaçını kullanıyorsanız, rakip bu parçalardan her biri için 1 puan önde başlıyor (4 puana ulaşanın kazandığı maçlarda). 

Parçalardan sadece birini bile kullanmak tek Xtreme finish'te elenmenize sebep oluyor.
Phoenix Wing ile Point/Taper/Rush veya Wizard Rod ile Hexa'lı kombolar hariç 1-0 geride başlamaya değecek karma olduğunu düşünmüyorum.

E peki geri kalan parşalardan çıkacak en iyi kombolar neler?

Dran Buster ve Tyranno Beat bu sefer en ağır parçalar.

Dran Buster | 5-60/3-60/1-60 | Low Flat/Rush/Taper/Flat/Gear Flat/Accel
En güçlü saldırı türü, diğer saldırı türlerine göre daha az dönüş süreli ama net en sert vuran.
Daha dengeli saldırı türü istiyorsanız SharkEdge, DranSword ve Viper Tail gayet güçlü seçenekler 

Gear Point veya Hexa ile kullanıp daha az hareket eden/kendini dışarı atma şansı daha az olan bir kombo yapmak da mümkün.

Tyranno Beat | 5-70/3-70/9-80 | Point/Rush/Taper/Hexa/Gear Point
Dran Buster'a dayanacak kadar savunması olan ve çoğu dayanıklılık türünü yenebilen denge türü kombo.

Unicorn Sting | 1-60 | Point
Denge türü. Tyranno Beat kadar sert vurmuyor, yinede yukardaki karmadan zayıf değil.

Hells Chain/Knight Shield/Unicorn Sting/Knight Lance | 5-60/3-60 | High Needle/Hexa
Savunma türü. Aralarında Hells Chain yukardakilere karşı en iyi dayanan, Unicorn Sting en iyi dönüş süreli olan.
High Needle daha iyi dönüş süreli, Hexa daha zor patlıyor.

Hells Scythe/Wyvern Gale | 3-60/5-60 | Disk Ball
Dayanıklılık türü, Wizard Rod Hexa'dan daha uzun dönebilen. Ball yerine Disk Ball kullanıldığı için alçak Ratchet lazım. 9-80 Ball'a kıyasla daha kolay patlıyor ama dönüş süresi bakımından eksiği yok.
Hells Scythe/Wyvern Gale/Unicorn Sting | 3-60/5-60/3-70/5-70 | High Needle/Hexa
Yine dayanıklılık türü ama daha defansif bir seçenek. Bu listedeki savunma ve saldırı türlerine karşı daya iyi performans sergiler ama WR Hexa'ya ve yukardaki dayanıklılık kombosuna yenilir.
  • 1
  • 0

Penguen007

  • 👑 Britanya Kralı 👑
  • *
  • Toplam İleti 673
  • BeyPuan 15048
  • 🐧Dövüşmek istiyorum🐧
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #20 : Mayıs 16, 2024, 19:40:51 »
Yine güzel güncellemen için teşekkür ederim dostum. Eksik kalmıyorum ve hemen darlamaya başlıyorum.

DranBuster'a en güçlü saldırı türü derken, darbe başına sertlik gibi bir kriteri değerlendiriyorsun değil mi? Mesela onun yerine DranSword kullanırsam, dönüş süresi ve denge açısından avantajım olacağı için, daha fazla sayıda Extreme Dash atarak kazanma ihtimalimi ve puan getirimi arttırabilirim bence.

TyrannoBeat'ten saf saldırı türü olmaz mı?

Ayrıca, 1-60'nin kullanım amacını pek anlayamadım galiba. Dengeden ve dönüş süresinden fedakarlık ederek, kombonun yalpalamasını sağlamak ve saldırı gücünü arttırmak mı?
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 604
  • BeyPuan 3167
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #21 : Mayıs 17, 2024, 14:18:13 »
Yine güzel güncellemen için teşekkür ederim dostum. Eksik kalmıyorum ve hemen darlamaya başlıyorum.

DranBuster'a en güçlü saldırı türü derken, darbe başına sertlik gibi bir kriteri değerlendiriyorsun değil mi? Mesela onun yerine DranSword kullanırsam, dönüş süresi ve denge açısından avantajım olacağı için, daha fazla sayıda Extreme Dash atarak kazanma ihtimalimi ve puan getirimi arttırabilirim bence.

TyrannoBeat'ten saf saldırı türü olmaz mı?

Ayrıca, 1-60'nin kullanım amacını pek anlayamadım galiba. Dengeden ve dönüş süresinden fedakarlık ederek, kombonun yalpalamasını sağlamak ve saldırı gücünü arttırmak mı?

Darbe başına sertlik denebilir evet. Patlatma/Dışarı fırlatma ihtimali en yüksek olan demek de mümkün.

Saf saldırı türü olur.

Hells Chain/Knight Shield/Dran Buster'da doğuştan gelen dengesizlik var, onu azaltmaya yarıyor normalde.
Nasıl anlamıyorum ama 1-60 Unicorn Sting'in dengesini bozmuyor. Plastik çıkıntıyı farklı tarafa bakcak şekilde takıyorum, yine dengesi bozulmuyor.
  • 1
  • 0