Metal Fight Limited - Nedir, Niye Var, En İyi Karmalar!

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 677
  • BeyPuan 3463
  • .
Metal Fight Limited; MFB ve Shogun Steel parçalarının büyük kısmının kullanılabildiği, farklı karma çeşitleri arasında güç dengesi yaratmak ve 4D öncesi parçaların kullanılabilmesini sağlamak amaçlı bazı parçaların yasaklandığı bir format.

Yasaklı parçalar:
Spoiler
  • Jade hariç tüm 4D metalleri yasaklı, ancak Hasbro'nun Hyperblade olmayan içi boşaltılmış metallerine (Scythe hariç) izin var.
  • LDrago Destroy ve Guardian'ın Hyperblade ve Takara Tomy metalleri yasak ama hafifletilmiş Hasbro metalleri serbest, saldırı çemberinin plastik kısmı da varyant farketmeksizin serbest.
  • Basalt/Twisted, Hell/Hades ve 4D olmayan Scythe da diğer banlı saldırı çemberleri
  • Shogun Steel saldırı çemberleri komple serbest ama iki metal parçayla senkrom yapmak yasak
  • BD145, SA165 ve E230 omurgaları yasak
  • RDF ve MS performans uçları yasak
  • Gravity serbest ama kafanıza göre dönüş yönü değiştiremiyorsunuz; eğer turnuvada tek Beyblade'le kapışıyorsanız hiç yön değiştiremezsiniz, ilk maçta ne yöne çevirdiyseniz öyle devam edilmeli. 3G, 5G veya WBO Deste formatlarıyla kapışıyorsanız, rakip desteyi görünce dönüş yönünü seçip, rakibe de söyleyip sonra maç esnasında 1 kez yön değiştirebilirsiniz.

MFB'nin ilk 3 yılı boyunca çıkan ürünler arası aşağı yukarı bi güç dengesi vardı ama Hell Kerbecs ve Twisted Tempo üstüne 4Dler onun da üstüne Senkromlar çıkınca birden önceki tüm saldırı çemberleri çok zayıf kaldı. O yüzden 4D metalleri ve senkrom yapmak yasaklandı.

BD145 ve E230 savunma türleri için fazla güçlü oldukları için yasaklılar, SA165 ve RDF hız çalma karmalarında fazla güçlü oldukaları için yasaklar. MS sahaya zarar verdiği için kullanılmıyor.


Eee peki kalan parçalardan ne tür karmalar çıkıyor?

  • Savunma ve defansif hız çalma parçaları sınırlanınca saldırı türleri öne çıktı.
  • BD145 ve E230 yokluğunda alçak saldırı türlerine karşı dayanabilen sadece kule karmaları (230 CS) ve alçak savunma karmaları var.
  • 230 CS karmaları aynı yönde dönen 190 boy altı karmalardan daha uzun döndüğü ve 120 boy altı saldırı türlerine karşı iyi direndiği için saldırı türleri genelde 120-145 boylarında oluyor.
  • 230 CSyi saldırı kullanmadan yenmek isteyenler TH170/SR200 MB/TB/D veya hız çalan karmalar kullanabiliyor
  • Alçak dayanıklılık türleri genelde alçak savunma, orta boy dayanıklılık ve hız çalma karmalarını yenip, orta boy saldırı türlerine karşı biraz dayanabiliyor, ama 230 boyuna karşı çaresizler.

Saldırı Türleri
Alçak saldırı türleri:
230 CSye karşı şansları az ama alçak savunma ve dayanıklılığa karşı daha sık kazanıyorlar orta boy saldırı türlerine kıyasla.
105, 100, 90 veya 85 boyu omurgalarla RF/R2F/LRF/MF performans uçlarını kullanıyorlar. Yoklukta F, HF veya diğer plastik Flatler kullanılabilir ama iyi değiller.
En iyi saldırı çemberleri: Spiral | Lightning | Gravity
Güçlü saldırı çemberleri: Pegasis | Quetzalcoatl | Vulcan | Leone | LDrago | Wyvang | Pegasus (Shogun)
İdeal değil ama kullanılabilecek kadar iyi: Cyclone | Bull | Storm | Balro | Phoenix | Blitz (Hasbro) | Griffin | İfrit | Behemoth | Anubis | Beat (Hasbro) | Destructor (Hasbro) | Aquario | Gemios

Metal Flat'den faydalabilecek kadar dönüş süresi olan saldırı çemberi bi Spiral var burda ama genel diğer saldırı türlerinden ve CS harici kauçuk uç kullanan savunma türlerinden daha uzun dönme şansı oluyor hemen hemen hepsinin. 

Orta Boy Saldırı Türleri
Bazı istisnalar hariç kule veya alçak savunma'dan birine karşı biraz daha çok zorlanıyor. 145-120 boylarındaki omurgalar kullanılıyor.

En iyi saldırı çemberleri: Pegasis | Lightning | Gravity
Pegasis 145 boyunda hem kule hem alçak karmalara sağlam vurabiliyor, Lightning ve Gravity de 125-130 boyunda her boya sağlam vuruyor ama CH120nin boy değiştirmesi olmadan ful güçlerini sergileyemiyorlar.

Güçlü saldırı çemberleri: Spiral | Saggiterio |Quetzalcoatl | Fang (Hasbro) | Leone | LDrago | Wyvang  | Beat (Hasbro) | Destructor (Hasbro) | Aquario | Phoenix | Pegasus (Shogun)

İdeal değil ama kullanılabilecek kadar iyi: Bull | Balro | Blitz (Hasbro) | Griffin | İfrit | Behemoth | Anubis | Vulcan | Gemios

Spiral ve Fang dönüş süreleri gayet iyi, W145 MF ile bazı dayanıklılık karmalarına kafa tutabiliyorlar.

Kuleler
Bi Flame 230 CS var; ince yüksek saldırı çemberi kullanınca 230 karmasına düzgün tema kurmak iyice zorlaşıyor, Flame de halihazırda en iyi dayanıklılık parçalarından biri, birlikte çok iyiler. CS diğer seçeneklere kıyasla dönüş süresinden çok fedakarlık etmeden savunmayı baya arttırıyor, biraz daha iyi dönüş süresi istiyorsanız (kule vs kule maçları için mesela) MB, TB ve D iyi seçenekler. Flame yerine Thermal, Burn ve Virgo iyi alternatifler.

230 CS'yi yenme odaklı kuleler var, bunlar SR200, TH170 (195 boy modu), SP230 omurgalarını kullanarak 230'un orta boy dayanıklılık ve alçak saldırıya karşı olan direncinden vazgeçiyor ama 230dan uzun dönüyor. Yine CS, MB, TB, D iyi uçlar. Maksat sadece 230ları yenmek olduğundan Flame/Thermal/Burn/Virgo dışında Earth/Duo(Hasbro)/Libra/Bakushin da kullanılabilir (ama orta ve alçak boylara karşı daha zayıf olur).

Hız Çalma Karmaları
RDF, SA165 ve BD145 yasaklı olduğundan iyi hız çalma karmaları genelde kolay dışarı atılıyor. Yinede iyi karmalar yapmak mümkün.

En klasik hız çalma karması Meteo EWD/WD/W2D. Meteo'daki kauçuğun sertliğine göre 230dan hız çalmakta zorlanabilir, yumuşak kauçuk daha iyi. CH120 veya 105 genelde tercih edilen omurgalar, kule olmayan rakiplere karşı 85-100 boyları daha iyi ama. İyi hız çalar ama kolay dışarı uçuyor. Bizde en sık kullanılan karmalardan biri ama bence çok da iyi değil...

Gravity - CH120/S130 - W2D, rakiple yakınımsı boyda olmak ister, metaline temas kuramadığı kulelere karşı zayıf. Çok iyi hız çalmıyor ama Gravity'nin yön değiştirme özelliği sayesinde kendi nişesi var.

LDrago Destroy/Guardian/Dragoon plastiği+Zirago/Killerken/Wyvang/Genbull - F230 - CGF Burda Random Booster Genbull ile gelen kahverengi F230 lazım, öbürleri o kadar iyi değil. Maçın başında çok hareketli ve dışarı itilme riski yüksek. Nasıl ucube bişey olduğunu anlamak için şu videoyu izleyebilirsiniz:
Spoiler
, Wolborg 4u andırıyo biraz alt tarafının durup üstün dönmeye devam etmesi.

LDrago Destroy/Guardian/Dragoon plastiği+Zirago/Killerken/Wyvang/Genbull - X:D | LW160/W145/S130/D125/T125/CH120 W2D , Guardian/Destroy rakipten az uzunken daha iyi hız çalıyor, omurgayı karşılaşmayı beklediğiniz karmalara göre seçmek lazım. X:D saldırı modundayken nedense iyi hız çalıyor, ağır ve plastik çanaklı olmasıyla SA165'e benziyor biraz.

Destroy/Guardian/Lightning/LDrago/Gravity/Dragoon plastiği+Zirago/Balro/Wyvang/Behemoth 80/90/100/105/CH120 XF: Hız çalma olanağı olan kontrolsüz saldırı türü.

Alçak Dayanıklılık

Flame/Thermal/Burn/Virgo/Earth/Duo(Hasbro)/Libra/Bakushin ile yere sürtmeden kullanabildiğin en alçak omurga + EWD/WD/W2D/EDS(Taze)

Saldırı türleri kolay temas kuramasın, hız çalma karmalarına karşı uzun süre denge kaybetmeden devam etsin ve diğer dayanıklılık karmalarının altına girip dengelerini bozsun diye olabildiğince alçak karmalar kullanılıyor. 230'a karşı zayıf.

MB/B/D de kullanılabilir ama hız çalan karmalara karşı daha zayıf.

B:D Karması

Libra/Earth/Escolpio B:D
İyi bir B:D ile bazen CSli kuleleri yenebiliyor. Alçak dayanıklılığa ve saldırıya karşı zorlanıyor.


Savunma Karmaları
Libra: ağır ve rakibi geri teptirmekte fena değil.
Rock: hafif aşağı eğimli temas noktaları sayesinde rakip zor düzgün temas kuruyor, rakibi geri teptirmekte fena değil.
Leone: Saldırı türü olacak kadar rakibi geri teptirebiliyor, eğimli şekli rakibin sağlam temaskurmasını zorlaştırıyor.
Bakushin: En eğimlisi, nispeten hafif olamsına rağmen savunması çok iyi.
Earth: Dönüş süresi en iyisi aralarında, nispeten az geri teper.
Jade: Aralarında en ağırı, Libraya kıyasla biraz daha kendi geri tepmesi var ama ağırlığıyla telafi ediyor.

Escolpio veya dayanıklılık türlerinde yazdığım herhangi bi saldırı çemberi de kullanılabilir burda.

Omurga için yere sürtmeyen en kısa omurga hangisiyse o ideal.

RS: En defansifi, saldırı türlerine karşı değilse pek bişey yapamıyor
RSF ve RB: nispeten hareketli, savunması gayet iyi. Gerektiğinde biraz saldırı türü gibi hareket edebiliyor.
CS: En iyi dönüş süreli seçenek. 
MF: Rakipten kaçarak savunan karmalar için.

Leone/Libra/Rock sırasıyla kontra saldırı için en iyi seçenekler, RSF veya RB ile iyi giderler.
Saf savunma için Jade/Earth/Bakushin daha iyi.
MF ile Bakushin rakipleri ittirip hareketlerini bozmakta çok etkili.
  • 2
  • 0