Beyblade X - En İyi Karmalar

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Beyblade X - En İyi Karmalar
« : Ağustos 03, 2023, 12:11:32 »
Son Güncelleme 12/12/2024:

Wizard Rod en iyi dayanıklılık parçası. Ball ile max dönüş süresine sahip, Hexa daha savunma odaklı bi seçenek, Level ile Wizard Rod olmayan herşeyi yeniyor.

Silver Wolf dönüş süresi bakımından Rod'un az gerisinde, savunma bakımından denk sayılır. Ball/Hexa/Orb/Point ile kullanılıyor. 5-60/7-60 dışında bir Ratchet ile kullanıldığında dengesi kolay bozuluyor. 70/80 boyunda Ratchetlar ve Ball ile rakibin üstüne devrilerek kazanan karma yapmak mümkün ama ben 60 boyunu tercih ediyorum.

Impact Drake, Phoenix Wing, Cobalt Drake ve Aero Pegasus en ağır parçalar. Saldırı türü olmaya uygun şekilleri var, ağır oldukları için savunma ve dayanıklılıkları da iyi. Tyranno Beat bunlardan daha hafif ama benzer performansı var, yalnız rakipten az alçak veya az yüksek olmayı tercih ediyor.

Dran Buster en iyi saldırı türü. Level, Rush, LowFlat, Taper, GearPoint en sık kullandığı bitler.

Whale Wave: En ağır saf saldırı türü. Dönüş süresi berbat. Sert vurmak için ekstrem çizgiye veya fazla hareketli olmaya ihtiyaç duymuyor. Level/Point/GearPoint tarzı bitlerle etkili.

Cobalt Dragoon en ağırlardan ve sola dönüyor. Elevate ile kullanıldığında iyi hız çalabiliyor. Level/Hexa/Point kullanan karmalar hariç herşeye karşı çok etkili.

Bu 9ü en güçlü Bladeler, tek amacınız kazanmaksa diğer Blade'leri kullanmak için tek sebep bu 8ine sahip olmamak.
Nispeten güçsüz kalsalar da yinede bazı durumlarda kullanılabilecek parçalar var, bunlar:

Hells Chain: Savunma bakımından Wolf'a denk.
Knight Mail: Rod/Wolf'tan sonra en iyi savunma/dayanıklılık parçası, ayrıca saldırı türü olarak da şaşırtıcı dercede iyi.
Knight Shield/Lance: Level/Rush ile kullanıldıklarında Rod kadar dönüş süreleri yok ve Phoenix Wing kadar saldırı güçleri yok ama iş görüyorlar. 
Shark Edge/Bite Croc/Optimus Primal, Tyranno Roar, Dran Sword/Dagger, Crimson Garuda: Buster'a alternatifler.
Leon Crest: Güçlü savunma türü ama dönüş süresi çoğu durumda yetersiz kalıyor.
Phoenix Rudder ve Unicorn Sting: Hiç bi özelliği kayda değer güçte değil ama denge türü olarak iş yapabiliyor.
Hells Scythe: Bir zamanlar en iyi dayanıklılık süresine sahipti, rakibi güzel geri teptiriyor ve dönüş süresi fena değil hala.
Samurai Saber: Az geri tepen, ortalama üstü dönüş süreli ve arada bir rakibi çok geri teptiren darbeler vuran bir Blade. Saldırı türü olacak kadar istikrarlı darbeleri yok ama Point kullanan denge türlerinde vs. etkili.
L-Drago: Yandan yemiş Cobalt Dragoon

Ratchet'lar:
60 boyu genelde tercih ediliyor. 9 en zor patlayan, 7 ve 5 ağır ve alçak ağırlık merkezine sahip, 4 en kolay patlayan, 1 dengesiz ama karmanın çukurdan geri çıkmasını kolaylaştırıyor, 3 genel iyi parça.

Tyranno Beat, Wolf ve Mail rakipten yüksek olmayı seviyor bazen. 9-70 ve 9-80 ile kullanıldıkları oluyor. Cobalt Dragoon'un da 1/5/7/9-70 tercih ettiği oluyor.


Bitler:
Level herhalde en iyi parçadır şuan. Saldırı Denge ve Savunma türlerinde kullanılıyor. Ters dönüşe karşı en iyi parçalardan.
Hexa: Savunma/Dayanıklılık Biti, Ball'a yeniliyor ama sol dönüşe karşı kazanma şansı az değil.
Point: Denge Biti, sol dönüşe karşı kazanma şansı az değil.
Ball: Aynı yön rakibe karşı en iyi dönüş süreli parça. Az da olsa saldırı türlerinden kaçabilecek kadar hareketli olabiliyor.
Orb: Daha defansif bi Ball.
Free Ball: Ball'a alternatif.
Elevate: Ters dönüşe karşı en iyi parça. Çok hareketli olmasa aynı yön rakibe karşı Ball'a denk.
Gear Point: Daha az dönüş süreli Point.
Rush/Taper/HighTaper/Unite: Hareketli savunma veya dayanıklığı fena olmayan saldırı türleri için ideal parça.
Flat/LowFlat/GearFlat: Saf saldırı için seçenekler.
  • 1
  • 0

Radek_Eren

  • *
  • Toplam İleti 1505
  • BeyPuan 18088
  • En sevdiğim Beyblade DranBuster
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2023, 15:35:34 »
HellsScythe 3-60Ball. Single layer Deathsyther karmalarını andırıyor.
  • 1
  • 0

Penguen007

  • X Meta Chaser
  • *
  • Toplam İleti 880
  • BeyPuan 28976
  • 🧙 Büyücü 🧙
    • Penguen007 YouTube Kanalı!
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2023, 00:16:10 »
KnightShield ve Taper birlikte iyi gidiyor demişti Zankye.

Ama olsun bizim tarafımız belli, stok DranSword  8)
  • 2
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2024, 15:26:31 »
Parçaları değerlendiren kaynakları buraya topluyorum...

Needle vs Ball: https://worldbeyblade.org/Thread-Beyblade-X-competitive-discussion-Is-Needle-better-than-Ball
Özet: Ball daha iyi.

Üretim farklarından dolayı bazı Ratchetların bazı Saldırı Çemberleriyle kullanılınca zor patlaması:

Phoenix Wing ve 9-60:
Özet: En ağır saldırı çemberi. Dayanıklılık ve savunma için en iyi seçeneklerden, saldırıda ve denge türlerinde de gayet iyi. 9-60 en iyi Ratchetlardan biri. 

Wyvern Gale ve Gear Ball:
Özet: WG'nin performansı KnightShield'a çok benzer. Gear Ball dayanıklılık bakımından Ball'a benzer ama fazla hareketli olması Xtreme Line'ı kullamasına sebep oluyor ve denge/dayanıklılık ucu olduğu için zor patlayan bitlerden biri değil, patlama riski yüksek.

Ratchet 60 vs 80 / 3 vs 4:
Özet:
  • 4'ler genelde 3'ten daha kolay patlıyor. Dönüş süresi aynımsı.
  • 80'ler daha yüksek olduğu için Ratchet kısmına daha çok darbe alıyor, patlama riskini arttırıyor bu. Aynı zamanda 60'lara kıyasla daha sıkı olması patlama riskini azaltıyor.
  • Bu videoda WA vs WA kapışırken 80'in dönüş süresi az daha iyi gibi gözüktü ama hangi yüksekliğin daha uzun döndüğü kullanılan saldırı çemberlerine bağlı olabiliyor


Genel ürün yorumları https://beybase.com/beyblade-x-buyers-guide-best-combos/
(Uzun) Özet:
  • Genel olarak en çok tercih edilen Ratchet'lar 3-60, 9-60 ve 5-60. 4-80 ve 5-80 kolay patlayabiliyor. 3-80 bazen dayanıklılık karmalarında tercih ediliyor.
  • Dran Sword ve Shark Edge en güçlü saldırı parçaları ama kullanıldıkça aşınıyorlar ve saldırı güçleri azalıyor (DS'nin dönüş süresi > SE'ninki). Dran Dagger, Phoenix Feather ve Rhino Horn hemen hemen onlar kadar iyi, Viper Tail diğer seçeneklerden kötü ama iş görür saldırı türü. Phoenix Wing Dayanıklılık/Saldırı karmları için güçlü seçenek, Cobalt Drake ve KnightLance biraz daha güçsüz alternetif.
  • Flat, Rush ve LowFlat saldırı türü "Bit"ler. LowFlat en agresif ve en az dönüş sürelisi, Rush en iyi dönüş sürelisi. Güç bakımından denk-imsiler, hangisinin kullanılacağı kişisel tercih meselesi.
  • Knight Shield, Wyvern Gale, Hell Scythe, Hell Chain, Phoenix Wing ve Wizard Arrow genel savunma/dayanıklılık seçenekleri. HC her yönden WA'ya üstün diyorlar. HS solo dönüş süresi HC ve WA'dan az ama maçta onlardan uzun dönüyor. PW HS'den de az solo dönüş süreli ama iyi temas kurabildiği maçlarda en iyi dönüş süreli. KnightShield ve WyvernGale solo dönüş bakımından HC ve WA kadar iyi değil ama PW vs HS'ye daha iyi dayanıyor (yinede çoğunlukla kazanıyorlar diyemem), şimdilik PW, WG ve KS tek düzgün savunma seçeneklerimiz.
  • Sivri ve Top uçlarımız var: Needle, High Needle, Spike / Gear Ball, Ball, Orb. Sivri uçlar arasında HighNeedle en iyi dönüş süreli ama darbelerde Needle'dandaha çok hız kaybediyor. Spike ikisinin de zaafını birleştiriyor, hem HN kadar iyi dönüş süreli değil hem HN kadar darbelerde hız kaybediyor. Gear Ball, Ball ve Orb'un tek kayda değer farklı Orb daha kolay denge kaybedebiliyor, yani dönüş süresi az daha kötü ama aynı zamanda sağ sola itilmeme konusunda az daha iyi Ball'dan, Gear Ball'da olay tam tersi.
  • Taper, Point ve Rush hareketli saldırı/dayanıklılık karmaları için seçenekler. Point'a çok iyi diyor Beybase.
  • Needle veya Ball ile DranSword/PhoenixFeather/PhoenixWing kullanarak sahanın ortalarında durup, kendi dışarı uçma olasılığını azaltmayı amaçlayan saldırı türü karmalar da iyi. PF rakip patlatmak konusunda çok etkili, DS hem sert vuruyor hem benzer güçte vuran diğer saldırı çemberlerinden iyi dönüş süreli. PW zaten dayanıklılık/savunma karması olsun diye bu bitlerle kullanılıyor, sert vurabilmesi gayet güzel.
  • Phoenix Wing, Hell Chain ve Knight Shield özellikle azıcık dengesiz olacak şekilde tasarlanmış, bi kaç tane alıp elinizdeki parçalarla en az sallanan karmayı bulmaya çalışmak performansı arttırır.



  • 1
  • 0

Penguen007

  • X Meta Chaser
  • *
  • Toplam İleti 880
  • BeyPuan 28976
  • 🧙 Büyücü 🧙
    • Penguen007 YouTube Kanalı!
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #4 : Ocak 15, 2024, 01:57:53 »
Paylaşım için teşekkürler.

DranDagger blade de, Rush bit de bence saldırı için yetersiz görünüyor. Cidden full saldırı kombo yapılacaksa bence direk Flat iyidir. Low Flat'in de saldırı gücünü arttırırken kendi kendini dışarı atma riskini de arttırdığı belirtilmeli.

Ball ve Taper gibi bitlere ise sadece hareketsiz roller biçmek bence artık haksız olur. Moody üstadımızın performansını gördükten sonra yani. Adam sanki Pokemon gibi yön veriyor Beyblade'e. HellScythe 9-60 Ball kullanıyordu ve farklı teknikler yapıyor. Ball ile stall yapmayı öğrenerek maçın başında stadyumun belli bir kısmında durması sağlanabiliyor yani. Yetenek işi tabi. Ama Needle'ın böyle bir şey yapma potansiyeli çok daha az mesela

Ayrıca, X jenerasyonunu değerlendirirken kazanma oranını da puan getirisini de değerlendirmek gerek. Daha fazla raund kazanmak, maçı kazanmaya yetmeyecek her zaman
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #5 : Ocak 15, 2024, 14:52:29 »
Rush bit de bence saldırı için yetersiz görünüyor.

Metal Flat tarzı bi performans ucu olarak düşün Rush'ı. 
Şurda PW Rush vs HS Ball ve WA Orb maçları var: https://youtu.be/lmwU9TfvIRU?si=X-JSEf6LSungLRlq&t=3839
Sırf dışarı atarak yenmiyor, dönüş süresi de baya iyi.

Ayrıca, X jenerasyonunu değerlendirirken kazanma oranını da puan getirisini de değerlendirmek gerek. Daha fazla raund kazanmak, maçı kazanmaya yetmeyecek her zaman

Karmaların kazanma oranı + galibiyet başına aldığı puandan türetilen EPR (Endev'in Power Ranking'i) diye bişeye denk geldim bu yorumu okumadan bi 5dk önce  :D
SharkEdge öncesi karmaların maç sonuçlarına (Kendi test maçları, WBO finalleri, G2 ve G3 turnuvaları ve çeşitli youtuber maçlarının sonuçlarına) göre rankingini yapmış Endev dostumuz:



Daha güncel videosu varmış:
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2024, 15:39:11 »




UnicornSting en iyi saldırı çemberlerinden biri gibi duruyor. HellScythe kadar dayanıklılığı olmasa da WyvernGale/KnightShield gibi savunma türlerinden daha iyi dönüş süreli ve özellikle PhoenixWing karmalarına karşı HellsChain'den daha iyi.

  • 0
  • 0

Penguen007

  • X Meta Chaser
  • *
  • Toplam İleti 880
  • BeyPuan 28976
  • 🧙 Büyücü 🧙
    • Penguen007 YouTube Kanalı!
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2024, 18:16:50 »
UnicornSting en iyi saldırı çemberlerinden biri gibi duruyor. HellScythe kadar dayanıklılığı olmasa da WyvernGale/KnightShield gibi savunma türlerinden daha iyi dönüş süreli ve özellikle PhoenixWing karmalarına karşı HellsChain'den daha iyi.

Saldırı çemberi derken direk Blade demek istiyorsun di mi? Sadece saldırı türünden bahsetmiyorsun?
Unicornsting hiç dengeli olacak gibi durmuyordu ama baya iyi bir ürün gibi
  • 1
  • 0


Penguen007

  • X Meta Chaser
  • *
  • Toplam İleti 880
  • BeyPuan 28976
  • 🧙 Büyücü 🧙
    • Penguen007 YouTube Kanalı!
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #9 : Mart 26, 2024, 11:45:21 »
Çok güzel bir güncelleme olmuş.

Hells Scythe (Dayanıklılık):
En iyi dönüş süreli saldırı çemberi. Rakibi aşağı ittirip denge bozmakta etkili şekli var ama aynı zamanda alttan saldırılar çok geri tepmesine sebep oluyor. En sık 3/9-60 Ratchetları ve Ball Biti ile birlikte kullanılıyor. Eğer maksimum dayanıklılık istiyorsanız 9-80 Ratchetı ve Ball biti en iyi seçenek, eğer biraz daha iyi savunma uğruna dayanıklılıktan az taviz vermeye oksanız Orb/HighNeedle Bitleri ve 3/9-60 Ratchetları en iyi seçenekler. 

High Needle kullanınca dayanıklılıktan taviz verip, savunma mı kazanıyoruz?

Point ve benzeri (Denge):
Point, GearPoint
Darbe almayıp düz dönerken Ball'a benzer performanslı, denge kaybedince hareketlenen parçalar. GearPoint'ın dönüş süresi az daha kötü. Zor patlayan Bitler arasında en iyi dönüş süreli olanlar bunlar.

Bence Gear Pointlerin kalıplarında farklılıklar var. Paketten çıktığında ortasındaki çıkıntının ne kadar dışarlak olduğu farklılık gösterebiliyor. Çıkıntı daha belirginse bence dönüş süresi artacaktır.
  • 1
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #10 : Mart 26, 2024, 14:06:25 »
Çok güzel bir güncelleme olmuş.

High Needle kullanınca dayanıklılıktan taviz verip, savunma mı kazanıyoruz?

Ball'a kıyasla evet


Bence Gear Pointlerin kalıplarında farklılıklar var. Paketten çıktığında ortasındaki çıkıntının ne kadar dışarlak olduğu farklılık gösterebiliyor. Çıkıntı daha belirginse bence dönüş süresi artacaktır.

İki farklı kalıp var deniyo evet
  • 1
  • 0


Radek_Eren

  • *
  • Toplam İleti 1505
  • BeyPuan 18088
  • En sevdiğim Beyblade DranBuster
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #12 : Mart 30, 2024, 21:22:40 »


WizardRod dayanıklılığın yeni kralı
Deme öyle ya
  • 0
  • 0

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 653
  • BeyPuan 3353
  • .
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #13 : Mart 31, 2024, 16:38:59 »

Biri HellsHammer kılavuzundaki karmayı denemiş. HH karmasından çok kapıştırdığı diğer karmalar daha ilginç geldi; Hexa HighNeedle'ın yerini almış (UnicornSting karması), Hells Scythe 80 yüksekliği + DiskBall ile kullanılıyor, MFB'deki 230'ları andırıyor biraz (Boy farkı belki WizardRod karmalarının dengesini bozmasını sağlar.
HellsHammer güzel vuruyor ama Accel sanki Xtreme Line'ı pek iyi kullanamıyor. Bit'te fazladan dişli olması kötü bişeymiş gibi duruyor.     



Hem bu videoda hem öncekinde DranBuster 60 Taper/HighTaperla iyi gözüküyor   


  • 0
  • 0

Penguen007

  • X Meta Chaser
  • *
  • Toplam İleti 880
  • BeyPuan 28976
  • 🧙 Büyücü 🧙
    • Penguen007 YouTube Kanalı!
Ynt: Beyblade X - En İyi Karmalar
« Yanıtla #14 : Mart 31, 2024, 20:11:39 »
Belki de Accel, Xtreme Line'ı kullanmamak amacıyla işe yarayabilir :D Böylece dayanıklılığını daha iyi korur

Trans/HighTrans derken de kasıt Taper/HighTaper mıydı?
  • 1
  • 0