En İyi Çerçeve - Burst

E_Kare

  • *
  • Toplam İleti 407
  • BeyPuan 1708
  • .
En İyi Çerçeve - Burst
« : Ekim 27, 2020, 14:16:22 »
WBO'daki konularda her kafadan ayrı ses çıkıyor, karşılaştığım en ikna edici bilgi kaynağı Wombat'in videosu oldu:



Çoğu çerçeve belli bir saldırı çemberi veya performans ucuyla iş yapabiliyor, o yüzden hepsinden kısa kısa bahsetmeyi deneyeceğim...


Rakiple aynı yöne dönüyorken en güvenlisi çerçeve kullanmamak. 00, 10, 7, 5, 8' disklerinin alt tarafı zaten yeterince yuvarlak/düz, çerçeve ekleyince yere sürtme riski oluşuyor. Kullandığınız performans ucuna ve karmanızın dengesine göre dönüş süresine olumsuz etki etmeyecek çerçeveler var yine, sadece naptığınızı çok iyi bilmiyorsanız yardımdan çok zararı olabiliyor çerçevelerin.
Not: Elinizde Outer diski varsa hem ters hem aynı dönüş rakiplere karşı en iyi parçalardan biri, çerçevelerle uyumlu da değil. Hiç bu çerçeve olayıyla uğraşmak istemiyorsanız en iyi seçeneğiniz. 

Koni uçlu performans uçları (Revolve, Eternal, Eternal-S) genelde Outer veya çerçevesiz diskler ile daha iyi performans gösteriyor.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En Güvenli Çerçeveler:
Sağ Dönüşte: Cross, Star
Sol Dönüşte: Glaive, Cross, Star
Bunlar çoğu performans ucuyla yere sürtme riski olmadan (veya yere sürtse de karmayı yavaşlatmadan) kullanılabilir.

Cross:
Spoiler

Çok alçak değil ve alt tarafı düz/yuvarlak, Beyblade devrildikten sonra yuvarlanmasına yardım ediyor. Xtend+ bu çerçeve ile en iyi performansı gösteriyor.

Glaive:
Spoiler

Sola dönüşte çoğu performans ucuyla Cross'tan iyi ama sağ dönüş karmalarda yere sürtebilen çıkıntısı var. Sola dönüş Atomic karmaları için en iyi seçeneklerden biri.

Star:
Spoiler

Cross'dan biraz daha ağır ama ters dönüşte tam onun kadar etkili değil. Yinede sağ dönüş karmalar için en iyi alternatif.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sadece Belirli Performans Uçlarıyla Yere Sürtme Sorunu Olmayan Çerçeveler:
Wall, Lift, Expand, Proof*, (Bump), (Turn).

Bunlar nispeten ağır ve rakiple aynı yönde dönüyor olmak istemeyen parçalar. Bearing, Volcanic', Hold tarzı yavaşlayınca kolay devrilmeyen parçalarla birlikte kullanmak gerek. Bu parçalar ağır oldukları için karmanın ağırlık merkezini aşağıya çekip zaten zor devrilen performans uçlarının daha da zor devrilmesini sağlıyor.

Wall:
Spoiler

Bearing/Mobius/Rise ile kullanıldığında ters dönüşün kralı. (Tek rakibi Xtend+ ile Cross)

Lift:
Spoiler

İki modu var; çıkarıp, ters çevirip geri takabiliyorsunuz. Alçak modunda biraz Wall'a benziyor, ters dönüşte Bearing ile kullanıldığında en iyi dönüş sürelerinden birine sahip. Yüksek modunun yere sürtme riski daha az, aynı yön rakiplere karşı daha etkili. Eğer katıldığınız turnuvada set içinde mod değiştirmeye izin varsa etkili bir parça.

Expand:
Spoiler

Wall ve Lift'e iyi bir alternatif olmanın yanında Destroy veya Destroy' ile kulanıldığında karma yavaşlayıp devrildiğinde çok daha uzun süre dönüyor Expand ile. Destroy/Destroy' için en iyi seçenek.

Proof:
Spoiler

Hafif bir parça. Cross ve Glaive'den daha alçak, bazı uçlarla sürtebiliyor yere. Sadece bir sola dönüş atıcı paketinden çıktığı için herkesde bulunmayan ve bu yüzden çok test edilmemiş bir parça. Alt tarafı yuvarlağımsı ve düz, Cross/Glaive/Star'dan sonra en güvenli çerçeve heralde. İstediğiniz performans ucuyla solo dönüş süresini ölçüp Cross/Glaive/Star'lı ve/veya çerçevesiz haliyle karşılaştırmanızı tavsiye ederim dönüş süresini olumsuz etkiliyormu görmek için. Kendi testlerimden Absorb-S'in Proof ile en iyi performansı gösterdiğini söyleyebilirim.


Bump, Reach ve Turn
Spoiler
,
Spoiler
ve
Spoiler


Üçü de ağır ama yere sürtme sorunu olan parçalar. Turn'de çok daha fark edilir var bu sorun. Dönüş süresinden çok savunmanızı önemsiyorsanız veya karmanızın devrilmeyeceğinden eminseniz kullanın. Reach kullanıyorsanız dikenler dönüş yönünün tersine baksın.
Bump savunma türleri için en iyi parça bu arada. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saldırı Türlerinde Kullanılan Çerçeveler:

(Not: Star, Bump ve Reach sırf ağır oldukları için burada da kullanılıyor, Sliding Shot'la Beyblade eğik başladığından Turn yere sürtebiliyor ve kullanılmıyor)

Angle, Vortex, Under, Hit, Dagger, Meteor.

Saldırı çemberinin kaç çıkıntısı varsa benzer/aynı sayı çıkıntılı çerçeve tercih ediliyor.
Not: 10 ve 00 diğer disklere kıyasla farklı yöne bakıyor (10 ve 00'ın alt ve üstünde metal çıkıntı var, diğer metallerde sağ ve solda):


Örneğin Noctemis N3 ile 0Dagger veya 0Glaive kullanırsanız çerçeve tam N3'ün altına denk geliyor (iyi, ağırlık merkezi saldırı çemberinin temas noktasında). ama 10Dagger veya 10Glaive kullanırsanız çerçeve ve saldırı çemberi "artı" şeklini oluşturuyor (kötü). Elinizdeki çerçeveyi saldırı çemberinin temas noktalarına denk getirecek metaller seçmeye çalışın.

Angle ve Vortex:
Spoiler
ve
Spoiler

3 taraflı, Turbo Valtryek gibi saldırı çemberlei için ideal. Angle daha sık kullanılıyor turnuvalarda, daha ağır olduğu için olabilir. Angle nL veya L3 ile birlikte kullanıldığında karma çok zor patlıyormuş dedi Wombat, niye hiç bilmiyorum.


Under:
Spoiler

Daha hafif çerçevelerden, 4 taraflı saldırı çemberleriyle genelde Meteor veya Star tercih ediliyor. Yalnız Nightmare Longinus/Luinor L3 ile Destroy performans ucuyla kullanılınca bu çerçeve dönüş süresine olumlu etki ediyormuş.

Dagger:
Spoiler

Noctemis N3 tarzı parçalarla uyumlu. Glaive de saldırı türleri için aynı işi yapabiliyor. (Sanırım Dagger daha ağır ama)


Meteor:
Spoiler

Under ve Hit fazla hafif olduğu için Xcalius X3/X4, Sieg/Buster Xcalibur, Z-Achilles ve Legend Spryzen/Spriggan ile bu parça kullanılıyor genelde. Star da iyi bir alternatif.

Hit:
Spoiler

En hafif çerçevelerden. Dengesiz. Xcalius/Xcalibur'lar ile ya karmayı ekstra dengesiz yapıp tuhaf hareket şekline katkıda bulunması için ya da Karmayı daha dengeli yapmak için kullanılıyor bazen. Fazla hafif olfuğu için dengeye katkısı fazla değil ama.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve Şu Sona Kaldı:

Flow:
Spoiler

https://beyblade.fandom.com/wiki/Disc_Frame_-_Flow Burda çöp diyor çerçeveye ama turnuvalarda sık kullanılan bir parça. Rakiple aynı yön dönüş için en iyi parçalardan biri olduğu söyleniyormuş, ne kadar doğru emin değilim.
  • 1
  • 0